Bensinen börjar bli lite för dyrInte komplicerat. En trasa, något som brinner lätt a la bensin, en glasflaska med propp och något att tända med.
(Obs, jag skojar bara.)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bensinen börjar bli lite för dyrInte komplicerat. En trasa, något som brinner lätt a la bensin, en glasflaska med propp och något att tända med.
Tömma barskåpet går också.Bensinen börjar bli lite för dyr
(Obs, jag skojar bara.)
Användning för det blåa vinet?Tömma barskåpet går också.
(Äntligen har vi hittat ett användningsområde för innehållet i barskåpet!)
Valde att swisha pengar till detta nummer, 123 framför.Är det nån annan som tänker ge pengar till t.ex Röda korset eller nån annan välgörenhet?
Jag tänkte skänka en slant imorgon, till Röda korset och nån djurorganisation.
Åh så tråkigtEn del diesel de kommer över är tyvärr fulspetsad med socker.
Jag håller med, du skrev bättre om det än jag!Jag anser att man måste skilja mellan desertering och landsförräderi. Nu är jag emot dödsstraff av princip och anser att inte ens landsförräderi ska bestraffas med dödstraff. Desertering ska absolut inte bestraffas med dödstraff. Det är ingen av oss som vet hur vi skulle reagera när det är skarpt läge. Jag rekommenderar Shot at Dawn en dokumentär som handlar om brittiska desertörer under WWI (finns på youtube). Under Vietnam kriget så tog Sverige emot ett antal amerikanska desertörer som kallats in mot sin vilja och riskerade dödsstraff eftersom de deserterat under krig. Under WWII så sköt de politiska kommissarierna ryska soldater som deserterade/flydde och drev dem mot tyskarna där de blev nedmejade.
I am prepared to die, but there is no cause for which I am prepared to kill
Mahatma Gandhi
Läste något liknande, två fd generaler ska ha diskuterat på CNN och kommit överens om att Ryssland inte har tillräckligt många soldater och för dålig logistik för att uppehålla denna fyrfrontskrig under en längre period.Det sägs att det går dåligt på marken i Ukraina. För den ryska invasionen, framför allt för de som kommer norrifrån. Deras underhållslinjer funkar inte. De tvingas stjäla mat. Tilltvinga sig diesel av lokalbefolkningen. En del diesel de kommer över är tyvärr fulspetsad med socker. Kallades sånt för civil olydnad i telefonkatalogen..?
De ryska mekaniserade infanteriförbanden hade inte stridsvärdet på topp vid invasionens början. De hade bott i tält i veckor i gegga. Och nu har de för lite mat. Och dåligt med bränsle.
(Helt obekräftade rykten utan någon som helst källhänvisning)
Lösning hittad! Kanada plockar bort rysk vodka från sina hyllor, det vore ju en härlig ironi om de kunde skicka allt till Ukraina för dem att göra molotovcocktails avAnvändning för det blåa vinet?
Direkt tänker jag på makarna Rosenberg som avrättades för espionage på Sing Sing i New York 1953. De hade läckt bland annat planerna för tillverkning av kärnvapen till Sovjet, men en hel del annat också. Allt jag läst och hört tyder på att de var skyldiga, och man kan förstå varför USA såg det som ett så allvarligt brott eftersom man innan dess hade varit ensamma om att ha färdigutvecklad kärnvapenteknik. Men Sovjet och världen bör ha listat ut det själva till sist ändå. Och hittills är USA den enda nation som använt tekniken mot en annan nation.Jag håller med, du skrev bättre om det än jag!
Landsförräderi är en sak jag funderar över, typ genocide av egna befolkningen eller liknande oerhört grova brott. Jag förstår ju då de som vill ha dödsstraff mera då. Jag skulle personligen ha lättare för att stå passiv då, skulle inte stå i vägen direkt
Hoppas uppgifterna stämmer. Gärna lite corona och calici också.Det sägs att det går dåligt på marken i Ukraina. För den ryska invasionen, framför allt för de som kommer norrifrån. Deras underhållslinjer funkar inte. De tvingas stjäla mat. Tilltvinga sig diesel av lokalbefolkningen. En del diesel de kommer över är tyvärr fulspetsad med socker. Kallades sånt för civil olydnad i telefonkatalogen..?
De ryska mekaniserade infanteriförbanden hade inte stridsvärdet på topp vid invasionens början. De hade bott i tält i veckor i gegga. Och nu har de för lite mat. Och dåligt med bränsle.
(Helt obekräftade rykten utan någon som helst källhänvisning)
Direkt tänker jag på makarna Rosenberg som avrättades för espionage på Sing Sing i New York 1953. De hade läckt bland annat planerna för tillverkning av kärnvapen till Sovjet, men en hel del annat också. Allt jag läst och hört tyder på att de var skyldiga, och man kan förstå varför USA såg det som ett så allvarligt brott eftersom man innan dess hade varit ensamma om att ha färdigutvecklad kärnvapenteknik. Men Sovjet och världen bör ha listat ut det själva till sist ändå. Och hittills är USA den enda nation som använt tekniken mot en annan nation.
Skulle vi vilja se vår nation avrätta landsförrädare? Mitt svar är ett självklart nej.
Vilja se? Nej. Men i ett skarpt läge faktiskt göra det? Ja.
Det är lite märkligt att det verkar som att Ryssland underskattat motståndskraften. Tror de i större utsträckning på sin egen propaganda än vad vi kan ana (alltså att ukrainare i gemen skulle välkomna eller vara mer likgiltiga inför Rysslands övertagande)?
Att angripa någon i deras hem, det enda människor har, i deras hemland, ger en extremt mycket högre stridsmoral än att skickas som soldat in ett främmande land för att ta över. I ett sådant krig går det inte att räkna med antal soldater och vapensystem och väga mot varandra i relationen 1:1.
Väldigt fint tycker jag!Lite roligt mitt i eländet, undrar om hon klarade sig?
https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvinnan-konfronterar-ryska-soldaten-vad-fan-gor-ni-har/
Solrosfrön i deras fickor, en helt ny förbannelse!