Samtyckeslag, juridik

Självklart bär jag som man ett stort ansvar för att i varje situation där jag har chansen, stå upp för mina medmänniskors rättigheter, motarbeta rövhattsattityder och skuldbeläggande av offer.

Kvinnor straffas varje dag för den skit du delar med dig av och tycks stå bakom.

PS, det var länge sedan du kom ut ur rövhattsfabriken. Tyvärr är den fortfarande högst fungerande. DS
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: du ger mig hopp om den manliga delen av mänskligheten. Tack!

Självklart bär jag som man ett stort ansvar för att i varje situation där jag har chansen, stå upp för mina medmänniskors rättigheter, motarbeta rövhattsattityder och skuldbeläggande av offer.

Kvinnor straffas varje dag för den skit du delar med dig av och tycks stå bakom.

PS, det var länge sedan du kom ut ur rövhattsfabriken. Tyvärr är den fortfarande högst fungerande. DS
Att stå upp för människors rättigheter är ju inte direkt samma sak som att klä skott för andras skit. så på viket sätt tar du kollektivt ansvar?
Det är rätt typiskt av dig att förakta alla andra åsikter än dina egna, ändå säger du dig vara liberal, klingar falskt.
Säg istället var jag har fel, vilken av de ståndpunkter jag står för som du inte delar.
Det egna ansvaret det delar du med säkerhet, rätten att ta egna beslut och ta konsekvenserna av de besluten bör du ju som egen företagare stå bakom. Vad det gäller rövhattsfabriker, så verkar det ju som om du har större kunskaper om dem än jag så jag konstaterar bara att som man skyller andra känner man sig själv
Allt fokus är på offren och hur offren ska undgå att bli offer. Inte ett ord om att förövarna ska ge faan i att ta sig rätten till en annan människa.
Ta dig några minuter och försök förstå vad detta betyder.
Varje individ är till 100% ansvarig för sina egna val och sina egna handlingar.
I den satsen finner du att den som väljer att begå ett övergrepp är, enligt mig, till 100% ansvarig för det valet och den handlingen.
se där, var det så svårt att förstå?

Möjligen den dagen då @landsbygdsbo inser vad han håller på med. Risken är att han redan vet och då kanske det inte någonsin går upp ett ljus. Han kan skriva de får ansvara själv för om de blir våldtagna i samma mening som han säger att han inte anklagar någon.
I den satsen finner du att den som väljer att begå ett övergrepp är, enligt mig, till 100% ansvarig för det valet och den handlingen.
Att en kvinna naturligtvis ska ha samma valfrihet o handlingsfrihet är i mina ögon en naturlig självklarhet. Men eftersom detta är förbundet med ansvar så kanske du hellre ser ansvarsfrihet och ett omyndighetsförklarande av kvinnor?

Senast ändrad:
Jo vi förstår alla att var och en är ansvarig för sina handlingar, ja alla utom du som anser att kvinnor ska ta ansvar även för män så att de inte frestas att våldta.

Den som ligger i riskzonen för att begå övergrepp är alltså ansvarig för att exempelvis dra ner på alkoholen, se till att inte hamna i situationer när denne triggas att förgripa sig och ta tag i sitt problem och söka hjälp.

Du som tjatar om att kvinnor ska ändra sitt beteende för att slippa utsättas för våldtäkt är ansvarig för att skuldbelägga kvinnor som råkat illa ut. I stället för att stötta så spottar du dem bildligt i ansiktet och säger att det är ditt eget fel. Om du uppfört dig på annat vis hade du sluppit.

Det är likvärdigt med att säga åt grannens barn. Men så synd att du fick stryk, det var dumt av din pappa. Hade du bara gjort som han sagt så hade han inte slagit dig. Se nu till och var lydig så slipper du stryk. Att se ni till att hålla pappa glad så slipper han bestraffa dig.

Inte alls, jag har aldrig pratat om att ingen blir våldtagen om det inte dricks.
Och nu ska du få lära dig något nytt: Alla män som våldtar är inte berusade!! Häpp!!
Du vill så gärna så gärna bestämma helt vad jag tycker när jag skriver i denna tråden, jag tycker att det alltid är männens ansvar oavsett, och det oavsett hur du vränger o vrider på mina ord och hittar på egen innebörd.
Men det visste jag ju innan, du gjorde precis samma med LBB.
Var har jag skrivit att alla män som våldtar är berusade?

Jag kan inget annat göra än att tolka det du skriver.

Jag skrev att jag sa samma, så nej jag har inte sagt så för jag har inte sagt så till min dotter.:idea:

Och påminner om vad LBB skrivit till dig: En man som är redlös är knappast kapabel till att våldta, så ditt exempel var inte ens...bra.

Och även om jag inte sagt som du skriver så finns det inte på kartan att jag skulle säga så, jag tycker det är ett plumt uttryck till en yngre man som jag känner att mena på att jag genom att säga så tror att han skulle kunna vara en våldtäktsman, finns andra diskussionsuttryck att ta till när man pratar.

Och nej, jag tänker inte ge exempel, allt är ändå fel, fel, fel, enligt dig.
Då rekommenderar jag att du läser den artikeln om alkohol och våldtäksmän som LBB länkade till.

Plumt och plumt, även snälla killar kan våldta.

Jo vi förstår alla att var och en är ansvarig för sina handlingar, ja alla utom du som anser att kvinnor ska ta ansvar även för män så att de inte frestas att våldta.

Den som ligger i riskzonen för att begå övergrepp är alltså ansvarig för att exempelvis dra ner på alkoholen, se till att inte hamna i situationer när denne triggas att förgripa sig och ta tag i sitt problem och söka hjälp.

Du som tjatar om att kvinnor ska ändra sitt beteende för att slippa utsättas för våldtäkt är ansvarig för att skuldbelägga kvinnor som råkat illa ut. I stället för att stötta så spottar du dem bildligt i ansiktet och säger att det är ditt eget fel. Om du uppfört dig på annat vis hade du sluppit.

Det är likvärdigt med att säga åt grannens barn. Men så synd att du fick stryk, det var dumt av din pappa. Hade du bara gjort som han sagt så hade han inte slagit dig. Se nu till och var lydig så slipper du stryk. Att se ni till att hålla pappa glad så slipper han bestraffa dig.
Så bra, "Jo vi förstår alla att var och en är ansvarig för sina handlingar, "
Samhället har i stort en konsekvenslagstiftning..sköter du dig så låter vi dig vara ifred, gör du det inte då ingriper vi.

Artikeln sa inget om kollektiv bestraffning varifrån kommer det?

Jag gissar att det är kollektiv bestraffning att säga att män har ansvar för de handlingar de utför på fyllan, och därför ska tänka på sitt alkoholintag.

Det är tydligen inte kollektiv bestraffning att säga att kvinnor är ansvariga för vad män gör på fyllan, och att kvinnor därför ska tänka på sitt alkoholintag.

Nej, nej absolut att det står för mig. Vilken kvinnosyn du har är nog de flesta väl medvetna om.
Den kvinnosyn du anser att jag har har du beskrivit ingående. Och den beskrivningen ligger helt i linje med din logik och objektivitet.
För den som läser vad jag skriver står det klart att ansvar/frihet är tajt förbundet med en fri människa oavsett om det är en man eller en kvinna

Var det, jag citerar ju bara vad som skrivs. + att jag delgav min åsikt. Andra får stå för sina åsikter.
Och med tanke på den logik som uppvisats i tidigare inlägg från samma källa så förvånar det mig inte:angel:
Vågar du inte tagga mig längre när du refererar till det jag skrivit? Det är tredje gången det händer nu :angel:

Den kvinnosyn du anser att jag har har du beskrivit ingående. Och den beskrivningen ligger helt i linje med din logik och objektivitet.
För den som läser vad jag skriver står det klart att ansvar/frihet är tajt förbundet med en fri människa oavsett om det är en man eller en kvinna
Jo, jo eller hur.........

Börjar förstå varför du är så emot en samtyckeslag och aktsamhetsansvar.

Att stå upp för människors rättigheter är ju inte direkt samma sak som att klä skott för andras skit. så på viket sätt tar du kollektivt ansvar?
Det är rätt typiskt av dig att förakta alla andra åsikter än dina egna, ändå säger du dig vara liberal, klingar falskt.
Säg istället var jag har fel, vilken av de ståndpunkter jag står för som du inte delar.
Det egna ansvaret det delar du med säkerhet, rätten att ta egna beslut och ta konsekvenserna av de besluten bör du ju som egen företagare stå bakom. Vad det gäller rövhattsfabriker, så verkar det ju som om du har större kunskaper om dem än jag så jag konstaterar bara att som man skyller andra känner man sig själv

Genom att försöka att i varje situation där jag har chansen, stå upp för mina medmänniskors rättigheter, motarbeta rövhattsattityder och skuldbeläggande av offer.

Jag delar inte din ståndpunkt att man genom att begränsa kvinnors frihet minskar antalet våldtäkter. Och att man i själva begränsandet av kvinnors frihet, för att ta ansvar för mäns beteende, har trampat djupt ner i den patriarkala gyttja vi alla drabbas av dagligen. Alla människor i samhället.

Kliv upp ur gyttjan och gör lite nytta istället. Eller stå nöjt kvar och inse ingenting, som de senaste 5 årens aktivitet på detta forum gör gällande. Det är ditt val.

Tagge ner, jag svarade på " Eller om kvinnan flyttat på sig när mannen försökt slå henne så hade han ju inte träffat kvinnan=ingen misshandel " Då kom ingen kommentar om att skribenten tycker att det är så jävla lätt...Visar hur objektiv du är när det kommer till kritan.....
Hmmmmmm. Återigen ett tillfälle du skriver om vad jag skriver utan att tagga mig. Börjar ana ett mönster här........ :D

Om jag går ut på krogen och vill bli full tar jag ansvar för det. JAG SKA INTE BEHÖVA TA ANSVAR FÖR ATT EN RÖVHATT INTE KAN HATERA SITT ALKOHOLINTAG. Vilket är det du förespråkar. Därav victimblameing.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 672
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V