Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

*KL*

Vi har ANTLIGEN hittat en IPO 'figge'/tranare som jobbar som jag vill. Jag vill jobba med 'prey drive', inte 'defence drive' och det har inte varit latt att fa tag pa ... men nu ar "lillan" i gang igen:laugh: Hon har sa vansinnigt kul med sin "bastis" som leker sa jatte kul med henne och jag bara njuter att see hur fint han jobbar med henne. Allt ar lek och da och da emellan allt bitande kelar han med henne sedan startar dom med bitandet igen. Perfect!

Jag har inga bilder fran dagen, men sa har ungefar sag hon ut i dag:cool:

IMG_0988.jpg

DSC_3501.jpg

:o. SÅ du säger, Jonna. Du gör mig helt generad! När var det ni tänkte komma upp igen? VIll jättegärna träffa dig och herr Zolo!!

Hastflicka: Men... det är ju en MÖRDARWEILER!! Inte konstigt att folk är livrädda, den försöker ju DÖDA figgen. Det ser man ju tydligt ;). Men seriöst, vad KUL att du hittat någon som jobbar som du vill! Härligt att ni är igång igen :).

Grattis, vad duktiga ni är!

Jag och Doris har inte haft så bråttom att komma igång, men nu är jag superpepp på att köra igång ordentligt. Vi har en plan att starta i maj på hemmatävlingar:angel:

Så i vinter ska vi träna, träna, träna. Jag tränar tillsammans med en kompis, sen ska en annan kompis som tävlat upp till elitlydnad lovat mig privatträningar. Sen ska jag lägga spår ett par gånger i veckan hade jag tänkt.

Jag har förövrigt insett hur hundgalen man kan bli. Förra veckan var jag ute på klubben i ösregn för att lära in apporten :crazy: Men vi har roligt:D

*lån*

ja i lördags va vi på utställning i Sundsvall.
Gick inge vidare denna gång, men man ska ju vara nöjd ändå.
Vi gick ut på VG.. hans första :p

Med kritiken
God könsprägel. Bra storlek. God stomme. Passande volym. Huvud under utveckling, väl format. Något öppen vinklad fram visas på mellan hand och tassar. Aningen sluttande kors. God längd och bredd på lågt parti. Bra längd på bröstkorg. Ännu instabila rörelser. Antydan till fana på svans. Bra tecknad och gott temperament

Ryktet säger att domarna var ganska tuffa där... Fick tyvärr välja mellan att åka och titta och hinna rida, så det blev en ridtur ;)

Jo det va en rätt så hård domare, hon gav inte många exc eller ck .. så man får väl vara nöjd ändå med ett VG :p
Kunde ju ha blitt värre.

Däremot för Herr P´s brorsa gick det bättre, han fick exc, ck o blev bhkl 4 :)
så man fick va glad för deras skull istället :)

Å GRATTIS!! till tjh :D

STORT GRATTIS!! Vad roligt!!! Vi skulle ha certat nu i höst men har skjutit upp utbildningen (för att jag är mesig och fick kalla fötter när GU-F:en närmade sig:P ) Men snart startar vi utbildningen igen och hoppas på certprov i vår!

Lycka till med er fina tjej!!

+ Minerva: Tack! Jag är jätteglad att hon äntligen är klar och förhoppningsvis hinner hon användas några år trots att hon blir 5 till våren.
Hon bröt ett framben som valp och fick pålagringar efter det, så vi har väntat i 2½ år på tjänstbarhetsintyg :crazy:
Hade man anat att det skulle ta såhär lång tid hade vi nog hittat på något annat, men nu känns det ju som att det var värt det!

Sambon har varit med i Hemvärnet i 6 år nu, nu blir det omplacering som hundförare, förhoppningsvis finns det en ledig plats på ett bra kompani (heter det väl?), "vanliga" HV-soldater gör 6 dagar per år tror jag medan de på insatskompanierna gör minst 8, så förhoppningsvis blir de placerade på insats. Det innebär också att de har högre prio vid eftersök och sånt, de blir utkallade snabbare.

Tycker det är tråkigt med såna som bara ser tjänstecert som en genväg till bruksmeriter, nästan så jag tycker att det borde vara krav på att hunden används x antal timmar sedan. Dana ska ut så mycket som möjligt, hon tycker ju det är så kul (och husse med, de springer runt som barn och valp när de gröna kläderna kommer fram)!

Fast visst ska hon ställas en del också, ett championat skulle ju inte göra ont, och med 2*CACIB, R-CACIB, BIR, BIM, flertal Ck osv trots att hon inte är utställd så mycket så känns det ju inte ouppnåeligt.

Jag säger grattis här också! Gud vad roligt :D

*kl*

Här kommer lite bilder på odågan som har hunnit bli 8 månader!

Kommer du matte?!?!
301931_10150339931079215_608424214_8193380_118440536_n.jpg

På span:

307482_10150339931259215_608424214_8193381_1359699147_n.jpg

Stå på stubbar är kul!

309382_10150339932464215_608424214_8193391_1376547890_n.jpg

Och klättra i träd är ännu roligare (för där finns det goooodis!)

307571_10150339932899215_608424214_8193393_807681688_n.jpg

Haha eller hur, bara en liten skillnad ;) De är väldigt olika, men lika fina båda två (även om jag tycker Flinga har mycket bättre exteriör ändå).

Gillar du när de är lite mer robusta? Suck, vet inte om ni sett Spökålder tråden jag postat, ingen verkar svara dock. Någon som har lite input? Om ni orkar läsa den såklart.

Idag har vi iaf varit och tränat! Kul värre. Var massa olika hundar på klubben så det var gott om störningar men hon har inte ögon för någon annan än sin matte ändå. Skönt!

Sandra78: Stort grattis!!!

Jag gillar iofs att ha min så lätt som hon är. Hon har ju lite lättare för sig på något sätt. Men jag gillar Flingas huvud och hennes vinklar som är bättre än Odågans :)

Jag har läst din tråd, men jag har tyvärr inte så mycket input. Doris var lite reserverad mot nya människor när hon var yngre. Men hon gick alltid fram och hälsade, om än lite ointresserat. Nu älskar hon alla och vill gärna fram och hälsa på kreti och pleti. Har hon alltid varit osäker på människor, eller är det något du lagt märke till nu på sistone?

Vad kul med träning, vi var och tränade sök i söndags och så slyngelkurs igår, på en i övrigt aktiv dag. Idag har vi haft vilodag, bortsett från att vi skjutsat en kompis till hundmassören och hängt där ett tag. Imorgon ska vi träna lite smågrejer hade jag tänkt. Jag måste lära om läggandet så jag får det snabbare och även "stå" måste jag börja om med. Trist att träna in smådetaljer, men det måste ju göras det också...

Doris funkar ju så att hon går bättre med störning än om vi ex.vis tränar på hemmaplan. Det är väldigt tacksamt när man är iväg och tränar på klubben, men otacksamt på så vis att man nästan alltid måste åka iväg för att träna;)

Nej det har kommit nu bara pang poff. Därför jag tror det är spökålder. Tror jag kommit fram till en handlingsplan nu iaf, får ser hur det blir. Flinga har också alltid varit glad i människor så jag blev jätteförvånad häromveckan, när hon bara ryggade undan och smågruffade. Skumt.

Är det kul med söket? Skulle vilja träna det, tror inte vi kan få några superresultat direkt då hon inte är särskilt snabb. Vi får satsa på lydnaden och spåret istället :).

Vad tråkigt, och som du säger så hänger det förhoppningsvis ihop med spökåldern och att det går över. Jag har faktiskt inte lagt märke till någon allvarligare spökighet hos Doris alls, hon har gruffat/pipt lite åt sin spegelbild en gång..

Det är jättekul med söket. Vi har tränat 3 gånger nu, det enda vi jobbar på nu är att det är jätteroligt ute hos figgarna. Och hon har riktigt bra fart ut, så nästa gång ska vi ha figgarna på fullt djup, så ser vi vad som händer. Doris är ganska snabb, och mer fart kommer hon ju få med mer kondition. Doris tycker det är helkul nu när hon har förstått vad det innebär. Hon är heltaggad hela vägen till rutan och lyfter näsan för att vinda in figgen så fort som möjligt :D

Vi har bara två hundar kvar hemma, Castro har flyttat till en tjej där han ska förhoppningsvis bli TJH hund..
Jag o Nova ska starta i rallylydnad i slutet av oktober, bara för att få bort lite av Novas (och mattes) fjärilar i magen, för där gör det inget om Nova får fnatt på samma vis som man startar i Lydnaden..
Vi hade nog kunnat starta men hon är så fjantig just nu så vi skulle nog bara skämma ut oss totalt :P Vi har även fått tag i en IPO tränare som vi ska köra igång med snart..

Några nya bilder på Novisen:
IMG_7713.JPG-for-web-large.jpg

IMG_7669.JPG-for-web-large.jpg

..Och dessutom är Doris som en liten kattunge när hon hittar dit hon ska när hon söker!

//En av figgarna! :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24