Vad är en strumpsäsong....Att inte fler strumpor är förstärkta. Nästan alla går sönder efter en säsong
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är en strumpsäsong....Att inte fler strumpor är förstärkta. Nästan alla går sönder efter en säsong
Inte bara svampplockare utan överlag folk som turistar och får syn på något som de vill titta på, alternativt behöver titta på karta/GPS, och bara stannar på vägen där de känner för......Svampplockare som ställer sina bilar hur som helst och lämnar dem. Mer än en gång jag har fastnat pga av idiotiska parkeringar.
Det där har jag också sett, då vore det ju bättre att inte plocka upp det alls så förmultnar i alla fall bajset snabbare och plasten hamnar inte i naturen, men men.Hundmänniskor som tar med sig bajspåse plockar upp bajset sen lämnar hela påsenwtf
Häromdagen kom det en varning på Facebook, det stod en bil halvvägs ut i vägen, triangel framställt.Inte läst hela så det här har nog redan tagits. Upp
Svampplockare som ställer sina bilar hur som helst och lämnar dem. Mer än en gång jag har fastnat pga av idiotiska parkeringar.
Svamp/bärplockare som lämnar skräp i skogen
Hundmänniskor som tar med sig bajspåse plockar upp bajset sen lämnar hela påsenwtf
Det är samma princip som folk som inte kan hålla corona-avstånd. "Jag-ska-bara"-mentaliteten......Inne på samma sak som @Diabetikern folk som ställer sina bilar var som helst för att det är enklast för dem. Vi har en härligt lång säsong med badande som tappar bilen precis var som helst bara det är nära för dem att gå till badet. Nu krockar det dessutom med bär/svampplockarna som släpper sina bilar precis överallt. Några som även har tillkommit på senare år är dessutom cyklister som ska ut i skogen, de står gärna mitt på vägen och meckar med sina cyklar.
Sen blir jag väl lite extra trött när folk gång på gång åker ner och vänder på vår gård. Eller ställer sig framför bommar/infarter förlagda med stenar. Om det är en väg så kanske man bör inse att folk kan tänkas vilja komma fram där. Eller där det inte ens är förlagt, men grusväg, där kan man visst parkera mitt på vägen.
Samma med hästtransporter. Kör upp i röva och drar förbi på diverse olämpliga ställen. Och det bästa är när dom inte ens fortsätter köra fort utan bara lägger sig framför utan att öka farten. Varför skulle dom då köra om?En sak som jag upptäckt i min roll som yrkesförare, jag förstår verkligen inte alla som till varje pris MÅSTE om en lastbil, precis som det är livsfarligt att ligga kvar bakom.
Nu snackar jag inte om de som kör om på ett bra sätt, utan dom som kör de där dåliga/farliga omkörningarna. Dom kommer jag nog aldrig förstå mig på varför.
Oh, sådana har jag råkat ut för också eller varför inte dom som kör om för att sedan köra saktare än va man själv gjorde, de förstår ja mig heller inte på. Varför körde du ens om då om du inte kör fortare än va ja gjorde?Samma med hästtransporter. Kör upp i röva och drar förbi på diverse olämpliga ställen. Och det bästa är när dom inte ens fortsätter köra fort utan bara lägger sig framför utan att öka farten. Varför skulle dom då köra om?
Det är samma princip som folk som inte kan hålla corona-avstånd. "Jag-ska-bara"-mentaliteten......Det är bara det att när det blir en massa "jag" samtidigt som "bara ska" så funkar det inte riktigt......
Oh dom är ju ännu värre. Det är inte min bil som röken och ljuden kommer ifrån vid dom tillfällenaOh, sådana har jag råkat ut för också eller varför inte dom som kör om för att sedan köra saktare än va man själv gjorde, de förstår ja mig heller inte på. Varför körde du ens om då om du inte kör fortare än va ja gjorde?
Eller varför inte dom som inte vågar hålla t ex. 100 på en 100-väg som dessutom är 2-1 när det är 1-filigt och så fort det blir 2-filigt gasar de på som tusan. Varför?Oh dom är ju ännu värre. Det är inte min bil som röken och ljuden kommer ifrån vid dom tillfällena![]()
Äsch, de har gått i Livets Hårda Skola fattar du väl, man blir sån då!Män (ja det är i stort sett bara män) som lägger upp bilder/profilbilder på sig själva där mesta delen av kortet är deras hand som visar långfingret/fuck you/piss off, och de gör någon hård/allvarlig min med ansiktet.
Varför? Tror de att de ser hårda och tuffa ut? Hatar de livet? Hatar de sin omgivning så de vill be alla dra åt helvete?
Så många frågor....
Jag anser mig nog lida av åtminstone mild bakterieskräck, men jag äter på tunnelbanan iblandFolk som äter mat i tunnelbanan/på fulla bussar (som inte är långfärdsbussar). Jag som är lite av en bakteriofob ser hur strömmar av läskiga grejer virvlar ur ventilationen och klistras fast i glassen som någon knäppis sitter och slickar i sig. Sen droppar det lite från glassen ner på fingret och knäppisen slickar i sig droppen med glass, som befinner sig på knäppisens bakterie och virusstinna fingrar![]()
![]()
JA! Det här! Lämna hellre en hög som du petar undan med en pinne och gömmer under ett gäng löv i så fall, än att slänga ut fullt nedbrytbart avfall inlindat i icke nedbrytbart materialHundmänniskor som tar med sig bajspåse plockar upp bajset sen lämnar hela påsenwtf
@Lingon Vill du starta ett politiskt parti med mig? Jag har inte tänkt ut ett bra namn, men huvudfrågan ska vara att införa mycket stränga straff mot folk som går i bredd superlångsamt på platser där andra individer - typ jag och andra normala människor - överhuvudtaget kan tänkas vilja ta sig fram snabbare.
Brottet kan heta "hindrande av väg medelst otillåten snigelgång" och, vid försvårande omständigheter (som det ofta kommer att handla om) "framkallande av ilska/hindrande av väg medelst grov otillåten snigelgång". Jag filar vidare lite på rekvisiten!
Äsch, de har gått i Livets Hårda Skola fattar du väl, man blir sån då!