Minerva
Trådstartare
Sv: Rottweiler!!
Grattis va kul att det gick så pass bra ändå då
Vi ha varit på utställning idag vi med!
Pombah, första gången i junkl gick han mot sin halvbror. Herr P 9 mån o Brodern 16 mån.
Brodern gick ut på ett VG, medans P fick exc.
Sa på morgonen mest på skoj att mitt enda mål va att vinna över Bosse som brodern heter, men trodde aldrig att vi skulle göra det då han dels är mer utvecklad än vad P är, plus att han blev BIS-2:a i Timrå i somras.
Men döm av min förvåning när pojken tillochmed gick å fick sitt första CK!!
Blev så galet glad att ja verkligen höll på att börja tokgrina!
Sen blev vi 3:e bästa hane Så vi är toknöjd över dagen.
Domare var Fredrik Norgren
Kritiken:
Bra storlek, utmärkt helhel. maskulint huvud, bra ögon och öron. Bra hals och överlinje. bra skulderläge, tillräckligt förbröst. Bra underlinje, bra vinklar bak, bra lår, bra ben och tassar. parallella jämna vägvinnande rörelser. effektivt påskjut. bra temperament och arbetslust.
Grattis va kul att det gick så pass bra ändå då
Vi ha varit på utställning idag vi med!
Pombah, första gången i junkl gick han mot sin halvbror. Herr P 9 mån o Brodern 16 mån.
Brodern gick ut på ett VG, medans P fick exc.
Sa på morgonen mest på skoj att mitt enda mål va att vinna över Bosse som brodern heter, men trodde aldrig att vi skulle göra det då han dels är mer utvecklad än vad P är, plus att han blev BIS-2:a i Timrå i somras.
Men döm av min förvåning när pojken tillochmed gick å fick sitt första CK!!
Blev så galet glad att ja verkligen höll på att börja tokgrina!
Sen blev vi 3:e bästa hane Så vi är toknöjd över dagen.
Domare var Fredrik Norgren
Kritiken:
Bra storlek, utmärkt helhel. maskulint huvud, bra ögon och öron. Bra hals och överlinje. bra skulderläge, tillräckligt förbröst. Bra underlinje, bra vinklar bak, bra lår, bra ben och tassar. parallella jämna vägvinnande rörelser. effektivt påskjut. bra temperament och arbetslust.