Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
IKEA är ju plättlätt, man vet vad man ska ha, går in via utgången, plockar på självplocken och raka spåret till självskanning och ut. Alternativt alla genvägar genom varuhuset till rätt avdelning, plockar det man ska ha och genvägarna direkt till självskanning och ut.Jag kan knappt åka till IKEA utan att känna att jag villslå ner folk för att de är för många, konstant i vägen och alla går jättelångsamt!!![]()
Jag har insett att jag ska hålla mig långt från Gekås i Ullared...
IKEA är ju plättlätt, man vet vad man ska ha, går in via utgången, plockar på självplocken och raka spåret till självskanning och ut. Alternativt alla genvägar genom varuhuset till rätt avdelning, plockar det man ska ha och genvägarna direkt till självskanning och ut.
Fast det är väl just det som är grejen - om man själv inte gillar det alls eller finner det lockande så är det ju rätt svårt att förstå varför andra är lockade? Om man tycker vin verkligen är BLÄ eller Gekås är helvetet på jorden så känns det ju rätt orimligt att andra kan gilla/uppskatta det.Jag måste säga att jag tycker att det är konstiga saker som tas upp i tråden. Ämnet är saker man själv inte förstår sig på. Jag tolkar det som företeelser som man verkligen undrar över hur det fungerar eller inte kan se hur någon annan kan se poängen med.
Men flera av de exempel som tas upp i tråden... Såsom Gekås, vin, energidryck, att dricka för att bli berusad... Det är rätt vanliga företeelser som det är ganska lätt att se varför många gillar, även om man själv inte tycker att det är så lockande.
Eller personer som är gnälliga. Trist såklart men det har ju alltid en förklaring.
Är det verkligen så svårt att sätta sig in i andra människors situation?
JagAll skit som går på tv. Vem tittar på skiten?
Verkligen. Har märkt att det skiljer sig så mycket beroende på vilket varuhus man befinner sig på. I Göteborg är det hemskt, storfamiljer som drar med sig halva släkten för inköp av en golvlampa. I exempelvis Uddevalla och Karlstad är det betydligt lugnare och inte alls lika mycket gå-i-bredd-tendenserJag vet. Men där går alltid folk i bredd superlångsamt!!!![]()
Jag hatar verkligen att erkänna det, men det är något med att ha prydliga rader av tandkräm och handtvål hemma och aldrig bekymra sig över ett glapp i tillgången på tvättmedel som verkligen är tillfredsställande.Varför vill folk ens åka dit? Trängas bland galningar och köpa skräp?![]()
Jag hatar verkligen att erkänna det, men det är något med att ha prydliga rader av tandkräm och handtvål hemma och aldrig bekymra sig över ett glapp i tillgången på tvättmedel som verkligen är tillfredsställande.
Jag har definitivt mjuknat inför Ullared, men det beror till 95 % på bunkringsgenen i mig![]()
Jag har nog sett en glimt av det vid något tillfälle men där har det DEFINITIVT slagit över!! Det här med bunkring har liksom blivit en sport för mig, där det är minst lika viktigt att göra perfekta avvägningar av vad som faktiskt går åt, som att det är gött att ett lager hemma. Som lyckligast blir jag när allt tar slut samtidigt och jag inte har köpt för mycket av vare sig vita bönor eller deodoranterHar du sett TV-programmen från USA om de som håller på med kuponger? Där kan vi snacka om bunkringtill lågt pris!!
Det räcker att linda plast runt änden på stjälkarna så håller de bättre och går åt mindre plast.Enligt mitt ex höll sig bananerna bättre om dom låg i en sådan där fruktplastpåse.
Vet inte hur det går för bananerna nu när affären slutat med plasten och bara har papperspåsar istället...
Det låter mycket smartare det. Själv förstod jag inte alls resonemanget men lät honom hållas, orkade inte med diskussion.Det räcker att linda plast runt änden på stjälkarna så håller de bättre och går åt mindre plast.
Jag har för mig jag såg en video om det där de testade om bananerna verkligen höll bättre om man gjorde så. I den videon var det ingen skillnad.Det räcker att linda plast runt änden på stjälkarna så håller de bättre och går åt mindre plast.
Ha ha, jag har barn men jag kan absolut förstå tanken. De verkar nog rätt jobbiga allt som oftastAtt folk skaffar barn.![]()
Jag älskar hur min hund luktar men tycker att andras hundar luktar knepigt. Det är nog någon slags motsvarighet till att gilla ens egna barn men inte andrasHa ha, jag har barn men jag kan absolut förstå tanken. De verkar nog rätt jobbiga allt som oftast
Jag förstår grejen med hund men ändå inte. De luktar ju.. hund...![]()
Det finns en hel del på gekås jag har inte så långt dit så jag åker dit framåt kvällen när folk har åkt hem, ibland är det nästan helt tomt, då kan man fynda mycket men åker man innan 16 är det ju bara folk överallt.Ähum.
Om man vet vad man vill ha så fyndar man. Jag har köpt märkesväskor för en bråkdel av priset. Samma med andra märkesvaror. Men att kliva in och strosa planlöst är en dålig idé.
Jag hatar verkligen att erkänna det, men det är något med att ha prydliga rader av tandkräm och handtvål hemma och aldrig bekymra sig över ett glapp i tillgången på tvättmedel som verkligen är tillfredsställande.
Jag har definitivt mjuknat inför Ullared, men det beror till 95 % på bunkringsgenen i mig![]()