Ryssland och framtiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
274714899_10228768502504008_2853299039642416626_n.webp

Rent allmänt kan det löna sig att försöka tänka efter VAD en person kan ha att vinna på att uttala sig på ett eller annat sätt i medierna.

Dvs. tänk steget längre när ni läser/hör någon uttala sig. Vad är syftet med ett visst budskap? Att lugna? Att skrämma?

Kom ihåg att rädsla är en extremt stark drivkraft för att få människor att skrida till handling.

Jag undrar om Putin tror pa vad han själv säger (syftar pa hans tal).
"– Ukraina har prickskyttar på sina tak. De är brutala. Medan vi gör allt för att inte spilla några liv, fortsatte han"

Gör allt för att inte spilla ngr liv? Genom att bomba?
Undrar detsamma. Han hade också en tyst minut för de avlidna.

Ska bli intressant att se om det kommer fler ryska asylsökande, mtp att många ryssar flyr just nu och att deras medborgarskap knappts gör dem populära i många länder så är nog mångas enda alternativ att söka asyl. Får se hur Migrationsverket och domstolarna ställer sig. Min magkänsla är att de kommer avslå, liksom de gjorde när ryska soldater skickades till Tjetjenien mot sin vilja.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
224
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 618
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka