Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Grattis :D va kul att det gick så pass bra ändå då :D

Vi ha varit på utställning idag vi med!
Pombah, första gången i junkl gick han mot sin halvbror. Herr P 9 mån o Brodern 16 mån.
Brodern gick ut på ett VG, medans P fick exc.
Sa på morgonen mest på skoj att mitt enda mål va att vinna över Bosse som brodern heter, men trodde aldrig att vi skulle göra det då han dels är mer utvecklad än vad P är, plus att han blev BIS-2:a i Timrå i somras.
Men döm av min förvåning när pojken tillochmed gick å fick sitt första CK!!
Blev så galet glad att ja verkligen höll på att börja tokgrina! :p
Sen blev vi 3:e bästa hane :) Så vi är toknöjd över dagen.

Domare var Fredrik Norgren

Kritiken:

Bra storlek, utmärkt helhel. maskulint huvud, bra ögon och öron. Bra hals och överlinje. bra skulderläge, tillräckligt förbröst. Bra underlinje, bra vinklar bak, bra lår, bra ben och tassar. parallella jämna vägvinnande rörelser. effektivt påskjut. bra temperament och arbetslust.

Var på utställning idag på Backamo.
Nova fick Excellent o 1:A med CK och slutade som andra bästa tik! Det är mattes älskling :love:
Nu laddar vi för rasspecialen i Tranås, har lite beslutsångest om jag bara ska ha Nova eller om jag ska ställa Mega oxå.

Slänger upp lite bilder sen :)

Lagom roligt när man inte kan tyda kritiken helt..:mad:
Men såhär tror jag den löd:
Kritik: Medium nice girl, good prop, good head, nice neck, good topline good *otydbarrt* good mover, good temp.

Untitled-8.jpg-for-web-large.jpg

Untitled-9.jpg-for-web-large.jpg

Untitled-10.jpg-for-web-large.jpg

Untitled-12.jpg-for-web-large.jpg

Untitled-11.jpg-for-web-large.jpg

:love:

Minerva - Jag hittade äntligen liten tennisboll med pipljud på senaste utställningen, efter lite googlande hitta jag ett ställe som sålde dom.Här:

Åååååh taaack :D här ska köpas pipisar ^^

*KL*

Några här som ska till Sandviken å ställa den 17:e sept?
Jag o polaren som ha Herr P.s halvbrorsa har anmält oss dit :D ska bli så kul å se vad denna dommare tkr om Herrn :)

Ja det ska det. tror att några av syskonen ska dit oxå. får se.
Hela kullen gör mh den 18 =)

min hund är från Kalufsens i Västerås
har ingen bild tyvärr men på deras hemsida finns hon.

Såg dig på tävlingen i Herrljunga idag, lydnaden såg ju skittrevlig ut och Zolo var nästan hur snygg som helst ;)

Vad roligt, tack så mycket :)

Det var vår debut i lägre, Jättenöjd med dagen trots att vi saknade 4,5 p i lydnaden för uppflytt. Avstog platsen för på träning i onsdags reste han sig plötsligt två gånger på skotten :/ Ska börja om från början :)

10-9 på påsläppet, 8-8 på spåret och 9-9,5 på budföringen. Usch så nervöst och roligt på samma gång :) Totalt skrapade vi ihop 444 p. Stolt över min finaste Zolo <3

Snart kör vi igen!!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka