Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

ÅÅÅÅh, fin tjej!!

Här kommer några nya på min sötboll, som jag har haft i 2 v nu :eek:

version-19bb1b6ced2a69dd9e6e8f7120eef973

version-714e9cb6f762e08dcf18231f098e75b3
Ingen klädmobbing nu bara...

version-708180a22d83adb2786e17e4476f1a6d

Va? Två veckor redan? Jag har ju haft Dorran hemma i 9 veckor snart, och jag kan inte fatta vart tiden tagit vägen! Och din hund är huur söt som helst, hur kan man inte älska rottis-valpar?

Minerva: Haha, uppenbarligen så verkar det vara rasbetingat. Hon var verkligen hur cool som helst där hon satt och tittade på alla galna studenter:D

*knapp*

2 av mina dårar blev hela ett år igår. Kan inte fatta att jag snart haft Nova i ett år :P

Slänger upp lite valpbilder på henne :love:

31587186.jpg

31587193.jpg

31587203.jpg

i41962075._szw1280h1280_.jpg

i41962191._szw1280h1280_.jpg

Och att hon är såhär stor nu,
32291328.jpg

Mattes lilla hjärta :love:

puttar upp o lägger in några nya bilder från oss idag :)

dsc03363_154506608.jpg

dsc03433_154507393.jpg

dsc03444_154508207.jpg

dsc03465_154510787.jpg

dsc03468_154511051.jpg

dsc03557_154512787.jpg

åsså den sköna stilen ^^
dsc03563_154512984.jpg

Jag kan verkligen inte fatta det!
Tiden går så sjukt fort nu ... snart 8 månader min "lilla" plutt <3

Finfin kille du har!

KL

Igår var min mamma och pappa ute med lilla Flinga (11 v) och det kommer fram en tant och fråga "är det en labradorvalp?" "nej, det är en Rottweiler" svarar mamma. Svaret tanten ger är "nää då vill jag inte hälsa, de är ju farliga". Mamma blir lite förbryllad och svarar typ att, men vaddå farlig, det är ju en liten valp. Tanten stegar iväg med svaret " de blir farliga när de blir stora."

Är det såhär livet kommer vara nu med en rottis? Fördomar överallt? Är folk rädda för era hundar? Blir de förbannade om de är lösa?

Jag har hitintills inte stött på några större fördomar mot rasen.

Visst har jag fått ett gäng "goda råd" om uppfostran, och mammas och pappas granne sa att hon ska passa på att lära känna Doris medan hon är ung, så att hon kommer ihåg henne som snäll när hon blir stor.

Men det är ingen som hittills uttalat orden "de är farliga". När vi var på stan så var det några som kom fram och hälsade medan andra bara struntade i henne. Men jag har inte fått höra något om att de ska vara farliga eller att folk är rädd för dem. Jag har Doris lös här hemma på gården (bor i lägenhet) och ute i skogen osv. Hon är kopplad när vi är på stan eller i andra sammanhang med mycket folk eller hundar.

Nu är hon ju bara valp hon också, så det återstår väl att se hur det utvecklar sig när hon börjar bli större :)

Svaret ar ja pa alla fragor. Bade har i USA och is Sverige:crazy:
Jag knyter for det mesta en 'bandanna' runt halsen pa Mandy (de ser mindre skrackinjagande och "snallare" ut da) och gor vad jag kan for att hon ska vara en sa bra ambasador for sin ras som mojligt. Jag ser till att hon ALDRIG springer fram till nagon nar hon ar los ... eller kastar sig fram i kopplet nar nagon kommer fram mot henne. De som fortfarande har fordommar kan jag inte hjalpa och bryr mig inte om. Flera i narheten nar jag var i Sverige forra sommaren andrade sig och tyckte att hon var jatte trevlig ... "fast hon var en Rottis".:angel:

Jag har en kompis som har brostcancer och min man har ocksa cancer just nu sa vi ar lite fanatska med pink for brost cancer.:p

D7K_6683-2.jpg

Suck..jag misstänkte det. Aja, jag får göra henne så lydig och trevlig som det går (nähä..) och visa alla med fördomar att de har fel! Sådeså. :p. Söt med bandanan kanske får köra på den jag med.

Kivina: Skönt för dig ;) Hoppas jag kommer vara lika icke-skadad som du när Flinga är lite större.

*KL*

Jag har faktiskt aldrig hört nått "ont" om Rottisen här, bara posetiva saker :)
SOm när jag är ute å går med Mega så är det ofta folk som kommer fram å vill prata och ofta berömmer vilken fin hund jag har :)

Mega idag: EFter att vi provat på lite "räddnings" sök :)
i44058752._szw1280h1280_.jpg

i44058933._szw1280h1280_.jpg

i44059116._szw1280h1280_.jpg

i44059227._szw1280h1280_.jpg

Nova, som röntgades i torsdags så nu väntar vi spänt på resultatet!
i43995419._szw1280h1280_.jpg

i43995581._szw1280h1280_.jpg

Lånar sista knappen och slänger in några bilder på våran människo-ätande best:

DSC_3737.JPG

DSC_3742.JPG

DSC_3750.JPG

Och nej, hon får inte tigga vid bordet. Men plötsligt så sitter lill-matte och "ropar" på sin pälskling och vevar med gurka, så vi gav varsågod för bilderna och för att göra lill-matte glad :p

Men... har ni kamphunden med barn ??? Hur i hela fridens namn tänker ni då???? :eek: Ringer soc på en gång!!! ;)

Superfin tjej förövrigt! Idag har Flinga gått på galler och varit på båten... störtcool!

version-a7de7bc2f4860dba1dc7d0cfdf251439

Labbevalpen!

Ja, jag tycker det är enormt tråkigt att rasen har fått sitt dåliga rykte.

Jag hoppas verkligen på att jag ska få fortsätta vara så här oförstörd i framtiden också!

Haha, får väl säga som svägerskan "jag måste åka och köpa hundmat, hunden åt upp det sista barnet till frukost".
Hennes son säger för övrigt "mjau" om allt som inte är rottis eller större :D
Och vår fröken här blir tokglad om hon ser en rottis eller schäfer, övriga hundar är ointressanta.

Vilken söt labbe du har :love:

Underbara bilder.:laugh:

Jag hade med mig Miss Mandy nar jag hade ett oljebyte pa bilen sist. Det ar en stor verkstad med vantrum dar hunden ar valkommen sa Mandy lag pa golvet och jag satt och laste en tidning nar en aldre man kom in. Han studerade Mandy nar ett barn kom och halsade pa henne innan han tvarsakert utbrast, "Det dar ar en sadan dar labrador."
Nej, svarade jag med ett leende, det ar en Rottweiler.
"Nehej!" sa gubben, "Dom ar ju farliga. Det ar en labrador! Det vet jag for min son hade en precis likadan forut och det var en labrador.":grin:
Bade jag och ett par till som vantade tittade pa min "labrador" och log stort.:rofl:

Flinga är alldeles underbar :love:

Senaste bilderna på Zolo

Zolo_midsommar_-_20.jpg

Zolo_midsommar_-_11.jpg

Zolo_midsommar_-_4.jpg

Zolo_midsommar_-_6.jpg

Zolo_midsommar_-_19.jpg

Och efter 4 dagar på landet med bökande på tomten för att gräva ner och gräva upp sina ben ser hans stackars nos ut såhär:

Zolo_midsommar_-_21.jpg

:eek:
Stackarn...men han skulle fortsätta gräva om han fick :P

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit