Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Vi tackar och bugar! Så kul att läsa om er på din blogg tycker jag. Borde uppdateras lite oftare däremot ;).

*lånar knapp*

Min lilla rotta ligger ute i skogen och sover nu! Hon och husse är på övernattning med bevakningskursen, fick rapport för en timme sedan att de hade varit ute och spårat ett litet kort näringsspår och gått en patrullstig där hon hade tagit vindfigg på 20 meter trots att det var helt vindstilla :love: Husse var mycket nöjd.
Hon var för övrigt den enda hunden som hade med sig kudde, men klart att favoritkudden ska med, även när man sover ute:

DSC_0009.JPG

Grattis till röntgenresultatet!! Hur gick MH:t? Hoppas det gick bra!!

Har några få bilder från Migas MT men de blev tyvärr lite suddiga... Vill du ha bilderna ändå så PM:a din mailadress så skickar jag bilderna!

Tack! Jo, både Nova å Castro gjorde kanon MH:n med 1:A på skott :)

Pmar mailen, kan va kul att ha :)

En liten bild på hrmm.. "Lilla" grabben..
IMG_6825.JPG-for-web-large.jpg

Grattis!! Vad roligt!! Det är så kul att se hur de reagerar!

Vad fin han är!!

Tack! Ja de var jätte kul! Fast jag höll på å trilla omkull tack vare min smidiga hund.. Vi kom till overallen, den flög upp. Hon hoppa bak, rätt in i mitt knä.. Så det höll på å bli domino där.. Jädrans hund, men folket fick sig ett gott skratt ^^

Tack igen :P Jo, han är ganska fin. Fortfarande väldigt outvecklad i kroppen. Långt efter många andra hanar i sin ålder, men det var hans pappa med så vi får se om han växer på sig mer. För just nu ser han ut som en högbent kalv:P

Lite nya bilder:
Nova:
IMG_6894.JPG-for-web-large.jpg

IMG_6955.JPG-for-web-large.jpg

IMG_6947.JPG-for-web-large.jpg

IMG_6972.JPG-for-web-large.jpg

Detta är Mega för 2½ månad sen:
IMG_5648.JPG-for-web-large.jpg

Detta är Mega idag, 2½ månad senare:
IMG_6867.JPG-for-web-large.jpg

*KL*

Ungefär vilken ålder är det okej att börja dra riktigt med rottisar?
ska skaffa mig en skrinda och vill inte att han ska dra för tidigt så att de blir en massa fel.
å tänk prova lite WP i liten skala, typ dra nått däck eller liknande.
Han är 9 mån på måndag, måste jag vänta till nästa sommar tills att han kan dra skrindan riktigt? eller ska jag satsa på att köpa en hundpulka så vi kan dra i vinter istället? :p

Vad fin Mega har blivit! Och Nova med för den delen, men hon har ju alltid varit superfin

Sandra78: Hahaha! Söööt tjej. De andra har bergis skrattat åt henne.. "kamphund" och livsfarlig som hon är ;).

Minerva: Hoppas någon kommer med ngt bra svar, för jag har ingen aning. Vill dra med Flinga sen också!

EFtersom jag var lite nojjig med höfterna på våra så väntade jag till efter jag fått röntgen resultatet. Jag började med ett mini däck, sen gick jag över till att dra crossdäck. Nova älskar det, hon blir fullkomligt galen när selen åker fram.
Vi har precis börjat dra på sand, då blir det något tyngre.
Ta det bara varsamt och inte för tungt och för många dagar i veckan.

Med Mega drar jag ca 2 gånger i veckan bara korta stunder eftersom vi fortfarande håller på å bygger upp kondisen på henne.

Vad fin Mega har blivit! Och Nova med för den delen, men hon har ju alltid varit superfin

Tack! Det glädjer mig att höra, sliter så ini bänken med Mega.. Kanskekanske hon är tillräckligt snygg för att ställas på specialen i Tranås i September..
Ja Nova är min pärla det. Får höra varje gång vi e på utställning att hon kommer bli vass när hon är färdig :love:

Idag hade vi en "mini valpträff" i närheten av där jag bor :)
En utan Pombahs systrar va på besök uppe i Norrland och vi bestämde oss för att träffas en liten sväng.
Så SJUKT söt tik! och jag blev alldeles till mig hur lika dom verkligen va varandra! ja, i sättet, Pombah va bra mkt större än vad Koira va .. men sen är han ju hane o hon tik .. så kan ju finnas en liten anledning där ^^
Men det va en riktigt trevlig pratstund vi hade där i Regnet :p
Nu blir man ju alldeles ifrån sig och verkligen längtar tills det blir en kennelträff så man får träffa alla andra valparna oxå ju!! :)

En liten bild på syskonen :)
Koira till vänster o Pombah till höger, ja inte världens bästa bild, men man tager vad man haver ^^
img_0521_161925394.jpg

Oja dom lekte som bara den :p å såg exakt likadana ut i leken ^^
va verkligen jättekul å se :D
Åh vad kul :D hoppas de går lika bra för er ;)

*kl*

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade något här! Jag och Doris mår bara fina fisken och fröken långnäsa har hunnit bli 6 månader gammal! (+ lite till)

Här kommer lite bilder!
119.jpg

Busar med syrran
121.jpg

Ny kompis i stallet
126.jpg

I väntan på resten på valpkursen
143.jpg

140.jpg

Kan man få nå mat kanske?
135.jpg

Prinsessan på ärten vet mycket väl vad kuddarna ska användas till!
144.jpg

(Förlåt för bildbomben!)

Ja, hon har verkligen blivit stor! Och äntligen har hon börjat bredda sig lite. Hon är ju ganska lätt i kroppen och har varit rätt tunn i sin benstomme. Nu ser man att bröstkorgen har öppnat upp sig lite:)

haha, sista bilden är inte ens en engångsföreteelse, utan hon ligger ofta så där! Så nu har jag lovat henne en biabädd:D

Din herre börjar också växa till sig har jag sett :)

Hihi kan tänka mig att det inte är engångsföreteelse ;)

Ja han börjar till å bli riktigt fin :D håller snart på att växa om storebrorsan sin oxå :o så det blir riktigt spännande att se hur han ser ut som färdig :D
Han ska ju ställas ut på sundsvalls bhk den 27:e off för bruksraser, å då ska han ställas mot sin 16 månaders halvbror, P är 9 mån nu, så det blir riktigt kul o se hur det kommer gå för han där, premiär i junior klassen :)

Vad roligt! Vi ska ställa på en inoff. här i Umeå nästa helg, så får vi se vad domarna säger om hennes fläck på örat. Jag anar att hon inte kommer att gå speciellt bra på utställning övht, med tanke på hennes smala ansikte och långa näsa. Men hon är ändå min bästa hund :love:

Din har väl gått riktigt bra på utställning? Du får återrapportera om hur det gått!

Vi går fortsättning på valpkurs nu, senare i höst har jag tänkt gå en brukskurs, men gren har vi inte riktigt kommit fram till ännu :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Flytta med utekatt