Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Fin Zolo!! :love:

Flingan är 13 v denna v.

version-feb07461d1c9092464459bd1487f79b4

version-1aa2dacea23603b05b9ff9b47f6ff0f1

Tack snälla, kul att höra :D, jag är ju kanske lite partisk ;). Däremot är öronen fel...är i valet och kvalet om jag ska tejpa eller låta det vara.. vad tror ni folks?

Ska du ställa ut nån gång i framtiden så tycker jag absolut att du ska tejpa, alt massera.

Underbart söt liten rackare!!:love:

Hon är fruktansvärt fin din Flinga! Och jag håller med Raven - ska du ställa henne nångång så tejpa öronen. Jag hade inte masserat (då får man massera ihjäl sig :p).

Det är så roligt att se skillnaden på hundarna. Flinga är enorm i jämförelse med hur Doris såg ut i den åldern:D Doris har varit och är iofs fortfarande väldigt dålig på att äta. Men hon har kanonfina muskler! För övrigt fyller damen 5 månader idag, så vi ska bege oss ut i hopp om att få ta något fint foto!

Jag haller med. Teipa oronen! Jag masserade min tjej's oron (och visste inte att jag skulle gora det forran hon var i ett ars aldern) och jag maste 'vika till dem' da och da fortfarande. Jag kommer helt klart att teipa nasta valp.:p

SUck jag vet inte riktigt... det borde göra superont ju? Det gör ju ont bara man haft håret i tofs hela dagen och sedan tar ut den, och det är ju inte ens brosk liksom. Masserar gör jag redan.. jag avvaktar och våndas lite till ;).

Kivina: Tack snälla för berömmet! Har du ingen bild på Doris från liknande tidpunkt?

Jag tycker inte din tjejs öron ser så tokiga ut, men jag är ingen expert heller...
Hittade en bild på våran tik från ungefär samma ålder:

12493832.jpg

Tycker inte det är någon jätteskillnad på öronen, och kan inte dra mig till minnes att våran "fallit" på öronen på utställning någon gång. Hon har ju BIR och BIM-placeringar, 2*CACIB och en massa Ck, bara bruksmeriterna blir klara så förväntar jag mig att hon ska ta ett SEUCH också.

Som vuxen ser hon ut såhär:

DSC_2596.JPG

Hennes öron har vi inte gjort någonting med.

*lån*

Jag fick hem min utställningsbur idag ... när jag jämförde storleken med buren jag har till terriern (genom att mäta hur mkt mer som skulle finnas på Herr P´s bur) så tyckte jag att det såg så litet ut ..

ajja såhär ser min 8 månaders ut i buren som va storleken större...

foto1253_156075420.jpg

Helt plötsligt blev hunden väldigt liten .. han kan sitta o stå utan problem ... cirkus 20 cm kvar till taket ^^
Får beställa en lite mindre sen :p

SUck jag vet inte riktigt... det borde göra superont ju? Det gör ju ont bara man haft håret i tofs hela dagen och sedan tar ut den, och det är ju inte ens brosk liksom. Masserar gör jag redan.. jag avvaktar och våndas lite till ;).

Kivina: Tack snälla för berömmet! Har du ingen bild på Doris från liknande tidpunkt?

Här är Doris 3 månader (Bilden är tagen den 6 maj, hon är född 6 februari), så det borde vara ungefär i samma ålder som Flinga är nu.

225586_10150179873599215_608424214_6915949_83240_n.jpg

Jag tycker Doris ser mycket mindre ut än din, vad tycker du?

Håller med om att hon ser mkt nättare ut än min fröken. Du ska se hennes pappa, han är enoooorm! Har kollat nu på hans öron och de är som hennes, men han vann rasutställningen här i våras, se det måste väl vara OK mao ;). Har du ställt Doris ngt?

Sandra78: Hon har jättefina öron! Flinga drar bak sina och de ligger inte riktigt an.

Liten kul grej som hände nyss: Var ute och plockade vinbär, tror ni inte valpen sitter och käkar vinbär från grenarna längst ner, haha. Det är ju surt :p, men gott tyckte hon ;).

Haha, Doris både mamma och pappa är inte så jättestora. Och vi misstänker att damen inte kommer bli så hemskt stor hon heller. Ja, jag tror faktiskt inte att de är SÅ himla petiga med öronen. Doris öron sitter bra, men de är lite stora och på ena örat har hon en liten brun fläck som dök upp i 4 veckors ålder.

Nej, jag har inte ställt henne något alls. Ska ställa henne på någon inofficiell utställning i höst, för skojs skull och för socialträningens skull. Jag tror dock inte hon kommer gå så himla bra, dels för fläcken på örat, dels för att det finns bättre tikar i hennes kull. Vi har liksom inte så mycket att konkurrera med ;) Vi satsar på att meritera oss på andra sätt istället :laugh: (Sen hur det kommer att gå är ju en helt annan femma:P)

Nää vi får hoppas att öronen faller på plats, de såg bättre ut när hon var yngre. Vi håller tummarna för att det går bra för er iaf ;) ska lägga upp några bilder på hennes pappa på bloggen så ska du få se på ett muskelpaket ;) han är såå snygg.

Förhoppningsvis faller öronen på plats på henne. Jag håller tummarna för dem! Fast jag hade nog tejpat iallafall ;)

Ja, jag vill jättegärna se hennes pappa! De är så grymt fina när de är välmusklade:D

Sandra78: Hon har jättefina öron! Flinga drar bak sina och de ligger inte riktigt an.

Danisen drar bak sina öron när hon får skäll :o Annars så ligger de rätt stadigt numera, ett tag som valp så var de konstant ut och in!
För att vara avlad för och inköpt som brukshund så har hon gått enormt bra på utställning, dessutom tycker hon det är löjligt roligt! Inte fullt lika roligt som när husse tar fram "grönkläder" och kättingstryp dock.
Allra roligast är när man lyckas hångla med domaren :d

191476_10150107033703226_541298225_6753092_6015218_o.jpg

Och när jag ändå rotar bland alla hundbilder måste jag slänga in den här, på Korad SEUCH Faunus James, 11½ år ung på bilden! Helt fantastiskt att få träffa en så välhållen herre, särskilt eftersom han är morfar till våran Dana.

194976_10150107032163226_541298225_6753064_8323528_o.jpg

Jättefin kille! Var ni på vallentuna och ställde? Jag träffade min kennelmamma där för första gången :) Samt FLingas pappa!

Stämmer bra det! Dana fick ett excellent men inget Ck, och så kom vi sist i uppfödargrupp :p Men med ett HP iaf.

Vad kul att träffa släkten! Vi hann aldrig träffa Danas pappa, men mamma, mormor, morfar och en massa syskon och syskonbarn har vi i alla fall träffat :)

Ravishing: Haha, det är bara att hålla koll. Barkar det iväg allt för mycket så kan man nog rädda det senare också.

Jag har bara träffat Doris mamma hittills. Men henne har jag sett växa upp också. Pappa hoppas jag hinna få träffa i sommar nångång. Sen har ju uppfödaren en kull efter samma pappa sen tidigare och från den kullen har jag träffat flera stycken. Alla lika trevliga!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka