Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Han är så snygg, lite hemligt kär i din kille ;) !!! Hur går det för er med träning och tävling? Och ´stackars Zolo, ser inte allt för skönt ut.

Jaa, hon är underbar :D!! Min fina fina tjej..

Hastflicka: Jamen, är man blind om man inte ser skillnad på en Rottis o en Labbe?

Oj, han tackar och bockar :)

Har haft en liten träningspaus...eller ja, mot vad vi brukar iaf :)

Zolo har genomskådat mig och tävlingssituationen och vet att belöningen dröjer...så nu kör vi mest spår/upplet/bevakning och leker in nya lydnadsmoment. Ska försöka utnyttja sommaren till att åka runt på nya appellplaner, träna ingångar på plan och behålla attityden under flera moment. Tänkte försöka mig på ett LPI men hoppar över det nu och satsar på lkl 2 och lägre spår till hösten. Sen ska vi göra vårt certprov för tjänstehund bevakning till våren. Måste bara försöka stanna upp och bara mysa emellanåt :)

Vill du läsa mer om Zolo så tror jag vår hemsida finns länkad till på min sida här på buke...

Lycka till med Flinga!

Nu har jag hittat till hemsidan, jättekul! Hoppas det lossnar för er snart med lydnaden :) Och tack! Jag hoppas det ska gå bra med henne, men det återstår att se. Jag bloggar också, så jag hoppas det är kul att läsa sen om några månader ;)

*kl*

Nya bilder på grabben, 13 månader. Han har växt på sig super mycket nu och ser inte alls så vinglig ut längre :)
i44128042._szw1280h1280_.jpg

i44128045._szw1280h1280_.jpg

Oså Mega:
i44099244._szw1280h1280_.jpg

i44099237._szw1280h1280_.jpg

i44099224._szw1280h1280_.jpg

Börjar bli nervöst, på söndag ska vi till Borås med Mega och ställa henne. Hon är inte riktigt i den form jag hade önskat mig men skitsamma, vi ska bara ha skoj! :D

Åååh vad fin! Idag har jag hälsat på min lilla Yatsi!

Vad roligt. Min mentor på bruks har en rottistik som heter Yatsy, från Grindsjöns. Fantastisk hund!

KL

Vad väger era rottisar ca? Vad är medel för rasen enligt rasstandarden?

*Kommer in sent i tråden och har bara skummat svaren!*

Fina vovvisar!

Disen: Jag kom att kalla henne Flinga istället... det är det hon heter i papprena men det passar henne väldigt bra :). Även fast Yatsi var tufft ;).

Flingas mamma väger runt 40 tror jag och hennes pappa som är superstor ca 60. Tror det varierar rätt rejält...

Kan tillägga att min tjej är 12 v på lördag och väger 12.05 kg idag hos veterinären :)

*kl*

Doris har varit och badat idag igen.. Och hon har äntligen fattat galoppen med simningen. Tidigare var det mest ett jäkla bensprattel och panik. Men nu simmar hon lugnt och metodiskt och ser riktigt nöjd ut!

Sen var vi in på djuraffären för att köpa lite tuggisar (herregud vad det går åt tuggisar nu!!). Vi passade på att väga också, 20 kilo väger hon idag. Hon blev 20 veckor i söndags :) Sen fick vi beröm för hennes hull och muskler, det var roligt!

Ska fota henne lite idag när vi går ut igen, nu ligger hon och sover under skrivbordet :)

Vad roligt. Min mentor på bruks har en rottistik som heter Yatsy, från Grindsjöns. Fantastisk hund!

KL

Standarden säger:
Hane: ca 50kg
Tik: ca 42kg

Mina väger:
Mega (Tik) snart 3½ år, 44kg
Nova (Tik) 13 månader, 36,5kg
Castro (Hane) 13 månader, 43kg

+ Ravishing.

Tack för era svar!
Jag ska eventuellt passa en hane i sommar på 2 år. Han väger 55kg och är inte färdig ännu. Jag väger bara 8kg mer än honom, så det är tur att han är snäll :angel:

Vad kul! Då får du vara med här ett litet tag då ;)! Vad är det för grabb du ska passa, varifrån kommer han?

Nova röntgades förra torsdagen, vet sa att det skulle ta 14 dagar innan vi har resultatet.
Tittade på hunddata imorse, inget resultat.
Hämtade posten nu, fick panik när jag började öppna ett brev från SKK som jag trodde var till utställningen om två veckor, inser att det står certifcate, vrålar på sambon å ber honom titta för jag vågar inte själv.
Hon har HD B och ED 0. Gissa om att jag är överlycklig?!?!
Hade föreställt mig värsta scenario som de bara går..

Mattes älskade ögonsten:love:
i43205874._szw1280h1280_.jpg

Härligt! Grattis till resultatet..

Kan bjuda på en dagsfärsk bild på Doris :)
270822_10150236717939215_608424214_7359978_2191724_n.jpg

Lite dålig bild p.g.a motljus, men det är en sandig lilltjej iallafall:D

Och ja! Hon är superful just nu med stor näsa, men bilden ljuger lite också.. Jäkla mobilkamera!!

Vad kul! Då får du vara med här ett litet tag då ;)! Vad är det för grabb du ska passa, varifrån kommer han?

Precis! Ska prata med hussen och se om vi kan spika något. Vi har bara pratat löst om det ännu. Husse vill att jag behåller "odjuret" :D
Han kommer från Kruttorps kennel i Norge. Jag har verkligen INGEN koll på rottislinjer. :p

+ Kvinia

Tackartackar! Hade ju gärna önskat A höfter men vad fan, B är oxå fria höfter likväl som A :D Det kunde ju varit värre.. :)

Kvinia - Vissa valpisar kan se väldigt roliga ut ibland, även dom kan ju växa ojämt men det kommer jämna till sig :) Supersöt! :)

Ja, jag är inte orolig att hon ska jämna till sig.. Jag var beredd på att hon skulle se lite galen ut nu :D

Hon är väldigt långbent just nu också, eller det har hon varit hela tiden. Sen är hon än så länge lite tunn, även om de på djuraffären sa att hon var i bra hull. Men ett kilo till skulle inte skada om man säger så :) Men hon är absolut inte mager!

lån

Vi badade idag!
Det va så sjukt varmt idag ju, så vi va så "illa tvugna" ^^

dsc03728_155267145.jpg

dsc03730_155267517.jpg

dsc03757_155271763.jpg

dsc03760_155272569.jpg

dsc03800_155275588.jpg

Min fis i täten ^^
dsc03806_155276166.jpg

dsc03823_155277265.jpg

KL

Rasstandard har du redan fått svar på... Vår tik väger, i normalkondition, 39 kg och är 59,5 cm.
Ska hon enbart ställas får hon gå upp något kilo men inte över 42.

Svärmors hane, 9 år och 66 cm väger 58 kg. Tiken hennes är 2 år, 57-58 cm och 43 kg (inte någon feminin dam det där).
Svägerskans hane, 4 år och kastrerad är 64 cm och väger runt 48 kg.

Kul att se alla fina rottisar i tråden :love:! När jag är färdigpluggad blir det en tik från tyskland för min del, som det ser ut nu. Familjens sista rottweiler gick bort för några år sedan och jag har abstinens!

Blir så himla nyfiken, så hoppas det är ok att jag frågar: är det möjligtvis någon som varit i rottissvängen lääänge och som haft en Cinclair´s hund på 70-80-90-talet, eller kanske har en hund nu med Cinclair längre bak i stamtavlan?

Vilka härliga badbilder!!

Linduzzen: grattis till röntgenresultat! Härligt!!

Zolo har lekt med sin bästa kompis, halvsyster Cajsa idag:

Sandsjon_032_zolo_cajsa.jpg

Sandsjon_074_cajsa_zolo.jpg

Sandsjon_092_zolo_cajsa.jpg

Sandsjon_068_cajsa_zolo.jpg

Och så visar han att han lärt sig vinka ;)

Sandsjon_085_zolo.jpg

Mitt hjärta :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit