Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

*KL*

Jag håller verkligen på att bli tokig snart :eek:
Är det snälla nån som har/haft problem med tuggande rotta?!
Jag köper ben till Herr P hela tiden men likförbannat så ska det tuggas på ALLT Möjligt!
Tidigare idag så tuggade han sönder en sladd till polarens internet -.- o nu inatt ha han roat sig med att tugga halv sönder en kattleksak modell lite större av plast ....
Jag vet inte vad jag ska göra!! han tappar ju inte tänder längre (10 mån) alltid är det nånting han ska tugga på!
Tips snälla ! what to do?!

Sen har jag ett annat problem ... han är som sagt 10 mån, så han borde kunna hålla sig på nätterna nu, eller hur?
Han va så duktig i mer än 3 veckor nu, då han inte har gjort nånting inne på nätterna alls. tills att jag sa det till polaren för 3 dagar sedan .. nu har han varje natt sen dess endera pissat, skete eller båda delarna inne ..
Sover hos kompisen just nu, och har gjort det i några veckor, och ligger då i vardagsrummet. Där gör han aldrig någonting han vet att det inte är tillåtet att bajsa/kissa där ..
Men måste ha dörren öppen till köket då katterna måste gå igenom vardagsrum för att kunna gå å äta då de kommer in (har öppet fönster så de ska kunna gå ut o in som de behagar)
det är alltså i köket som herrn sätter sig ner o gör sina behov .... vill bara slita av mig mitt hår snart! blir komplett gaaalen och är redigt less att torka upp efter han varje morgon nu -.-

Kan tillägga att han är välrastad innan vi går och lägger oss och det handlar om, ja inte ens 8:a timmar från att vi rastat klart tills det att vi vaknar och rastar igen ...

TIPS mottages tacksamt! :)

Doris har ju aldrig tuggat sönder något för mig tidigare, men nu på sistone har hon visat en viss förkärlek till ett par av mina tofflor. Hon har även börjat tugga sönder sina tuggknutar (vilka hon mest bara lekt med tidigare). Jag pratade med dem som håller i slyngelkursen vi går och de sa att hundars tuggbehov går lite i vågor och att det är rätt normalt att de efter ett tag får ett lite ändrat tuggbehov och vill tugga på lite annorlunda saker.

De tips jag skulle fortsätta erbjuda henne tillåtna saker att tugga på, såsom ben eller tuggknutar. I ditt läge hade jag nog försökt säkra så mycket som möjligt så att han inte kommer åt att tugga på otillåtna saker. Sen funderar jag på hur mycket du aktiverar honom? Han är ju äldre och kräver mer aktivering.

Vad gäller rumsrenheten så funderar jag på när han får sin kvällsmat? Ger du honom så pass sent att han kanske inte riktigt klarar av att hålla sig hela natten? Och har det här pågått under hela tiden sen du fick hem honom?

Hoppas det reder ut sig för er iallafall!

Nova är ett tuggmonster som har lugnat ner sig en hel del det senaste. Hon tuggade på ALLT hon kom åt även om hon hade en miljon olika tuggben. Det var bara att ta bort sånt man inte vill ha sönder tuggat. De allra värsta hon har gjort är att tuggat upp tapet inne i tvättstugan (vi har ett nybyggt hus sen 1 år tillbaka) då vart jag inte så jävla glad.. :o
Jag har helt enkelt haft/har hökögon på henne o "fyar" henne så fort hon böjar tugga på något annat än det hon får, och ja det börjar faktiskt ge sig!

Det var en som sa till mig att har dom väl börjat tugga, och inte slutar med det när dom tappat och satt alla tänder så är det ett beteende som kommer sitta i.
Jag kan ju drömma om att ha en filt/bädd till henne, det maler hon i 1000 bitar på nolltid..

Tuggandet kan oxå bero på att hunden är understimulerad många gånger.

Med att göra inne så hade jag nog börjat gå ut senare och tidigare, och gett kvällsmaten tidigt på kvällen.

Senast ändrad:

+ kivina

Skönt att jag inte är ensam ^^
jag får helt enkelt hålla koll på han hela tiden med andra ord.
understimulerad tkr jag inte att han borde vara med tanke på att vi tränar rätt mkt då vi har börjat bevakning med han o ska snart göra intagningsprovet.
men jag vet inte.

ja det kan hända att kvällsmålet blir lite sent ibland, men tkr att han då borde göra ifrån sig inne varje gång han får sent kvällsmål vilket han inte gör.
Det har inte hållit på sedan jag fick hem honom, utan han blev "rumsren" ganska tidigt egentligen .. men det är just, när jag är här .. hos kompisen som han gör det. han hade som sagt inte gjort nått på huuuur länge som helst tills det att ja sa det till polaren, då va de precis som att han hörde mig o skulle jävlas ^^
Men jag får helt enkelt pröva mig fram med andra ord :)

Tack så mkt för svar iaf :)

Jag skulle mata tidigt och ta bort vatten ett par timmar innan sangdags, (Mandy sager till nar hon vill dricka) sa jag ser hur mycket hon dricker och en sen promenad precis fore sang dags ... sedan skulle jag fixa compost galler sa han inte har hela omradet pa natterna.

Ska försöka det med :)

hehe kompostgaller tar han sig förbi utan problem ;) han har tillochmed tagit sig ut ur en stängd stålbur, så utbrytarkung .. det är min Herre de :p

KL

Vi har nu borjat trana for ? (vad kallas det pa Svenska?) "Carting" och Miss Mandy ar inte road. Inte alls road. Hon drar runt pa tva hast (hastarna springer som galna i hagen nar hon kommer nara) och hund atande mjolk kannor som later jatte laskigt och hoppar och skuttar efter henne ... och ibland hinner i kapp henne ocksa.:p

D7K_9959.jpg

Haha hon såg inte jätteroad ut ^^ Men det blir förhoppningsvis bättre :D

*KL*
Vi har precis förberett oss klart inför morgondagens resa .. vi åker till Sandviken för att springa runt i ring .. igen ^^
liiite sent sänggående idag ... men men, vad ska man göra när man har haft en fullspäckad dag med en massa ärenden in i stan, bevaknings träning, bytt bil med polarens morsa (så vi får plats med alla o allt ^^) och till sist all packning och övrig förberedelse ...
så nu blir de natta, å sen blir det fara imorgon, o ställa på lördag :)

*kl*

Var på rasspecialen i Tranås idag, lägger upp bilder imorgon när jag fått dom ;)
Nova gick i junioren: Excellent, 2:a plac + CK (Av 10 st var det 4 som fick exc.)
Kritik: Välskuret huvudt me bra propitioner. Välburna öron. Mellanbruna ögon. Kunde vara något mer utfylld nder ögonen. Bra underkäke o pipment. Bra överlinje. Bra skuldeläge. ngt stel i överarmen. Bra förbröst. Medelkraftig benstomme- Bra kors, veka mellanhänder, tåvid. Rör sig bra men måste bli fastare fram. Välvisad.

Mega gick i öppen: Excellent. (Av 10st fick 7 Excellent)
Kritik: Femint huvud, Ngt högt ansatta burna öron. Ngt runda ögon med mycket bra ögon färg. Bra nosparti, ngt rosa pigment. Bra hals o skuldra. Ngt rak överarm. Bra kroppspropitioner. Bra kors, benstomme o vinklar. Rör sig bra men måste bli fastare som helhet i rygg o armbågar.

Jag är mycket nöjd med restultatet, hård konkurrens var det!!

Grattis till fina resultat =)

Jag va på utställning idag i sandviken.

Pombah giick junior med: Excellent, 1:a plac med CK, och 4:e bästa hane.
Gick mot storebrorsan även denna gång och vann med andra ord över han.
va lite kul då det va 6 hundar, varav bara Pombah o hans bror fick exc

Kritiken:
IMG_08352.jpg

Kan ni hjälpa mig att tyda ? ser vissa saker, men långt från allt

Bilder kommer såklart med

dsc_0157_166516388.jpg

dsc_0158_166516907.jpg

dsc_0160_166519481.jpg

dsc_0161_166519771.jpg

dsc_0184_166519999.jpg

dsc_0187_166520414.jpg

Står här med brorsan sin.
dsc_0191_166520801.jpg

Och här i bhkl.
Bhkl
bhkl
bhkl

Om du skulle råka ha bilder på vinnaren i bruksklass tikar så skulle jag hemskt gärna vilja se dem, det var svärmors odåga :D

*lånar min egen knapp*

Här har "vi" hunnit med ett löp och en massa träning. Snaaaart är det äntligen dags för certprov och sen när det är klart och godkänt (för det blir det, har jag bestämt) så ska hon ställas lite igen, "Stora Stockholm" blir det i år och kanske kanske att vi åker på My Dog också. Sen blir det jaga svenska cert under våren och eventuellt en finlandsresa till hösten.
Och så rasmästerskapen i bevakning där emellan.
Så det gäller "bara" att de klarar certprovet nu!

Och svärmors lilla tikuschling har tagit två cert i helgen så hon är på god väg mot SEUCH!

Om du skulle råka ha bilder på vinnaren i bruksklass tikar så skulle jag hemskt gärna vilja se dem, det var svärmors odåga :D

Min "fotograf" lär ha en j*kla massa bilder på de flesta hundarna, Vad heter hon? Jag ska se om jag kan få rota fram nått ur de ca 800 bilderna som togs:P

Senast ändrad:

Jättegrattis till resultaten! Superkul :).

Haha, Hörde att en viss herre visade sig lite på styva linan... Om du förstår vad jag menar? Apropå en särskild hane vi diskuterat förut...

Tackar tackar, de va rätt hård domare o konkurrensen *puh* Jag är jätte nöjd med dagen, Mega uppförde sig inte till 100, men vad ska man räkna med när folk står utanför ringen med diverse bollar, Mega ska ha bollar till varje jädrans pris. Hon blir stark:P

Joda det stämmer, jag såg det och det finns på bild.. Han betedde sig riktigt jävla grisigt, han fick tydligen flera chanser innan han blev diskad. Inte första gången han beter sig så i ringen tydligen.
Men ägaren rappade ju till honom utav bara helvete inför alla med...

Senast ändrad:

*KL*
Åh igår var en riktigt rolig dag!
Lille Herr Pombah klarade anlagsprovet för tjh :bump:
så nu börjar utbildningen på allvar :D är sååå glad :banana:

Ville bara dela med mig ^^

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka