Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Jättefin :D
Jo men nog ser man att hon har blivit lite mindre alltid :D

Här kommer jag med nya bilder från "photosession" med en polare :)
Med risk för att bli riktig bildbomb ^^

Pombah snart 7 månader

img_7388_151428173.jpg

img_7390_151428850.jpg

img_7393_151432069.jpg

img_7402_151445792.jpg

img_7403_151446439.jpg

img_7445_151451096.jpg

img_7492_151458128.jpg

Han är lite tunn för tillfället, men jobbar på att få upp han lite mer i vikt.
Så fin hund , gör söt

Jag tackar ödmjukast :)
Han är verkligen mitt lilla ögongodis :love:
Kunde nog inte bli mer nöjd (änsålänge) över valet av första rottis, lugn som en filbunke verkligen.
Hans halvbror är exakt likadan :) så det känns som en bra början :p

Vi kämpar å vi kämpar med att få henne gå ner i vikt.. Förra ägarna sa att hon hade super lätt för att gå ner å svårt för att gå upp. Tja, det har jag då sjutton inte märkt :o Sen blir man väl lite hemma blind å bilderna gör henne inte riktigt rättvis alltid.

Jätte söt grabb du har :)

Det är jobbigt det där med överviktiga hundar .. fick tillbaka en hund för några år sedan som jag sålt men dom kunde inte ha han kvar så jag tog tillbaka han.
Han va hund av smäckrare ras som skulle "se smal ut"
han hade nästan 10 kg övervikt, detta hade dom lyckats med på mindre än ett år :o
Jag kämpade verkligen tills tårarna spruta med den hunden, men fick ändock låta han somna in då dom hade förstört honom på mer sätt än bara övervikten :/
Så jag vet hur jobbigt det är att få tillbaka dom i rätt hull..
Kan tillägga att jag hade lyckats komma på exakt hur mkt mat han skulle äta utan att bli tjock eller smal.
Han hade lätt att bli smal om han fick för lite, och gav man han bara liite för mkt så blev han tjock.. eller lite större, han blev aldrig i närheten så stor som efter att jag fick tillbaka honom

Hon är inte så grovt överviktig, vi vägde henne hos veterinären för 2 veckor sen då vägde hon 45,5kg, och hennes normal vikt ligger runt 41,42kg enligt förra ägarna..
Men vi kämpar på, simmar sisådär varannan/3:e dag vilket hon fullkomligt älskar, man får nästan släpa henne upp. Långpromenader är hon inge fan av, hon springer allra helst lös och då lägger hon sig i gräset med sin boll, å har man henne kopplad så får man nästan släpa me henne, såvida man inte har en boll i näven. Men då e risken att man snubblar över henne väldigt stor :o:p

Hur ser det ut för er med utställningar iår föresten?

Själv så har jag precis anmält pojken till Piteå Internationella (16/7)
Sen har jag även planerat Svenstavik 7/8
ev U-sala 10/9
och närmast ha vi Sundsvall 8/10

Senaste vi va på var Vänersborgs Internationella där Nova fick excellent och vann juniorkonkurrensen :)

Vi har ett gäng inplanerade
3 Juli Borås Nationella
15-16 Juli Tvååker Int+Nat
28 Augusti Backamo Nationell (Typ, 10 min ifrån där jag bor:p)
September Tranås Rasspecialen

Vad roligt :) så mkt roligare att ställa när det går bra :p

Spännande o se hur det går på resterande då :D
Så du får inte glömma bort att uppdatera här heller när du väl ställt ;)

Doris är ju bara 4 månader nu och får inte ställas officiellt ännu. Jag letar inofficiella i närområdet så vi kan åka och prova iallafall.

Men jag ska åka till Vännäs och kika, och ev. att jag åker med uppfödaren till Piteå i Juli och kikar då också, om hon ska dit vill säga.

Men det tkr jag att du ska göra!
alltså åka till Piteå :) så kan man få klämma lite på lillfisen :D

Hur ser det ut för er med utställningar iår föresten?

Själv så har jag precis anmält pojken till Piteå Internationella (16/7)
Sen har jag även planerat Svenstavik 7/8
ev U-sala 10/9
och närmast ha vi Sundsvall 8/10

Svenstavik och Sundsvall ska antagligen vi också till. Samt Högbo i september. Sen har visst Sundsvalls BHK en utställning i augusti men jag har inte sett nåt ang domare och sånt än.

Vad roligt :) Då kanske man ses där :D

Ja jag såg den jag med, enlg hemsidan så är det Roland Fors som dömer Rottis iaf.

Länk

Filurar på om man ska ta sig dit oxå ... men får se lite längre fram :)

Aha, hade missat det jag! Hmm, Roland Fors känner jag igen... Måste kika om vi ställt för honom tidigare.
Hoppas hoppas det går vägen så vi kan ställa i bruksklass snart, och jaga lite cert :D

haha ja du se ;)
låter som en idé ;D
ska nog se till o anmäla lillemannen till sundsvall jag med så man inte glömmer utav det :p
och förhoppningsvis så kommer lillemannens halvbror oxå komma med då :D

*kl*

Vad roligt att planera utställningar, tänk om lillräkan kunde vara lite äldre :angel:

Den här veckan har det hänt en del med Dorran, hon har varit och badat massor - jätteläskigt tyckte hon först, men nu plaskar hon för fullt och älskar att vara i vattnet!
253857_10150211280349215_608424214_7191110_120075_n.jpg

Sen har vi börjat valpkurs. I gruppen är det 7 småhundsraser och så Doris :D

Igår var vi och träffade en gammal kompis till mig som jag tagit upp kontakten med. Hon har en 1-årig dvärgschnauzer som Doris fick leka med. Det tyckte hon var superkul:D

Idag var vi på stan för att få lite miljöträning. Jag tyckte det var perfekt att åka dit en onsdag eftersom det kanske inte var så jättemycket folk.. Tji fick jag, gymnasieeleverna tog studenten idag och stan kryllade av folk. Damen tog det hela med ro ändå. Vi satt och åt glass och tittade på människor, hon la sig ner och filosoferade mest - underbara, coola hund!
248807_10150216122244215_608424214_7241952_628808_n.jpg

Senast ändrad:

Det där med att vara cool lugn på stadsträning verkar vara nått med rasen ^^
Lille Herr P va likadan när vi va i stan första gången, eller första gången efter att han kommit hem till mig iaf :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka