Nej så är det ju. När jag levde med honom hoppades jag alltid att det var sant det han sa, att det här minsann var sista gången han gick ut på kvällen utan att hitta hem, att det här var sista gången pengarna var slut den sjunde varje månad för att de gått till allt utan det de skulle. Nu hoppas man ju på att han ska växa upp och ta ansvar för sina barn... Alltid detta hopp liksom.
Och ja. Jag BORDE släppa det. Men det är svårt. På något sätt vill man ju så väl att det faktiskt ska fungera utan att man behöver planera helt själv (sitt eget liv - absolut, men för barnen menar jag). Hur som helst. Han är nykär nu, kan ju hoppas att det hjälper att bli seriös med barnen också
.
Jag har ju min egen planering - jag vet att barnen också mår bra här, förskolan är naturligtvis ett stort plus att vi fick ihop ändå så pass snabbt, de tycker mycket om min nya även om han naturligtvis inte blir någon biopappa (och det där känner jag redan är nästa problem, hur mycket bio och bonus och allt ska ha och säga till om. Jag och min nya kommer från helt olika kulturer och har helt olika sätt att se på barnuppfostran till exempel). Men det får komma som det kommer, hittills har det gått bra.
Jag har läst nyttnicks trådar, fick en del input. Väljer att se det från den ljusa sidan, till skillnad från många andra missar inte jag barnens halva uppväxt som det ser ut. Jag har fått lära dem att cykla och simma i somras, får se alla dans och gymnastikuppvisningar utan att behöva köra 60 mil etc. Skulle det bli vårdnadstvist om några år är det väl så, men då är åtminstone barnen stora nog att ringa/skypa själva och inte beroende av den andra föräldern för det.
Och nej. Jag har aldrig yttrat dåliga ord om pappa... Inte ens nu när jag delar livet med en annan, jag och min särbo pratar väldigt sällan om honom, aldrig när barnen är med. Jag pratar visserligen inte positivt om honom heller, säger bara "Jaha, ja vad roligt, vad gjorde han då?" typ om de berättar något han sagt när de pratat. Däremot skulle jag ALDRIG prata illa om honom inför barnen.