Så nu alla som rider med väst...

Sv: Så nu alla som rider med väst...

Dum fråga kanske men gäller detta på typ blåbärshoppningar och sådant ? (mindre klubbtävlingar)

På klubbnivå ska man följa TR vad gäller säkerhet och liknande, så ja, det borde gälla även där. Men det är lite av en tolkningsfråga, så kolla med din klubb vad som gäller :)

haha nejmen vad har du gjort med stackars lilla hästens ögon :rofl: du har en Kingslandkavaj väl förresten? vad tycker du svart eller blå säkerhetsväst, du som vet hur det ser ut i verkligheten :D

Haha, vi var så fula båda två på bilden ju :D

Jag har en blå kavaj och blå väst såklart. Vad har du för färg på din kavaj?

Jag har en marinblå/marinblå. men kingslandkavajerna är så mörka, så den ser nästan svart ut.

har beställt en från Horsehouse. pris: 129 e (jag bor i finland, i sverige blir det alltså 1290 kr.) vill du se bild på den, gå in på www.horsehouse.fi/ och klicka sen på turvaliivit som finns under spalten ratsastajalle. västen jag ska ha är på den andra bilden. jag har provat den och den är jätteskön :D

Jag har en Jack *llis. Nån annan som har det? Den har fungerat jättebra de gånger jag använder den. Den har dock aldrig hunnit format sig efter mig, då jag är en dressyrare och bara använder den vid hoppning.:angel:

Jag har läst att den ska vara CE-märkt, ha en annan märkning som jag inte kan i huvudet och så ska den vara Beta 3.
RC är både CE-märkt och har den andra märkningen. Men den är Nivå 3:confused:. Alltså inte Beta 3, men är de samma sak eller?:crazy:

Ja har en Racesafe som enligt mig är toppen. Superlätt och smidig, det kännd knappt att man har på sig den... Beställde den från en engelsk sida: http://www.treehouseonline.co.uk Den var mycket billigare där än i Sverige :D
17687747.jpg

Hejsan jag letar efter en sådan väst som du har men, jag undrar om din e den "tjockare" eller tunnare modelen hur känns den när man rider för jag vill verkligen köpa en sådan och jag har hittat många i affärer men känns så tjocka och stela :confused:
Hoppas du svarar Mvh Mimmi :D

Hejsan jag undrar vart du köpte din säkerhets väst?:D
Är det en såm som e lite tunnare och känns inte att man har på sig den svara gärna MVH Mimmi :D

Känns den tunn när man har den på sej?
För det finns dom att köpa nu i affärer som är "Tjockare" Och det vill jag inte ha.. jag vill ha den tunnare modellen så hur tjock är den på ett ungifär? Tack för svar Mvh Mimmi:D
Jag hade Tänkt att bästella där du har köpt din när köpte du den?

:D;)

kl

Jag har en Racesafe RS 2000 och den är hur skön och bra som helst :bow: formar sig bra och stör inget alls.. trillade av en gång (stor häst som bockar och sen tvärnitar..)och gjorde en volt och landade mitt på ryggen. Fick inte ont eller nånting, bara hoppa upp igen.. ;)

Köpte den för 2735 kr om jag inte minns fel.. vet nu att den finns billigare på andra ställen.. runt 2400 tror jag..

21757115.jpg

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: Takire
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 117
Senast: Reshästen
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 456
Senast: ako
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 181
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd