Så nu alla som rider med väst...

Sv: Så nu alla som rider med väst...

Som ja har fattat är de godkända även för 2009. Eller har ja fel?

Okej, det skulle vara väldigt bra iallafall. för det känns lite surt att betala en massa för en väst som jag endast behöver använda i ett år. Då köper jag hellre en av dom billigare.

Men är det någon som är säker? skulle behöva veta så kan jag köpa en på Globen imorgon.

Tur att det inte gäller seniorer.

Den dagen lägger jag nog hellre stövlarna på hyllan.

Köpte du någon väst, isåfall vad blev det för nån och hur känndes den?

Fram med den på bild!
Eftersom det blir obligatoriskt så lär man väl införskaffa en..
MEn vad för någon?
Vad har alla buke ryttare för väst?
Sätt gärna in bild, pris och vart den är köpt!
Jag har en Riders company väst. Tycker att den är jätteskön!
Har tyvärr ingen bild.

*knapplån*

jag har en sån här väst, köpt på granngården, den kan ha kostat kring 1000. vet inte vad det är för märke :angel: tycker den är ruskigt obehaglig i alla fall, stel som attan:P Någon som vet om den är godkänd att tävla med?

9505984.jpg

9505983.jpg

Vad är det för skillnad på RS och Dan Rider? Är det värt att betala 1000kr mer för RS?

Har en AiroWear Zippa. Köptes för typ 2-3 veckor sen på Granngården för ca 1800 (rabatt), då jag bara ramlar av och gör illa ryggen:angel:

Tror även jag måste ha den på tävlingar nästa år fram tills jag fyller 19.
thzippa_charcoal.jpg

jag har haft många olika västar genom åren... men helt oöverträffad är klart zippa västen, beta klass 3 ce märkt... och går att beställa i vilka färger som hällst. jag betalade 1500 för den, i fjol. riktigt fin... OCH skön... och jag garranterar att den har skyddat mig många gånger, vid omkullridningar, avfallningar överspringningar osv:D... de är bra också tycker jag att den är tvätt bar.... däremot kan den vara lite tung innan man vant sig vid den... men jag föredrar hellre denna med lite tyngd än en lätt väst som knappt skyddar en om man får ett par hovar i ryggen...

Alltså Sorry men RS är ju iaf snygga, det tycker jag inte att Tipperary är :o:D

Nej jag köpte aldrig någon på globen, kalla mej blind men jag såg knappt några där + att jag kom på att jag vill prova västen tillsammans med kavajen. Men nu har jag hittat en himla billig och bra säkerhetsväst på nätet, men jag kan inte bestäma mej om jag ska ha en svart eller en marinblå till Kavajen, jag vill lixom att den smälter ihop med kavajen. Smakråd!! :bow:

Jag har en Marinblå/marinblå Kingslandkavaj men den ser nästan svart ut. så jag vet inte om jag ska ha en blå eller svart väst? :crazy: Någon som har kingslandkavajen och en sköldpadssäkerhetsväst? och kan berätta vilken färg på västen som är snyggast till :bump:

Kavajen
17019289.jpg

min hjälm är en JW charles owen och är oxå marinblå

15785363.jpg

Dunvästen är svart

Snälla Hjääälp! :crazy: :bow:

frågan är ju även om dom billigare sköldpadsvästarna är lika sköna och "rörliga" som racesafen är. För mej är det otroligt viktigt att det är en skönt väst, som jag inte blir totalt fastlåst i. Och på Ek3ns bild ser racesafen helt okej ut. så vi får se om det blir en billigare eller en racesafe, och med billigare menar jag en för 950kr

Senast ändrad:

skulle ta en svart, tycker den blå ofta är lite skrikig.

Lite OT men vilka överpriser fol har gett för sin RC västar :crazy:

Tror också marinblå blir lite skrikig.

Men är det ingen som har bild på tipperary västen? :)

Jag har fått pengar till en Racesafe i julklapp, så jag ska beställa nu. Men jag undrar lite om vilken storlek ni som har racesafe har? Jag ligger i skarven mellan Barn L, Barn XL och vuxen Small :confused:
Snälla, kan ngn sägalite hur storlekarna är!

Dum fråga kanske men gäller detta på typ blåbärshoppningar och sådant ? (mindre klubbtävlingar)

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: Takire
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 117
Senast: Reshästen
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 454
Senast: ako
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 181
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar