Så nu alla som rider med väst...

Sv: Så nu alla som rider med väst...

Jag har precis köpt en tipperary väst. Köpte den i slutet av september ngn gång och nu får man reda på att man inte kommer få ha den. Som tur har jag kvar min gamla eftersom jag startar terräng då och då men jag tycker verkligen att man ska få ha tipperary västen. Tycker iallafall att dom kanske kunde informerat om att denna regeln kanske skulle komma så man hade sluppit att köpa en väst för 3000 kr och sen får man inte använda den.

Vad FEI har för regel har jag inte en susning om då jag är milslängder från att tävla internationellt, än mindre i fälttävlan. ;)

Men fortfarande undrar jag över texten i TR; det står ju att västen ska vara CE-märkt och motsvara BETA 3. Men "motsvara" innebär det i praktiken att den SKA vara märkt BETA? *känner sig otroligt korkad* Eg behöver jag inte bry mig eftersom jag inte tävlar fälttävlan och har passerat både junior- och YR-åren med råge..... :o

Men det vore ju väldigt mycket enklare om det fanns en världsomspännande klassning så här i globaliseringstider. Det skulle ju göra allt så mycket enklare....

//Alice

Jag tänkte väl mer på banhoppningen, blir det så att FEI följer efter vilket dom säkert gör snart så måste ju ponnyungarna ha en BETA godkänd väst så det är ju klart att Tipperary följer efter annars kommer ju ingen köpa deras väst eftersom alla ponnybarn (eller föräldrar) i stort sett som köper denna väst vill rida EM

En sådan har jag oxå men är den verkligen godkänd?
Jag brukar ha min när jag tränar terräng

Du som har båda :p är det stor skillnad mellan dom? är racesafe mycket stelare?

Den är BETA level 3 godkänd, så JA :p

Skulle aldrig få för mig att köpa en icke godkänd väst...

Du som har båda :p är det stor skillnad mellan dom? är racesafe mycket stelare?

Jag uppfattade de som om det va mig du frågade :p
Och ja, det är skillnad på dom, Tipperary västen känner man ju knappt men racesafe västen känns klumpig.
Verkligen synd att tipperary inte är godkänd :(

Okej åh suck vad jobbigt. Har också Tipperary :cry:

Jag tycker inte att RS är klumpig, jag är väldigt gnällig över sånt annars, men denna är den ända som jag gillar. :p

kl
Fick höra idag av en tillförlitlig källa:
Ridsportförbundet har extramöte om västarna.
Har tydligen var bråk om dem eftersom de vill bara godkänna BETA-västar och den märkningen är ju i Storbritannien medans i resten av EU används CE-märkningen.
Såå Tipperary och Riders Company kanske blir godkända iaf.

Är det så att man måste ha väst eller håller dem fortfarande på att diskutera om man måste eller inte? Gäller det bara i hoppning? :crazy:

Racesafe finn i tre utföranden: En lättvikts väst (Klass1) Som endast ska användas vid galopp, en i klass två vet inte riktigt vad den är till för, men tror att det också är en galoppväst. Sedan finns klass tre som är beta-märkt och godkänd vid tävling.

Jag tycker att RS är toppen, den är grymt skön, hatar det gamla västarna som inte formade sej efter kroppen och typ frös när det var kallt :confused:;)

Racesafe är ju klart skönare än dom andra godkännda västarna men om man jämför med tipperary så känns dom klumpiga.

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: Takire
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 117
Senast: Reshästen
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 460
Senast: ako
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 181
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Burkmat
  • Autistisk bror