Så nu alla som rider med väst...

Sv: Så nu alla som rider med väst...

ohnej :o
jag har bara väst när jag hoppar och när hästen känns extra pigg, det är såå varmt och så obekvämt :/

Jag har en racesafe 2000, kostade 2700 kr på charlies :)

13835823.jpg

har typ inga bilder där min väst syns, men här syns den lite :p

Jag har en grå Zippa, godkänd för tävling även nästa år...

Den är jätteskön! Köpt på Tre Hästar.

hoppa1.jpg

Lite halvt KL

Jag har fått höra att man får rida hela 2008 ut med Tipperary också, men sen ska dom bli "förbjudna" (kommer inte på ordet just nu...:crazy:)

Det är ju ganska skönt, så slipper man hetsa efter en ny väst nu direkt!!

Diana

jag har allrounder från börjes klass 3 godkänd beta och ce märkt!600 kr och den är jätte bra!!ramlat av med den och har ej fått ont!:)

så tipperary västen blir alltså bara godkänd under 2008? säkra på detta eller är det fortfarande inte helt bestämt? gud så förvirrad man blir av allt detta..

Ja dom är godkända hela 2008. Men 2009 måste alla ha klass 3 Beta.

Nu är jag visserligen äldre än junior, men har väst jämt på min ena häst och nästan jämt på den andra. har en racesafe (den som är godkänd för ft) som kosta precis över 2000 kr. Sjukt skön väst! Valde ofta att inte rida med väst förut för att jag inte gillade min, men sen jag köpte denna, rider jag mer än gärna med väst. Skön och känns knappt när man rider.

Jag har en BETA 2000 klass 3 (hm... kanske den heter något mer...?) Den är lite för liten nu men funkar bra och har hängt med länge. Syns inte jättemycket under kavajen, är lite stel, man blir lite sladdrig när man väl rider utan eftersom man blir så van vid stödet. Skyddar väldigt bra när man åker av iaf :p

1_1196024535.jpg

galopp_1188243811.jpg

http://turnaround.blogg.se/images/11_1196024669.jpg

Eftersom den är lite liten ska jag köpa en RS istället, tycker dom är jättesköna :D

Här är min älskade väst!
Gud, nu blir jag osäker på märket alltså :angel:
Men iallafall, köpt på den lokala hästsportaffären för ca. 900 pix för ca. 1 år sen.

bukebild1-1.jpg

Vilken väst är skönast av riders company och Race safe? =)

Köpte min Riders Company väst på Aubiose i Borlänge. 900kr :) bra pris där på allt, värt ett besök...:)
Jätteskön, märks knappt att man har den...:)
en billigare variant, finns ju dyrare orginal...:) godkänd för fälttävlan och monté(tror för monté också, ft vet ja) klass 3 eller nåt...:)

TvlingTIRK20Maj2007003.jpg

den sitter inte jättebra på mig, men det gör ingen väst, och min e lite stor för mig...;)

kl

Är dan rider och Riders company västarna godkända för hela 2008? skulle vara ganska skönt att inte behöva slänga ut 3000 kr på en väst som jag ska ha i ett år.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: Takire
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 117
Senast: Reshästen
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 456
Senast: ako
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 181
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd