Så nu alla som rider med väst...

Sv: Så nu alla som rider med väst...

Det gäller bara på tävlingar..

Jag hörde att Riders Company västarna inte kommer vara godkända, nån som vet ifall det är sant?
Den som sa det var butiksägaren i min stammis-affär, var där igår och provade Racesafe och snackade om vilka västar som var godkända och då sa han att RC inte var det?

Va!!!är dom inte...en sån hade ju jag tänkt köpa...vart kan man få reda på "ordentligt" vilka västar som är godkända?

gäller denna denna nya västlag bara hoppning? eller alla grenar?

Jag har också en tipperary. 3 tusen jävla kronor rätt åt h*lvete...
Alltså, ska man skratta eller gråta! Sen fyller jag 18 i Januari blir myndig och allt men måste ändå tvingas köpa ny väst och ha en stel och äcklig sak på mej. Är inget annat än grymt förbannad...

Vad är det där för väst? Den såg ju riktigt bra ut, tunn och fin. Så att man slipper se ut som en köttbulle :angel:

Jag har en Caldene, BETA-level 7 (vet inte om den är godkänd, men eftersom jag är 30 så omfattas inte jag av nya regeln). Köpt på Mimmis Ridsport för X antal år sedan, gav då ca 950kr (tror jag köpte den -95)

Såhär ser den ut, och den är verkligen jättesmidig, man märker den knappt... Får utan problem plats under kavajen, UTAN att man ser tjock ut...

http://i150.photobucket.com/albums/s119/cessan77/Diverse/vsten.jpg

Oktober var smart och kollade på Svenska ridsportförbundets hemsida helt själv så behöver ni inte läsa onödiga frågor =P

Senast ändrad av en moderator:

Hoppning och förstås fälttävlan

boccia: Ja som sagt så hittade jag det iaf;)

Neeeeej!! :mad:

Jag har en Tipperary, har slängt ut 3000:- för den, och så kommer jag inte få rida i den?? :cry:
Nu hatar jag alla andra västar, så jag vet inte vad jag ska göra!
Mamma och pappa vägrar att betala en ny väst nu, eftersom den andra inte alls är gammal... :cool:

Det är det som är så sjukt och jäkligt irriterande med den nya reglen tycker jag. Finns ju säkert jättemånga som kanske nyligen har köpt nya västar oså får man inte ha dom. Dom borde godkänna alla sortes västar.

Nu fyller jag ju 18 i år så jag slipper ha väst. Iofs har jag väst iafa men det är en riders company som jag precis har köpt och aldrig att jag skulle köpa en ny väst när jag precis har lagt ut massa pengar på en.
Har nästan lust att mejla till förbundet och fråga hur dom har tänkt:mad:

Ja, du måste mejla dom!!

Men jag har en plan... :p
Om man har västen innanför kavajen på tävlingar borde den ju inte synas så mycke, och så ser man ju bara att det är en väst, men inte märke och *säkerhetsklass*... :idea:

Vi kan starta en mejl-lista! :D

- Diana Sellberg

Diana

Ja, jag tror banne mig jag ska ta och göra det, men det får nog bli imorgon. Min mejl krånglar just nu, kan inte ens komma in och läsa de jag fått :mad:

Men egentligen är det ju knäppt att dom isåfall är godkända öht. Varför är dem godkända att tävla med när man är över 18 år och inte när man är under 18?

så man får alltsåa inte ha tipperary västen? det är ju den enda om någon man kan tänka sig att sätta på sig nu när man blir tvungen! Nej, nu blir det ett protest mail!

Ja, dom borde inte vara godkända att tävla med öht i sånna fall!

Men det är egentligen lite sjukt, för den typ dyraste västen på marknaden är inte ens tävlingsgodkänd.... :p:crazy:

Diana

Jag är lätt med på protestlista!

Så om man är 18 eller fyller 18 under 2008 så slipper man väst? :love:

Så om man är 18 eller fyller 18 under 2008 så slipper man väst? :love:

Det där undrar jag också över! För är man myndig borde man ju få bestämma själv? Men man räknas ju fortfarande som junior...

Någon som vet? Slipper man från den dagen man fyller 18 vore det ju :love:

Protestlistan ska väl då gå till Tipperary istället som tillverkar västar som inte uppfyller kraven. :cool:

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: Takire
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 117
Senast: Reshästen
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 459
Senast: ako
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 181
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3