Ryssland och framtiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir väl inte vidrigare än såhär
FB_IMG_1645866113219.webp

Reuters rapporterar att FN räknar med 5 miljoner flyktingar (hittills ca 100 000).

Ett problem som FN också varnar för är att det blir brist på kontanter när alla försöker ta ut sina pengar samtidigt.

Så det kommer inte att finnas pengar att ta ut, och inte tillräckligt med varor att köpa heller, för dem som är kvar och råkar ha något att handla för. :( Situationen blir extremt svår för civilbefolkningen.

Haft mycket funderingar sedan allt startade. Nu hoppas jag kriget aldrig tar sig längre men samtidigt är det skönt att jag redan vet vart jag skulle hamna om det skulle hända, de kommer inte flytta mig bort från vården och om de mot förmodan gör det så blir det någon form av logistik/administration. Men jag är glad och imponerad över ilskan och motståndet hos Ukrainas medborgare!

Jag får känslan att Ryssland verkar ha kvar samma gamla tekniker sedan tidigare. Släng soldater mot fienden i stora tal oberoende av hur stora förluster man lider av.

(Vi har dock inte några officiella bekräftade siffror av dödade, men enligt Ukraina ligger Rysslands förluster på tusentals.)

Vet inte om Mirror alltid är så seriösa? Men krematoriet skall väl troligtvis användas för att bli av med döda kroppar från striderna.

Om det är till för att kremera motståndare är det ett extremt övergrepp och cyniskt. Om det är till för att kremera egna soldater, är det demoraliserande att man förväntar sig förluster i den mängd att dessa behövs.

På något sätt ansvarstagande men extremt kluven och visar på ett tydligt sätt vad anfallskrig utanför dörren egna gränser handlar om - mord på människor i deras eget hem.

Det verkar som att Ryssland bytt taktik till att skicka in sabotörer och fallskärmsjägare istället för möta Ukraina rakt på.
Jag tänker att det borde vara en lite svårare men samtidigt lättare attack att bemöta för Ukraina. Svårare i som att de kan förklä sig etc. Men samtidigt innebär detta att det kan innebära att det bara behövs mindre grupper som patrullerar och vaktar, där behöver ju inte alla vara soldater. Då ökar ju Ukrainas antal aktiva.
Jag tänker att fruktan för Ryssland ligger väl mera i om det blir fullt ut frontkrig och de bara slänger in en massa soldater och starka vapen. Detta är kanske mera hanterbart, så länge Ukraina kan stå emot.

Känns lite som att Ryssland kan kanske ligga lite illa till, speciellt med tanke på logistiken som inte fungerar.
Jag hoppas det iallafall!

Känns som att folk missförstår mig lite lätt, men jag tycker fortfarande att detta är intressant och viktigt ämne. Så jag hoppas att ni inte missförstår mig alltför lätt och ber om tålamod med mig även i fortsättningen. Nu ska jag pausa.

Jag är också emot dödsstraff och tycker inte att det är ett lämpligt straff för vapenvägran. Jag är emot dödsstraff som koncept och det finns inget brott där jag tycker att en demokratisk rättsstat ska döda sina medborgare, oavsett fredstid eller krigstid.

Jag är också emot dödsstraff och tycker inte att det är ett lämpligt straff för vapenvägran. Jag är emot dödsstraff som koncept och det finns inget brott där jag tycker att en demokratisk rättsstat ska döda sina medborgare, oavsett fredstid eller krigstid.
Jag kan bara hålla med av ett antal skäl. Dödstraff stället intet tillrätta utan skapar bara fler offer vars anhöriga har mördats.

Lite som om Fox news skulle säga samma sak om Bidens och Trump. Men värre.
Jag lägger inte så mycket värde i det :cautious:
Jag har tagit för givet att alla redan vet vad Tass är för något, men inser att det inte alls behöver vara så.
Behöver jag månntro förtydliga vad den officiella Ryska Nyhetsbyrån och tillika Kremls språkrör står för, och på vilken sida de finns i den här konflikten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
224
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 620
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka