Du menar att det är helt värdelöst för Sveriges del att gå med i Nato?
Hur tänker du om Finland beslutar sig för att gå med?
Kan du vara snäll och utveckla ditt resonemang, jag förstår inte riktigt vad du menar.
Ukraina hade — så vitt jag vet — också hoppats på amerikansk militär hjälp, men som det ser ut nu får de humanitär hjälp.
Fast är vi med i Nato, så kanske det inte är lika stor risk att även de bombar sönder Gotland.
Utan NATO så står vi rätt ensamma om vi blir attackerade. Med NATO får vi uppbackning av NATO.
Jag har tidigare nämnt Gotland 15 gånger i den här tråden. Och åtskilliga gånger tidigare.
Jag tänkte att jag inte skulle upprepa det jag brukar säga, men ok - här kommer en återigen en crash course i vad Gotland är för något.
Nej, Gotland är inte en semesterö för stockholmare. Jo, för stockholmare då - men ute i världen är det någonting annat.
Världspolitiskt är Gotland är ett osänkbart hangarfartyg i en framtida curlingmatch mellan NATO och Ryssland.
Gotland var strategiskt intressant också tidigare, men efter att Sovjetunionen kollapsat, och femton Sovjetiska Rådsrepubliker blev femton fristående stater - och tre av dem skakade yrvaket på huvudet, tittade sig omkring, insåg att de plötsligt och oväntat var fria att göra vad de ville. Och det de ville göra - Estland, Lettland och Litauen - det var att fortast möjligt gå med i NATO, här och nu: "Säg vad vi ska göra, och vi gör det omedelbart!"
Från att blivit självständiga stater 1992, så hade de blivit antagna i NATO 2004. Och i och med detta faller de under NATO's berömda Artikel 5 - anfaller någon ett NATO-land anses hela NATO vara anfallet.
Nu är det dags för en geografilektion, att titta på en karta.
ramble fortsätter när ni tittat klart.