Saint Amour

Sv: Saint Amour

Litet tillägg:

Han skulle förresten ha gått både lilla och mellanrundan. Var anmäld till båda (lilla var ju 1.30-1.35-1.35/1.40, mellan 1.40-1.40-1.45) men fick bara starta den ena. Många starter, antar jag.

Mvh Cissi
 
Sv: Saint Amour

Tack Cyllene!!! :bow: :bump: :bow:

Vad tyckte du? *nyfiken* :)

Mvh Cissi
 
Sv: Saint Amour

Han är fin! En typisk Stakkato! :)

Jens ringde mig häromdagen och frågade om jag inte ville byta min (jag har en där nere på försäljning) mot en 2-årig Stakkato-hingst från supermöderne. GAAAAAH det var svårt att säga nej! Ska inte skaffa fler hästar, ska inte skaffa fler hästar, ska inte skaffa fler hästar... ;)
 
Sv: Saint Amour

Han är fin! En typisk Stakkato! :)

Jens ringde mig häromdagen och frågade om jag inte ville byta min (jag har en där nere på försäljning) mot en 2-årig Stakkato-hingst från supermöderne. GAAAAAH det var svårt att säga nej! Ska inte skaffa fler hästar, ska inte skaffa fler hästar, ska inte skaffa fler hästar... ;)

Ååååh.... Vad är det för möderne? Calypso II i stammen? ;) 2-årshingst.... Hingstämne?

Mvh Cissi
 
Sv: Saint Amour

Nu är ju resultaten klara. Så här gick det för Saint Amour, fick ju bara starta i lilla rundan:

Kval 1 1.30 A:0 - 7:a av 192
Kval 2 1.35 två faser A:0/A:0 - 78:a av 150 efter ett förargligt pet (första sen han kom till Sverige dec 05). Missade finalen.
Consolation 1.35 A:0 - 13:e av 137

Rätt skapligt tycker jag. Tror att han ska till Åhus nästa start, minns inte när.

Mvh Cissi
 
Sv: Saint Amour

Jag tycker han är fin. men å andra sidan har jag alltid tyckt det :)

Jo, jag tyckte det redan när jag såg bild från bruksprovet - min typ av häst. Men nu såg han ju helt annorlunda ut. Lite rund kanske, men det är nog inte fel så här i början av säsongen :).

Mvh Cissi
 
Sv: Saint Amour

*lånar min egen knapp*

Kan inte sova, tänkte nämna att jag härom dagen fick en video på SAs lillasyster Scaglietta. Videon var från i somras, unghästklass Msv. Väldigt lätt och ädel häst, fantastisk galopp, mycket rädd om sig och med bra teknik tycker jag. Såg grön ut, hon var ju bara 5. Blir lite fel när man jämför med storebrors rundor här i Hbg ;). Han är ju 2 år äldre.

Jättefin häst, som sagt ädel och långbent, ganska lång rygg också. Kvalade ju till Bundeschampionat i fjol men startade inte eftersom dom tyckte att hon behövde mer tid. Men dom helsyskon jag sett nu i verklighet eller på video ser just ädla, stora och lätta ut tycker jag. (Har sett 3).

Det var ju en fråga om SA kunde ses som förädlare, det är nog inte omöjligt.

Tänkte att det kunde vara intressant att veta? (Den skulle ev säljas på auktion, borde vara bra avelsvärde i den fast kan nog bli dyr).

Mvh Cissi
 
Sv: Saint Amour

*lånar min egen knapp*

Saint Amour tävlar i Århus CDI*** den här helgen, såg precis dagens resultat. :)

2a La Silla Youngster Cup (1.30-1.35) efter Maloubet de Pleville.

Heja di svenske! :D

Mvh Cissi
 
Sv: Saint Amour

Är det någon som vet vad han kommer att kosta i år? Jag har letat på nätet, men ser inga priser. Kanske står i hingstkatalogen?

Vad tror ni om honom på ett sto efter Cortus-Zadok-Nimmerdor?
 
