Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Jaaa precis! Han är supersnygg och dessutom supertrevlig kille! Mamman är också supertrevlig :) Tror det hrä blir bra!

Kivina: Roligt att läsa om vad ni gör/gjort. Tänkte också lägga mycket grunder inför lydnaden sen! Bra att börja i tid ;)

Jaaa precis! Han är supersnygg och dessutom supertrevlig kille! Mamman är också supertrevlig :) Tror det hrä blir bra!

Kivina: Roligt att läsa om vad ni gör/gjort. Tänkte också lägga mycket grunder inför lydnaden sen! Bra att börja i tid ;)

Av vad man kan läsa om dom så kan det bli en fin kombination :)

Min ettåriga tik kunde alla grunder så pass att vi funderade på Lydnadsklass 1, men nu är allt som bort blåst, trotsen visar sig och hon beter sig som en apa. Så fort hon är lös hoppar hon runt som en känguru skiter i att man ropar in henne å spelar bara pajas. Så jag hoppas det vänder snart för det är tröttsamt! :P Så bara tänk på de oavsett hur mycke grunder valpisarna kan så när dom kommer in i "trotsen" så uh då är dom gratis emellanåt :P

Jo dessa jädrans trotsåldrar! Men förhoppningsvis så kommer minnet tillbaka när trotsen är avklarad, då känns det nog skönt att ha lagt en bra grund ;):p.

Jag har iaf haft turen att träffa både mamman, pappan och mormodern...så jag känner mig rätt förberedd så långt!

Ja, det kände jag att det var bra att börja i tid.. men samtidigt så vill jag inte ställa för höga krav på henne heller, utan det ska vara roligt att vara valp. Just nu är ju målet för mig att ha en fungerande valp i min vardag och det tycker jag att jag har lyckats med. Sen ska vi självklart börja träna för tävling, men eftersom jag är förstagångsägare måste jag läsa på lite mer innan jag sätter igång med det :D

Det ska bli kul att följa er också! Så får jag återuppleva hur det är att ha liten valp igen.. jag kan bara meddela att de växer ENORMT snabbt;) Jag kan inte fatta att Doris var så liten när jag hämtade henne. Jag tycker mig se hur hon växer dag för dag:D

Jaaa jag kan tro att de växer ganska fort, med ca 1 kg i vecka ;). Ska lägga in bilder så fort hon kommer hit :D. Varifrån var det hon kom? Dream shots, eller var det POmbah?

Pombah kommer från Dream Shots.. jag tror jag har PMat dig om uppfödarnamn:D

Ja, 1 kilo i veckan får man räkna med:D Doris ser bara inte klok ut just nu.. men hon har grymt fin päls iallafall:D

Har ar en bild pa 'Miss Mandy' medan vi vantar pa valp bilder. Vi tranar ganska mycket just nu, och det ar redan sommar varme (over 30*C) har sa hon ar smal och smart om midjan.:D

D7K_8697.jpg

Haha, det är okej! Man blir valpförvirrad så lätt;)

Jag har ju lagt upp en massa bilder här tidigare i tråden:D Men det kommer mer så småningom!

Haha, jamen man kan väl aldrig få se för många bilder :D.

Hastflicka: Kan iof lägga upp ngra FB bilder...
Och din tjej är supersnygg!

248183_10150187328968091_732208090_6982268_4100262_n.jpg

249836_10150187330683091_732208090_6982288_4067805_n.jpg

Tagna från FB så man måste kanske vara inloggad? Iaf så var det svårt att få bilder då hon rör sig väldigt snabbt :p.

Sa gudomligt sot! Inget gar upp emot en liten rottis valp:p Det lar droja ett ar eller tva innan jag far nasta valp ... sa bilder av andras valpar star hogt i kurs. :grin:

Jag tokgillar hennes huvud! Min tjej har ett ganska smalt ansikte eller hur man ska beskriva henne. Hon har iallafall längre näsa än din;)

Haha, det där med rörliga bilder är helt omöjligt tycker jag.. det går alldeles för fort för att jag ska hinna med kameran :D

Jaa hon får nog väldigt fint huvud! Vi får se hur likt Veto det blir :), de Vetovalpar jag hittills sett har haft liknande huvuden! Bara o tacka o ta emot om man har den turen ;).

Hastflicka: Hon är så fantastisk! Helt underbar liten tjej, även om det nog blir en handfull :) Tur att jag har en bra och duktig uppfödare i ryggen! Hur gammal är din Mandy? (visst heter hon så :o)

Yep, Mandy ar det. Hon blir 4 ar i Juli.
Jag var den enda valpkopare som inte skulle tavla med min valp, och ar den som tavlat mest. Jag fick kopa henne pa nader bara for att hon har svans (man dockar fortfarande ofta har i USA) och jag gillar svans och hennes ursprungliga kopare inte kunde ta henne.:D
Vi har haft nastan ett ars 'hiatus' ... fast vi klamde in en LP1 medan vi var i Sverige forstass ... med sjukdommar och annat i familjen. Nu ar vi dock i full sving igen med traningen och Miss Mandy mar sa mycket battre nar vi tranar regelbundet. Fast hon ar fortfarande som ett popcorn:angel: mer energi an som skulle behovas.

Vad roligt att det går så bra! Hon är verkligen fin, men du köpte henne från en kennel "over there" och inte här i Svedala?

Yep, jag kopte henne fran en liten kennel i NE USA. Henne's mamma, och pappan's semen, ar dock importerade fran Tyskland. Henne's kull syster som uppfodaren beholl blev arets nationella champion forra aret och tog bade IPO 1 och IPO 2 innan hon fyllde tre. Hon fick valpar i January som tydligen ar fantastiskt fina sager han ... och nasta gang hon har valpar, om ett ar eller tva, ska jag fa en tik.:bump: Jag bade ser fram emot det och bavar lite. LOL

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit