Samtyckeslag, juridik

Ärligt talat, hur får du 100% ansvar för egna val och handlingar, även de en förövare gör till att jag lägger skulden på offren?
Det är alltid förövaren som bär ansvar för sina egna handlingar ingen annan.

Att sedan varje människa har ett eget ansvar för sina val är ju även det en självklarhet.
Och väljer exempelvis en kvinna att supa sig redlöst berusad så har hon rätt att göra det. Ingen, absolut ingen kan utkräva ngt ansvar för det...utom hon själv.
Mitt ansvar är att inte skada eller såra någon annan samt att inte bryta mot några lagar. Thats it. Men med din logik så ska jag även bära ansvaret för att andra inte gör det. Att jag ska begränsa mig för att det finns män som våldtar.

Ett etablerat uttryck för de som står i patriarkatets konservativa gyttja och vägrar se eller ta ansvar för konsekvenserna av sina ståndpunkter.

Nej, det är inte särskilt trevligt med rövhattar som står mot en sund utveckling av samhället.
Och en sund utveckling av ett samhälle omfattar frihet under eget ansvar eller?
I

Att kalla dig rövhatt såhär är inte särskilt trevligt .
Herre förlåt dem ty de veta inte vad de snackar om ;)
En tiondel av dina inlägg överlever?
Nu börjar du snacka om att överleva...överväger du den "slutliga lösningen"
För alla andra utom dig så är det självklart att det inte varit värt att nämna, du fann det dock extremt viktigt att påpeka det uppenbara (som inte nämnts). Om det är för att undvika att svara på inläggets innehåll eller för att försöka förlöjliga andra är oklart. Du framstår dock inte i någon direkt god dager när du kritiserar andra för det du själv hittat på.
källa på det!
När även du förstår konceptet så inser du kanske att du konsekvent tilldelar offret ansvar genom det du skriver. Jag tvivlar dock på att du klarar av det.
Förklara då hur man skuldbelägger selektivt när man utkräver ansvar av alla individer?
Ha ha ha! Okej du förstår inte ironi. Men var inte ledsen för det. Ironi ÄR svårt att förstå, speciellt skriven ironi. Jag lovar att jag skall försöka skriva mina texter på ett enklare sätt när jag skriver till dig hädanefter :)
Sedär du inser tydligen att ironi är svårt...men du lär dig:angel:

.

Nej, det är inte särskilt trevligt med rövhattar som står mot en sund utveckling av samhället.

Det ansvar lägger jag på de vi diskuterar här, de som våldtar och till det samhället som inte tar brott mot kvinnor på allvar.
Är det Löven och co då som är rövhatten/hattarna i den här historien som inte lyft ett finger för att stärka kvinnors rätt? , det stänker våldtäkter och kvinnomord, och straffen är patetiska låga och dåliga, frihet till förövare och terror o rädsla för utsatta.
Men det är såklart väldigt enkelt att rikta sin ilska och frustration mot stackars LBB.

Mitt ansvar är att inte skada eller såra någon annan samt att inte bryta mot några lagar. Thats it. Men med din logik så ska jag även bära ansvaret för att andra inte gör det. Att jag ska begränsa mig för att det finns män som våldtar.
Ditt ansvar gentemot andra är " att inte skada eller såra någon annan samt att inte bryta mot några lagar." Sedan har du ett ansvar för dig själv också. Skadar man sig själv så kommer samhället så småningom att betrakta den individen för icke tillräknelig. Men som sagt det är ju ditt val och ditt egenansvar.

Det ansvar lägger jag på de vi diskuterar här, de som våldtar och till det samhället som inte tar brott mot kvinnor på allvar.
Är det Löven och co då som är rövhatten/hattarna i den här historien som inte lyft ett finger för att stärka kvinnors rätt? , det stänker våldtäkter och kvinnomord, och straffen är patetiska låga och dåliga, frihet till förövare och terror o rädsla för utsatta.
Men det är såklart väldigt enkelt att rikta sin ilska och frustration mot stackars LBB.

Som jag skrev LBB är bara en liten del av den rövhattsfabrik vi skapat. Men han är här och stångas för sina rövhattiga rättigheter att ålägga kvinnor ansvar för mäns beteende. Så ilskan och frustrationen är stor och handlar inte om vår kära LBB.

Jag bara svarade att jag inte har utryckt mig som du menar att jag gjort och inte heller skulle göra, då jag tycker det är plumt och jag skrev att det finns andra sätt att uttrycka mig på.
Det du skrev till mig här tolkar jag som att du pratat/uppfostrat din dotter om riskerna med att dricka där bla att bli våldtagen är en av riskerna:
Jag ser inget konstigt med att vara försiktig, ser ingen skillnad ur den synvinkeln mellan att inte dricka sig redlös eller att inte hoppa in i en bil med en okänd man ex.
Men jag har väl uppfostrat min dotter helt fel, men det känns inte riktigt bra att säga: sup dig redlös, lifta, åk med vem du vill, för det är din rättighet att i livet göra precis vad du vill och önskar utan att någon man våldtar dig.
Det känns inte riktigt bra att inte informera om att risker kan öka i vissa situationer och att man kan vara försiktig i vissa situationer.

Däremot tycker jag att det är tragiskt att det är så.

Men med din logik så ska jag även bära ansvaret för att andra inte gör det. Att jag ska begränsa mig för att det finns män som våldtar.

Nu tycker ju inte jag att man är begränsad i livet om man försöker avstå bli redlös.Men det är min åsikt.
Men undrar ändå vad du tycker om annat i livet som begränsar dig för att det finns andra som bryter mot lagen?

Det största politiska hotet mot framtida kvinnors rättigheter i Sverige stavas Sverigedemokraterna. Inte feminister som Stefan Löfven.

Det du skrev till mig här tolkar jag som att du pratat/uppfostrat din dotter om riskerna med att dricka där bla att bli våldtagen är en av riskerna:

Du tolkar ja. Och inte risk med att dricka. Dricka sig redlös står det.
Du vill så väldigt gärna att jag ska ha sagt det du menar, varför?

Det största politiska hotet mot framtida kvinnors rättigheter i Sverige stavas Sverigedemokraterna. Inte feminister som Stefan Löfven.

Hot ja, men nu är inte SD vid makten, det är Löven och co:idea:, vad gör han så våldtagna och hotade kvinnor kan känna sig säkra ?, eller i största allmänhet?

Nej du min vän, det största politiska hotet mot kvinnors rättigheter heter ekonomisk recession.
Kräver lite mer att förstå det, men du klarar säkert av det. För en stark samhällsekonomi ger utrymme för en social trygghet som i sin tur ger kvinnor de möjligheter som är förbundna med den frihet vi vill att alla ska ha rätt till.
Så jag skulle därför tro att , på sikt V och mörkröda delar av S är det största hotet.

Nu tycker ju inte jag att man är begränsad i livet om man försöker avstå bli redlös.Men det är min åsikt.
Men undrar ändå vad du tycker om annat i livet som begränsar dig för att det finns andra som bryter mot lagen?
För vissa är det en begränsning. Poängen är dock mantrat att bara inte offret gjort ditt hade hon inte blivit våldtagen - det är att ösa salt i såren och ge offret ansvar för att ha blivit våldtagen.

Kanske stämmer det, kanske hade puckot valt någon annan, kanske det inte stämmer. Hade puckot inte våldtagit hade våldtäkten inte blivit av.

Du tolkar ja. Och inte risk med att dricka. Dricka sig redlös står det.
Du vill så väldigt gärna att jag ska ha sagt det du menar, varför?
Är det inte bättre du är väldigt tydlig i så fall med vad du skriver?

Fortfarande tolkar jag det som att du pratat med din dotter om att inte dricka sig redlös så hon inte råkar bli våldtagen. Menade du något annat så får du väl förtydliga det i så fall. Jag kan inte gissa mig till vad du menade egentligen.

Ditt ansvar gentemot andra är " att inte skada eller såra någon annan samt att inte bryta mot några lagar." Sedan har du ett ansvar för dig själv också. Skadar man sig själv så kommer samhället så småningom att betrakta den individen för icke tillräknelig. Men som sagt det är ju ditt val och ditt egenansvar.
Ja. Mot min kropp och mina organ more or less. Att någon bestämmer sig för att våldta mig? Inget ansvar what so ever.

Ja. Vill jag supa mig redlös skajag kunna göra det utan att bli victimblamead om jag blir våldtagen.

Det frågar du mig? Som lever under hot? Nu var du rolig.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 672
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V