Sv: Saint Amour

Är det någon som vet vad han kommer att kosta i år? Jag har letat på nätet, men ser inga priser. Kanske står i hingstkatalogen?

Vad tror ni om honom på ett sto efter Cortus-Zadok-Nimmerdor?

Jag vet inte riktigt vad han kommer att kosta, tyvärr. Ska kolla upp! Tycker att det låter spännande med ditt sto! :)

Kul att nån annan skriver i tråden förresten, har kännts som om det mest vart jag som pratat med mig själv ;) :o

Hursomhelst. Pratade precis med ägarna som var i Århus när han tävlade där. Var jätteförvånad över att han rivit i finalen - han hade ju inte rivit en enda gång sen han kom hit 05 fram tills Hbg nyligen då han ju hade ett pet. Nu vet jag vad som hände där...

Han var ju tvåa i första kvalet i La Silla Youngster Cup, 1.30-1.35 tror jag. Efter Maloubet. (hejar lite till på di svenske :bow: eftersom det verkade vara mkt bra startfält).

Placerad i andra kvalet, felfri där med. Minns inte vilken placering. Låg ju bra till inför finalen.

Finalen gick i 1.45 vilket var debut för Saint Amour. Såg tydligen helt otroligt ut, felfritt fram till näst sista, det var tydligen stort musikpådrag efter varje runda. För Saint Amour blev dom visst lite väl till sig och drar på musiken på fullskaft precis vid sista hindret - Saint Amour stannar till i luften och där blev ett pet. Fullt förståeligt att han reagerade (de andra hästarna fick tydligen musik _efter_ felfri runda) och publiken var visst rätt besviken...

Hursomhelst, omhoppningen gick i 1.50 och det hade ju vart debut det med. Kanske bra att det bara blev debut i 1.45 den här gången. Snabbast av 4-felarna och tydligen en av de snabbaste tiderna i grundomgången.

Han verkar verkligen vara i toppform :D - ska bli kul att se honom internationellt framöver. Det var ju en CSI*** med bra startfält. Vet att han ska till Italien framöver, kan bli lite bilder därifrån :angel:

Jag har nog gått och blivit kär tror jag :love: :love: :love: (trots att jag är dressyrmänniska :rofl: )

Mvh Cissi
 
Sv: Saint Amour

*KL*

Har nyligen fått höra att han blivit uttagen till Scandinavium. Inte illa :).

Mvh Cissi
 
Är det någon som vet vart Saint Amour tog vägen efter att Svante blev av med honom? Min häst är e honom, så det hade varit roligt att veta, och jag hittar ingenting alls när jag googlar...
 
Är det någon som vet vart Saint Amour tog vägen efter att Svante blev av med honom? Min häst är e honom, så det hade varit roligt att veta, och jag hittar ingenting alls när jag googlar...

Tidningen Ridsport hade en artikel om honom för en månad sen eller så. Han blev skadad i omgångar och kom aldrig riktigt tillbaka. När ryttaren slutade tävla internationellt bestämde ägarna sig för att sälja. Han är i Tyskland för försäljning, eller var redan såld till en junior? Hur som sa nya ryttaren att han kommer tävlas, men högsta klasserna är han färdig med, det blir msv som läromästare som mest. Om jag minns rätt.
 
Äsch, den missade jag. Och var dessutom ordentlig och slängde alla gamla Ridsport i förra veckan, så jag kan inte leta rätt på den heller. Tack så mycket! :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
B
Avel Jag är helt ny vad det gäller det här med avel och hoppas jag kan få lite hjälp! Jag har ett 16 årigt sto e. Fontaine - Master Spiritus...
Svar
11
· Visningar
2 029
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 742
Senast: supercassie
·
Avel Nu är jag där igen... Kan inte bestämma mig för hingst till mitt rejäla Kaliber sto. Har anmält henne till ASVH:s avelsrådgivning för...
2
Svar
21
· Visningar
2 667
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp