Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

föresten.
Är lite nyfiken.. Ni som ställer era råttor,
Vad använder ni som utställningskoppel? vanligt halsbans o koppel, halvstryp, helstryp eller nått spec halsband enbart för utst?

Till ungtiken använder jag ett halvstryp i kedja + kort koppel.
Hon avskyr stryp och långa koppel har hon en förmåga att få för sig att hoppa upp å kampa med.
Till den äldre madamen använder jag dressyrlänk eller kättingkedja då man kan växla mellan stryp och inte stryp, halv långt koppel till henne.
Jag kör med enbart utställning halsband å koppel på utställning, dom snabbrastas inte ens med och tur är det för dom har aldrig, pepparpeppar gjort något i ringen utan hållt sig till utanför i värsta fall, sett många som skämts över att hunden satt sig inne i ringen :P

Okej :) alltid kul att veta vad alla kör med :)
Jag har funderat på att köpa snake halsband o ett kort koppel till min pojk, men är osäker på om det håller ^^
Vad tror ni?

Det har blivit lite olika här, oftast långt koppel plus ett tunt läderhalsband, men är det väldigt små ringar, många hundar eller halt så kan det bli nylonstryp och/eller kort koppel i olika kombinationer.

Nyss hemkommen från Tvååkers 2 dagars utställning.
Igår var en förfärlig dag, (Internationell)
Mega fick Very Good, Det var väntat för hon är inte i den form jag hade önskat.
Nova fick Good (!!!????) Vet inte alls vad domaren tänkte där, för allt i kritiken var toppen!

Idag var en sjukt bra dag, (Nationell)
Mega fick Excellent, 1:a placerad + CK, Bästa Tik och BIM!
Nova fick Excellent och en 1:a placering.

De är alltså sjukt vad det kan skilja sig mellan dagarna, men så dålgit som de gick igår med Nova har de aldrig gjort, en Very Good hade jag kunnat ta, men en Good?!.. Helgen slutade bra och Mega visade upp en riktigt riktigt kul sida av sig!

Hon har börjat löpa och vi funderar allt mer på att para henne nu när vi hittat en hane som passar sketa bra.. ;) Utställningar lönar sig! =)

Bilder kommer när jag orkar lägga upp dom :)

Senast ändrad:

Får väl säga grattis till dagens utställning då ;)

Jag har varit i Piteå idag :)
är otrooligt nöjd över dagen!
Lille Pombah blev BIR-valp med HP och fick sjukt bra kritik
Bra storlek. utmärkt helhet o mask, propotionerligt huvud. bra ögon o öron, bra överlinje o underlinje. bra ben o tassar. något brant överarm. bra vinklar bak. effektiva vägvinnande rörelser. bra temperament. arbetslust. mycket lovande.

är rätt säker på att det står så ... ska ta å lägga in en bild på kritiken så får ni hjälpa mig o se ifall allt är rätt ^^

Grattis till er båda som varit och ställt!

Vi stannade hemma från Piteå idag, tyvärr! Men vi kanske hinner ses på nån utställning här längre fram!

Här kommer några bilder från Piteå utställningen :)
img_7708_158120784.jpg

img_7709_158121284.jpg

img_7714_158121648.jpg

img_7720_158122162.jpg

Grattis till de fina resultaten Linduzz och Minerva!

268578_10150238632628091_732208090_7466569_5277800_n.jpg

Vi är ute och seglar! Cool tjej denna dam. Är det ingen här i Rottistråden som bor i Sthlm verkligen? Alla verkar bo norröver eller på andra sidan världen?

den där lilla pipbollen, vart finns dom att köpa?!
Har sett flera stycken på utställningar men kan inte hitta dom någonstans :p

Är det någon som ska till Ransäters här?
Jag ska dit på Fredag med min tjej.

kl

Aww, att se alla dessa vackra bilder på era ännu vackrare Rottisar får mig att sakna brorsans hyperglada Rottis hanne som bor ända borta i Norrköping! Måste passa på att ta lite bilder på honom vid nästa besök! :D

Hade vi haft bruksmeriterna klara så hade vi åkt dit, men vi åker inte 60 mil för att ställa i öppen klass :cry:
Tror att det är en hel del av våran hunds syskon, halvsyskon och syskonbarn som ska dit då de flesta bor i Värmland :)

KL

Hur klarar era rottisar värmen? (Som just nu lyser med sin frånvaro på många delar av landet...) Kan dom jobba på så gott som vanligt eller det är vila tills solen gått ner som gäller?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka