Sv: Saint Amour
Är det någon som vet vad han kommer att kosta i år? Jag har letat på nätet, men ser inga priser. Kanske står i hingstkatalogen?
Vad tror ni om honom på ett sto efter Cortus-Zadok-Nimmerdor?
Jag vet inte riktigt vad han kommer att kosta, tyvärr. Ska kolla upp! Tycker att det låter spännande med ditt sto!
Kul att nån annan skriver i tråden förresten, har kännts som om det mest vart jag som pratat med mig själv
Hursomhelst. Pratade precis med ägarna som var i Århus när han tävlade där. Var jätteförvånad över att han rivit i finalen - han hade ju inte rivit en enda gång sen han kom hit 05 fram tills Hbg nyligen då han ju hade ett pet. Nu vet jag vad som hände där...
Han var ju tvåa i första kvalet i La Silla Youngster Cup, 1.30-1.35 tror jag. Efter Maloubet. (hejar lite till på di svenske
eftersom det verkade vara mkt bra startfält).
Placerad i andra kvalet, felfri där med. Minns inte vilken placering. Låg ju bra till inför finalen.
Finalen gick i 1.45 vilket var debut för Saint Amour. Såg tydligen helt otroligt ut, felfritt fram till näst sista, det var tydligen stort musikpådrag efter varje runda. För Saint Amour blev dom visst lite väl till sig och drar på musiken på fullskaft precis vid sista hindret - Saint Amour stannar till i luften och där blev ett pet. Fullt förståeligt att han reagerade (de andra hästarna fick tydligen musik _efter_ felfri runda) och publiken var visst rätt besviken...
Hursomhelst, omhoppningen gick i 1.50 och det hade ju vart debut det med. Kanske bra att det bara blev debut i 1.45 den här gången. Snabbast av 4-felarna och tydligen en av de snabbaste tiderna i grundomgången.
Han verkar verkligen vara i toppform
- ska bli kul att se honom internationellt framöver. Det var ju en CSI*** med bra startfält. Vet att han ska till Italien framöver, kan bli lite bilder därifrån
Jag har nog gått och blivit kär tror jag
(trots att jag är dressyrmänniska
)
Mvh Cissi