Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

åh vad kul :) du får uppdatera hur det går för henne på den då :)

Ja det ha gått riktigt bra för han på utställningarna :)
Första va en inoff men där vann vi över de 2 andra valparna som va där.
andra va i Piteå där vi visserligen va ensam valp, men han fick verkligen kanonkritik och domaren gillade verkligen vad han såg, så vi blev BIR-valp med HP där.
å nu senaste va i Svenstavik, av 4 valpar så blev vi BIM-valp där :) så jag är riktigt nöjd :D

absolut ska jag rapportera om hur det går nästa lördag :D

åh vad kul!
Jag vill gå nån kurs med P framöver oxå! men det hålls så få kurser här där ja bor :/ så får hoppas på att de sätter upp en allmänlydnas kurs snart som vi kan anmäla oss till :)
sen tack vare ägaren till kullsystern som jag berättade om tidigare, så ska jag börja med bevakning sen oxå :D låter hur kul som helst och är verkligen nått som kan vara användbart! :)
så det ser vi fram emot oxå :)

Här kryllar det nästan av kurser och privata instruktörer (tack vare hundutbildningen!). Så nu gäller det bara att lyckas välja ut det som är mest intressant. Jag går gärna kurser eftersom jag är total newbie på allt som har med hundar att göra (bortsett från uppfostran och promenader;)). Jag har så mycket lättare att lära mig om jag får prova själv och få tips från någon kunnig än att läsa en bok. Nåja, det är tur att hon fortfarande är ung så vi har gott om tid att hinna med allt :)

kanske dags för en annan att flytta så att man får chans att gå lite fler kurser då ^^

Har precis köpt ett sånt där kort läderkoppel som jag tänkte anv till utställningarna framöver .. frågan är nu .. vad ska man använda för halsband till? Vill inte ha något som sliter på pälsen men som ändå inte är allt för dyrt :p

Vad vill du ha för halsband? Sen spelar de ingen större roll vad man har, utan det hunden trivs bäst i.
Vanligt halvstryp eller ett stryp som man kan "koppla" om till så att det inte är stryp är väldigt vanligt i rottisvärlden.

Ett sånt här:
product_thumb.php

Jag anvander en kedja ganska ofta, men da vi har sa mycket mark hon kan springa sjalv pa vill jag inte ha det pa nar jag inte ser ... utifall att hon skulle fastna eller sa. Darfor har jag mest halvstryp, och rosa ar favorit just nu

visst ar det en cool farg till en rottis?:D Folk ar faktiskt mindre radda nar hon har det an i kedjan:grin:
(Bilden ar fran sista tavlingen dar hon van tva forsta platser -bla band- och tva "legs" i nasta lydnads klass och hon vann ocksa en platypus)
D7K_9753.jpg

Aww sicken sötnos! Jag använder halvstryp för det mesta hemma, ungtiken har ett ganska brett halsband med lila diamanter på:love:

Ja jag vill inte ha ett sånt där halsband som man kan koppla om :p tkr det ser .. konstigt ut ^^ men det är ju en smaksak :p
Men då borde jag ju kunna skaffa ett snyggt halvstryp då, men ung hur stora halsband har ni till era färdigvuxna pojkar ? vill ju inte lägga ut för mkt pengar på ett halsband som han ändå kommer att växa ur :p

Hastflicka: men guu va snyggt :love: !! tkr det passade alldeles utmärkt :D
Till vardags så har Herrn faktiskt ett Rött halsband, tkr han är jätteläcker i röda färger så han fick ta min förra tiks ställbara halsband som blev perfa för han :D

Hrm, Castro drar strl 65, 60 går knappt över huvvet. Han är 14 månader :P

Halvstryp funkar bra, har både ett i läder och i kedja. :) Skulle vilja ha något som är tunnare eftersom huden på halsen har en förmåga att åka med "upp" så det ser ut som en extra haka x)

alltså inget under 65 för min del då ^^
Ja jag måste ut o söka, men det finns väl ett sånt kedjehalvstryp som är bara med en rad? eller den kanske är grövre än vad man vill ha på utst.. :p

Jag har letat som en idiot efter halvstryp i kedja med en rad, hittar bara 1,2mm vilket känns lite väl lite med 40kg lekfull brutta i andra ändan :P Men hittar du något får du gärna hojta. Hittade ett för ett tag sen i strl 70, lite väl för bruttan som drar strl 55 =)

Förresten, var det du som frågade om lilla tennis bollen med pipljud? Har du hittat någon? Har letat som en tok i alla närmsta djuraffärer.. :/

Är det ett sånt här ni menar? Tycker inte detta såg så tunt ut?

hs-4412.JPG

A11039.jpg

Men de här är ju snygga ju!

Senast ändrad:

Ett sånt som är överst är jag på jakt efter, men tack vare Minerva så har jag äntligen hittat ett i rätt storlek med som inte är för tunt.
Halsbandet på den andra bilden har jag men upplever att det blir förtjockt då huden på halsen gärna åker med ganska lätt :)

Jag använder ett svart nylonstryp eller en mässingkedja kopplad icke-stryp, beroende på hund och situation. På våran tik har jag oftast mässingskedjan.
Och ett längre koppel än "utställningshandtagen", tror det jag har är 120. Ställde länge med handtag men jag tycker det är svårare att inte skymma sikten för domaren då...

Ååhhh!!
Idag va ja me Pombahs halvbror o hans matte på bevakningskurs o leka fotograf :)
Va sjukt kul det verka vara!
De körde ljudmarkeringar o uppsök idag, o Herr P fick vara med o testa lite uppletande :)
Nu vill jag verkligen att han ska bli tillräckligt gammal så att man kan få gå den kursen med han!!!
Han tyckte verkligen det va alla tiders det här med uppletande!! Så det ska vi iaf fortsätta med :p

Nån annan av er som kör bevakning? :)

Ett sånt som är överst är jag på jakt efter, men tack vare Minerva så har jag äntligen hittat ett i rätt storlek med som inte är för tunt.
Halsbandet på den andra bilden har jag men upplever att det blir förtjockt då huden på halsen gärna åker med ganska lätt :)

Och nu blev jag nyfiken på vart du hittat det? För har också letat efter något sådant men bara hitta för tunna.

/Camilla

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Valp 2025