Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Vad kul!! Klart det blir kul med en puppi sen :D Har uppfödaren någon hemsida? Alltid kul att lära sig ngt nytt :)

Mandy är snyggare än Allie tycker jag ;) bara så du vet. Såg att det fanns Von Kümmelsee bak i leden, därifrån kommer min puppis pappa!

Tack, tack ... jag tycker ocksa att Mandy ar snyggare, men hon skulle inte klara sig lika bra i 'show ring'.:D Jag gillar de mer 'feminina' tikarna.

Morrow von der Sherau ar ju hennes pappa, det ar en hund Gerard O'Shea's "Just Ask" kennel har ganska manga med den linjen ocksa ... och ar god van med min 'breeder' ... och en annan "stor" uppfodare har i Sodra US. Markligt hur liten varlden kan vara ibland.:laugh:

Ååh Mandy är verkligen en av de finaste rottistikar jag sett :love:

Här kommer senaste på mitt lilla hjärta, 19 månader nu

2-IMG_4464.jpg

2-IMG_4474.jpg

2-IMG_4437.jpg

250341_10150204769806847_660236846_7563494_387021_n.jpg

249451_10150204925121847_660236846_7564601_2883608_n.jpg

2-IMG_4469.jpg

Haha jaa det rä lite lustigt faktiskt :)

JonnaErixon: Fiiin :love:!!! Han har jättehärligt uttryck.

Bara en vecka och en dag kvar tills jag har min tjej här!!

Joda, tre huliganer har jag. Den äldsta tillkom för en vecka sedan drygt och det är redan mycket lugnare än var det var innan, hon fostrar dom andra två fjantarna rätt bra här inne ;) Men det är mycket jobb med tre stycken :o
Jag har ju som tur var en sambo som nästan är mer intresserad av hundarna än va jag är x)

Man tackar man tackar :D

Kanon fin! Det behovs nog att man ar tva interesserade med tre hundar:eek: Jag som bavar for hur mycket mer jobb det kommer att bli med en till i huset.:grin:

Konstigt nog anpassar sig hundarna väldigt bra till de olika situationerna. Okey, inte när någon plingar/knackar på då blir det oväsen till tusen med 3 skällande råttor.. Men det är positivt, huset är väldigt inbrottsäkert nu. Vi hade ju för några veckor sedan ett par snorungar som gjorde hyss hos grannen, våra hundar reagerade på ljudet o började skälla så husse å hanen gick ut. Å herrejävlar vilken fart ungarna fick när Castro började skälla.. Sedan dess har det varit lugna gatan:devil:

Men det är underbart med 3 mysiga, kloka underbara mystokiga råttor. Fast man hade behövt 8 armar.. (kan tillägga att våra är inga soffpotäter, dom tränas å allt va vi nu gör för tokigheter med de varje dag :) )

Kul att hon funkar så bra!!

Hur var era råttor som bebisar? Var de tuffa och framåt direkt?

Senast ändrad:

Nova har vi haft sen valp och hon var väldigt framåt å tuff av sig. Det sitter i än :P När vi va å titta på dom så valde vi mellan tre som var typ kopior. Två ligger och gosar med sambon medans Nova hoppade över dom och "nafsade" i tummen och började busa o de andra syskonen hängde på, så sambon hade tre valpar dragandes i varsitt finger. Han vart så kär i Nova efter som lilla "show" :love:

Det tror jag att min tjej också kommer vara! Det är mycket drag i dom redan, tydligen. Mamma tyckte vi kunde ta med henne till Strömsholm på söndag (deras sommartävlingar) men jag tror det kan bli lite mycket för henne och stannar nog hemma då... Vad tror ni?

Jag hade nog stannat hemma. Tävlingar är ju heldagar och en så liten orkar nog inte vara med en heldag. Men jag är ju jag, och jag låter nog någon annan mer erfaren svara på frågan;)

*kl*

Jag var ute på en kort prommis i den fina kvällssolen. Här kommer några bilder på en nybliven 16 veckor gammal Doris;)

254967_10150201732674215_608424214_7104529_4800802_n.jpg

254453_10150201733939215_608424214_7104557_6413333_n.jpg

252060_10150201735899215_608424214_7104584_1290966_n.jpg

Jo så känner lite jag också...men verkar hon kavat och framåt så varför inte. Jag hade inte tänkt vara där ngn längre stund, utan det är young rider küren jag ville se ;). Men jag avvaktar...är hon inte stentuff och superframåt och orädd överväger jag det inte ens.

Åååh, Doris!! (Doran...) sååå fin :love:

Jag hade nog stannat hemma. Tävlingar är ju heldagar och en så liten orkar nog inte vara med en heldag. Men jag är ju jag, och jag låter nog någon annan mer erfaren svara på frågan;)

*kl*

Jag var ute på en kort prommis i den fina kvällssolen. Här kommer några bilder på en nybliven 16 veckor gammal Doris;)

Hon är nästan otäckt lik svärmors tik vid samma ålder..! Vad är det för stam på henne?

Danisen var stenhård redan som valp. Alltid på, alltid framåt, alltid full fart.
Med undantag för en kortare spökperiod så har hon varit obrydd för det mesta ända sedan hon var valp. Men samtidigt så är hon världens myspropp, satt gärna i knät som valp - ja hon skulle gärna sitta i knät nu också men hon har inte riktigt rätt storlek för det :D

Vilka fina rottisar .
Jag skall se om jag kan få ut lite foto på mina 2 tjejer.
Har en del nya foto.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit