Ryssland och framtiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tagit för givet att alla redan vet vad Tass är för något, men inser att det inte alls behöver vara så.
Behöver jag månntro förtydliga vad den officiella Ryska Nyhetsbyrån och tillika Kremls språkrör står för, och på vilken sida de finns i den här konflikten?
Jag tror att det är bra om du reder ut de olika ryska nyhetskanalernas tillförlitlighet om du bara orkar. En viss förvirring kan skönjas.

För att komma med lite av en klyscha... alla kan göra någonting. Hamnar vi i en situation där vi blir invaderade går det inte att stå vid sidan av.

Personligen kommer jag att ha vapen i hand om det händer.
Jag hoppas verkligen inte att någon får för sig att stoppa ett vapen i händerna på mig. Jag skulle troligtvis råka skjuta den som stod bredvid mig, så "pricksäker" är jag.

Med det sagt så ställer jag självklart upp på sådant som jag är lite mer lämpad för.

Jag har inte fått till mig att jag är krigsplacerad, som jag förstår det så kan man vara det om man arbetar inom vården. Min make är dock - föredetta yrkesmilitär som ska gå med i hemvärnet nästa vecka 🙃

Själv vet jag inte hur jag hade reagerat i krig så jag uttalar mig inte om angående vapen och dylikt.

Jag har inte fått till mig att jag är krigsplacerad, som jag förstår det så kan man vara det om man arbetar inom vården. Min make är dock - föredetta yrkesmilitär som ska gå med i hemvärnet nästa vecka 🙃

Själv vet jag inte hur jag hade reagerat i krig så jag uttalar mig inte om angående vapen och dylikt.
Det låter definitivt som vettigast att de som kan sjukvård får fortsätta med just det. Ett extremt viktigt jobb!

Min uppfattning är att vårdpersonal och folk som har olika typer av utbildning som försvaret kan ha nytta av även skulle användas av försvaret i en konfliktsituation.
I ett sådant läge lär det behövas mer än bara stridande soldater.

Precis. Folk inom transport, logistik, tillverkningsindustri mm är ju också väldigt "användbara".

Elförsörjning, sophantering, mat, barnomsorg mm måste ju också "fungera".

Detta är kanske en dum, oinsatt och naiv tanke men kan inte Ukraina bara få förstärkning av Nato trots att de inte är medlem i organisationen? De har ju velat gå med länge menar jag. Känns så fel att inte fler resurser som kan mota ryssarna läggs in i Ukraina

Detta är kanske en dum, oinsatt och naiv tanke men kan inte Ukraina bara få förstärkning av Nato trots att de inte är medlem i unionen? De har ju velat gå med länge menar jag. Känns så fel att inte fler resurser som kan mota ryssarna läggs in i Ukraina
Det skulle innebära att USA med kamrater förklarade Ryssland krig och då är tredje världskriget igång. Det vill ingen.

Nej inte betydelselöst. Då fler länder står på tur. Ukraina behöver förstärkning nu och inte när det är för sent.
Nej, det är inga fler länder som står på tur, utom möjligen att de passar på att införliva den ryskvänliga utbrytarregionen Transnistrien. Att gå in i Ukraina nu skulle vara förödande. De har inga möjligheter att stå emot, ju fortare ryssarna vinner och kriget slutar, desto färre kommer dö.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
224
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka