säkerhetsväs - hur ska den sitta?

E

EmMmY

Brukar inte använda säkerhetsväst men nu ska jag på ridläger = mkt hoppning, nya hästar + terrängbana och vill helst använda en.
Har en gammal som är lite liten, den sitter nedanför bröstkorgen fram så där e den väl okej men på baksidan går den inte ner över hela ryggen, slutar typ precis ovanför svankryggen. (tror jag :crazy:)
Har dock fått höra att säkerhetsvästar ska sitta ganska kort... men vet inte riktigt.
Hur ska de sitta?

Jag provade ut en Zippa Plus för några månaders sedan, den skulle gå till svanskotan (eller precis över för att inte har kontakt med sadeln).

Den låter för kort.
De flesta har en för liten för att det är bekvämare.

Men den ska täcka hela vägen ner till svanskotan och sluta precis efter svanskotan.

jag tycker den känns lite kort, nedre delen av ryggen blir ju bar.

Men då är frågan, köpa eller inte köpa?
Kommer ju bara använda den i en vecka, känns som lite slöseri med pengar eftersom de är så dyra också.
Tänk vilka fina dressyrstövlar man kan få för de pengarna :d.
Vet inte riktigt hur jag ska göra.
Min gamla väst borde väl iaf skydda bröstkorgen och revbenen?

Liknande trådar

Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 665
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar