• Avel
  • Trådstartare Trådstartare veronican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 515
V

veronican

Är det ingen här som har betäckt med Rubignon i år?

Jag läste igenom hela långa tråden om föl -08, men ingen hade valt Rubignon, dock många som valt Channon, hans son.

Då jag inte införskaffat hingstkatalogen kanske någon vet om han finns till förfogande för avel i år, för så har jag förstått det?

Eller om ni vet något annat om denna hingst, eller sett honom irl någon gång. :bow::bow:

Sv: Rubignon?

Jag har sett hon irl och blev myck positiv. Han finns ju här i Sverige just nu och tävlas av en tjej som jag inte minns vad hon heter. Så du kan ju snoka efter vilka tävlingar han ska vara med i åka och titta på honom.

Har oxå en avkomma efter honom. En 6-årig vallack ue.Good Future. Han är otroligt bra i temperamentet men är något sen i sin rörelsemekanik. Han är dessutom väldigt snygg (enligt mig). Bilder på honom kan du se på länken http://www.pixbox.se/alb160286

Jag har ju ett fint stoföl efter honom i år! Men som jag förstod det på hans ägare så skulle han tävlas mer i år och inte betäcka men kolla upp det med dem. Det är bara att gå till hans hemsida och klicka på "kontakt" så svarar de på det.

Såg förresten att han vann sist han tävlade!

Bilder på mitt föl Miragon:
www.millan.no-ip.info/melander.htm

Ja men din häst har jag faktiskt spanat på innan och gillat! :idea: :love:

Har försökt kolla runt på avkommor, och din är verkligen snygg!
Hur menar du med sen i rörelsemekaniken? Har han hoppat något?

Jo ska försöka snoka reda på tävlingar, vore jätteroligt att se honom på riktigt! När var det du såg honom? Du tog inga kort? ;)
Har du något kort på stoet, mamman till din ståtlige herre?

Jag har ju ett fint stoföl efter honom i år! Men som jag förstod det på hans ägare så skulle han tävlas mer i år och inte betäcka men kolla upp det med dem. Det är bara att gå till hans hemsida och klicka på "kontakt" så svarar de på det.

Såg förresten att han vann sist han tävlade!

Bilder på mitt föl Miragon:
www.millan.no-ip.info/melander.htm

Oj vilket sött litet mirakel! En sån speciell bläs hon har!
Vad tycker du om henne hitills? Jag är inte så duktig på att se hur korrekt ett föl är men i mina ögon ser hon mkt snygg ut.
Vad har mamman för stam?

Tyvärr är det så att jag HAR mailat för några månader sedan, men inte fått något svar. Jag blir inte riktigt klok på vem som äger honom nu, Dressagedesign? Det var dem jag mailade till iaf. Men man får väl plocka upp luren och ringa istället kanske, men på hemsidan (copyright2006?) står det så krångligt;
Ägare: Colette Ross/European Dressage Design AB.
F.o.m 1April, Gunneröd 736, 472 92 Stillingsön, Orust.
:confused:
Sedan står det ett telefonnummer, men inte vem det går till...

Aja ingenting är omöjligt :D
Vad kul, vad var det för tävling han vann??
Vad kostade han förra året?

Ja, hon är fin lilla Miragon. Jag tycker att hon ser mycket korrekt ut, väldigt långa, rättställda ben och kort kropp. Rubignon ger högställda avkommor. Mamman är efter Amiral-Krevad.

Jag tycker att fölet rör sig bra i trav och har lätt för galoppombyten :). Vackert huvud och resning. Möjligtvis lite överbyggd och lite kort hals men det har mamman också.

Fölis har tyvärr varit ganska skyggt så jag har inte riktigt kommit åt att hantera henne men nu börjar hon komma fram och nosa på en och ibland kan man få stå och klia henne.

Det är Colette Ross och Harry Prince som äger honom. Jag har bara pratat med Harry men de har alltid svarat när jag använt kontaktformuläret. Priserna på hemsidan gällde.

Det var en Svår B som han vann. Sök på hans resultat på ridsport.se.

Men som sagt så är jag osäker på om han är tillgänglig i år.

Vad kul att du tycker han är fin!
Jag har hört att folk säger att om Rubignon avkommorna inte rör sig så där jätteroligt när de är unge så vänta och se. Och det har faktiskt börja hända saker med hans gångarter, framför allt traven. Så jag hoppa att de har rätt. Sedan så har han en väldigt lång startstäcka innan han kommer igång i kroppen. Ingen aning om det har något med Rubignon att göra eller om det bara är min som är så.

Jag har hoppat lite med honom men han är ingen stjärna på det och tycker väl att det är sådär roligt. Men jag har hört och sett annonser på andra Rubignon avkommor som säljs som hopphästar så det är nog olika.

Jag har tyvärr inga kort på mamman men jag kan se om jag kan få det av uppfödaren.

Tog tyvärr inga kort på Rubignon när jag såg honom...

har en rubignon avkomma i stallet, 5 år valack svart utan tecken.

han är korrekt, och otroligt social, trevlig och orädd för allt. En stor nallebjörn.
men sen...snubblig, oberörd över både pisk och röst. En riktigt livsnjutare helt enkelt. det krävs mycket för att hans kapacitet ska lysa igenom.
Hoppningen funkar inte alls, han skulle slå ihjäl sig :)

Hehe, lite så kändes min förra året oxå (då 5 år) och det är väl det folk menar med att de är sena. Lite av det sitter kvar hos min men det han hänt massor det senaste halvåret. Så vänta och se!

Nu har jag fått svar! (jag måste mailat till fel adress förut :o)
Ett enormt trevligt svar från Harry :bow:

Du hade rätt, Rubignon finns inte tillgänglig för avel i år, de satsar på träning och tävling. Jag hoppas kunna åka och se honom tävla i sommar! :love: Var väldigt roligt att höra deras egna ord om honom.

till snigelfarmor och mijan:

Kanske kan vara roligt att veta att Rubignons ägare berättade om en son till Rubignon som de såg på tävling i helgen, på 6-årskval som fick 81,6% och slutade tvåa bla före hingsten Danzas, och ryttaren berättade att som 3-4 åring så ville hon sälja honom för att traven fanns inte där....och nu 2 år senare fick han 8,4 för traven!

-lite kul apropå er diskussion och mijans teori om att Rubignon'arna är sena med sin trav! (ska visst vara "typiskt" för de flesta Rubinsteinsönerna)

Hoppas han kommer finnas för avel nästa år och att folk verkligen betäcker med honom! :love:

Råkade se denna länga och vad glad jag blev!
Har ett sto på ca 175cm efter ovan nämnda född 2000. Har haft henne i 1 1/2 år och nu börjar först rölserna att utveckla sig. Massören sade i Maj att nu är hon i prinsip färdig även vid frambogarna, lite känslig var hon ännu vi fästena mellan kropp och framdel. Igår när jag red konstaterade jag att det går framåt med stormsteg. Försöker ta det lugnt och i Juli motionerade jag henne bara varannan dag. Damen är totalt urussel på hinder så det har jag låtit vara. Anväder dock kavalettin och i terrängen leker vi över vattenpölar. Går mycket i terrängen, på olika underlag och klättrar.
Även lynnet kände jag igen: livsnjutare till 100%. En spännade sak som kanske någon annan även sprungit på är att i blodprovet kom det fram att hon "gömmer blodet" i vilotilstånd, dvs. att alla värden är låga vid lugnt tillfälle, men stiger tydligt vid ansträngning.
Har bara tävlat lite smått som övning pga. outvecklade rörelser men vi har trots detta klarat oss otroligt bra, då hon är alldelses underbar på banan! Skulle inte ha något emot en till Rubignon avkomma!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 041
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 830
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 164
Senast: Johanna1988
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 459
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCX
  • Mata inte Trollen
  • Hypotyreos