Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Galet snyggt! Vi var på valpträff med övriga ligisterna igår, tog en uppställningsbild på Flinga.
version-e130d619a4c4646b828c84739abdf569

Mattes hjärta!

*kl*

Jag blir så stolt över min lilla tjej. Vi har ensamhetstränat en hel del och det går verkligen jättebra för henne att vara själv. Idag åkte jag till läkaren för mina problem med en axel + gjorde lite övriga ärenden och var borta totalt 1½ timme. När jag kom hem så låg damen och sov på sin favoritplats under skrivbordet! Ingen av mina grannar hade heller hört något från rummet utan det har varit helt lugnt här hemma! Duktiga Doris!

Japp! Eller inte jag då, utan husse och hund. De ska certa typ jättesnart (och jag är redan nervös!).
Hoppas på att Dana blir TJH nummer tre i familjen! Svärmor har två, en hane som nu är pensionär och en tik som certade i våras.
Själv är jag spårläggare/figurant/lydnadscoach och slipper därmed ta på mig gröna kläder :D (fast sen när dottern är större ska jag nog också ha en TJH)

Gud vad roligt! jag blir så pepp när jag läser vad ni gör med era vuxna hundar, kan inte Dorran bli vuxen och duktig snart!

Jag avgudar min vuxna duktiga tjej och vi har sa mycket kul nar vi tranar ... men jag langtar efter en valp OCKSA.:p Skynda inte pa henne for mycket, tids nog vaxer de upp och valptiden ar over.

Nej, jag har inte bråttom alls med henne. Jag vill att hon ska få vara valp så mycket som möjligt (även om damen behagade att börja löpa häromdagen:eek: ). Men det hade varit kul att ha en hund att kunna träna med flera dagar i veckan, men jag vet att jag nog kommer att hinna med det också, så jag behöver ju inte bekymra mig över det ännu :)

Iofs så tränar vi idag också - passivitetsträning ;) Jag ska flytta i helgen så jag har fullt upp med att packa och då får hon vänja sig vid att ta det lugnt helt enkelt :D

Jag vet ju att du har läst min blogg ;). Och tackar för kommentaren, av den har du kanske också förstått vilket ENORMT energiknippe min hund är. Skulle jag inte jobba med henne varje dag skulle hon bita sönder hela huset, men har man inte en som är lika galen som min (:angel:) behöver man inte jobba. Däremot så tycker jag faktiskt att man kan göra det mesta man gör med stora hundar, med valpar också! Tycker inte alls man måste vänta tills de är si och så gamla, utan jag kör all in redan nu. Jag har bara ett annat upplägg. Jag TRÄNAR ju inte på det sättet, utan jag leker in nya moment och lydnad. Funkar jättebra!

Men jag vet inte riktigt hur Dorran är som individ? Vill du träna, gör det? Även fast hon ska få vara valp, så kan man ju träna, fast leka in saker och ting och utan krav.

Dorran är en "rallyhund" hon också, väldigt hög i energi och konstant på, på, på. Men inte något som inte går att hantera. Vi gör ändå rätt mycket, även om det inte är ren träning. Visst leker vi in en hel del, men det är en del grejer som jag känner att jag inte är så duktig på och vill inte börja "fel". Jag har en riktigt bra vardagslydnad på henne, hon kan sitt, ligg, stå, stanna, vänta. Hon går bra i koppel, hon är väldigt följsam när hon är lös osv.

Vi leker in massor av grejer, det hela handlar nog snarare om en önskan att JAG skulle kunna mer i grund och botten om ex. tävlingslydnad. Så att jag också skulle kunna påbörja smågrejer inför vad som komma skall. Men samtidigt känner jag att jag inte har så bråttom. Jag gör hellre sånt jag är trygg med än att börjar med något som jag inte en aning om hur jag ska gå tillväga. Men det är självklart att hon aktiveras:)

Jag menade inte att hon iinte aktiveras :-P menade bara att jag tror att man inte ska vara rädd för att 'träna'. Jag kan ju eg inte heller. Men jag gör som jag tror är rätt! Vi kör enligt principen att göra om om det blir fel... Inte hela världen.

Någon av er rottweiler människor som vet vad man kan få tag i lite snyggare halsband i storlek 75cm?
Har även hört att det finns halsband med rottweiler huvud på men var finns dessa att få tag på?

*KL*
Nån här från sundsvall och möjligen vet vem Imanlord's Lyon är? eller vem som äger han just nu?
Har en polare som "kände" han när han bodde granne till svärföräldrarna hennes, men han har nu bytt ägare.
De berättar om honom väldigt ofta, om hur fin och otroligt stor han va!
Så är det någon som vet vem han är o mot förmodan har nån bild på honom?
Vore de askul ifall ni ville lägga ut :D

Hon hade tyvärr inga bilder på honom, men berättade att han mycket riktigt är stor och med mörka tan-tecken. Troligtvis ska han ställas i Gärdehallen i höst om du ska dit :)

*kl*

Nu har jag och Dorran varit på våran första utställning. Det var roligt att matte sprang så Doris hoppade och skuttade mest vid sidan när vi sprang, men hon stod riktigt bra:D Hon blev tvåa med HP efter sin kullsyster. Domaren sa "Du blir tvåa idag, men jag gillade verkligen din hund."

Jag som inte trodde att lilla räkan kunde gå bra på utställning;)

Kritiken lyder: utmärkt typ, välutvecklad, kraftig men ändå feminin tikvalp. Rektangulärt byggd, feminint huvud, utmärkta proportioner i skalle och nosparti. Mörka vackra ögon. Välansatta, välburna, ngt stora öron. Kraftig hals med något löst halsskinn. Kraftig benstomme, starka mellanhänder, utmärkta tassar. Något framskjutet skulderparti, något knappt förbröst. Stark rygg, utmärkt underlinje. Utmärkt kors och svans. Skulle önska mer vinklar knä och hasors. Rör sig paralellt bak, löst fram från sidan, utmärkt när hon vill. Något sotiga tantecken. Mycket trevligt temperament. Välvisad.

Jag är mycket nöjd och att få välvisad på sin första utställning tyckte jag var bra jobbat;)
Nästa helg ska vi iväg igen, också det en inofficiell och jag ska ringträna lite, hoppfia måste lugna ner sig lite:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Valp 2025