Sv: Saint Amour
Jag kan inte råda dig av en speciell orsak som jag inte kan gå ut med här på forumet...
Sorry...
Helen
Hej Helen,
Jag har grubblat, läst, grubblat lite till och läst lite till...
Jag har lätt för att missuppfatta saker och ting.
Hursomhelst, kanske en dum fråga. Menar du att du inte tycker att Saint Amour inte passar just det här stoet, tycker du inte att han passar i avel eller är det helt enkelt så att du inte vill ge råd om hingstmatchningar?
Just det här med "speciell orsak" kan ju tolkas som så att du vet något om hingsten som är "lurt". Ja, du förstår hur jag menar?
När du inte skriver ut vad det handlar om, så är det ju svårt att diskutera. Både du och jag vet ju att det alltid går rykten om alla hingstar. Ibland finns det ett "korn" av sanning, ibland är det bara rykten utan sanning.
Jag känner ju till rätt mycket om Saint Amour och jag kan lätt ta reda på fakta. Själv tror jag på honom (men inte till rena dressyrston utan hoppförmåga - tror inte att han blir nån dressyrförärvare
eller på ponnyston för att få D-ponny så att säga
även om han inte är stor själv så tror jag att han lämnar rätt stort) och tror att han har mycket att ge i svensk avel. Ju mer jag har luskat i stammen och syskon/släktingar desto mer impad blir jag.
Hursomhelst - jag tror att du förstår hur jag tänker angående det här inlägget? Jag respekterar till 110% om du inte vill gå ut med "matchningsråd" så att säga.
Funderade på en sak till. Första fölet kan ju bli litet ibland pga mindre plats i livmodern. Har lite på känn att det kan påverka benställning etc om dom ligger trångt - eller är det sånt som växer bort? Just det här vet jag för litet om. Fölen såg, efter vad jag kunde se, korrekta ut.
Nu får jag nog ta och sluta med "Bukandet" för kvällen. Måste ju sova nån gång också, det är bara så beroendeframkallande, både det här med Buke och stammar...
Mvh Cissi