Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Vet att Sandra med Dana ska dit! Jag ska också dit, men jag ska inte ställa utan är "förste påhejare" och publik.

Jag har inte anmält, men kommer kanske åka ner utan hund. Allt beror på hur det ser ut med operation och grejer för mig..

Åh kul!!
Jag och en vän ska dit, hon ska ställa en bruks tik och jag har med mig Nova som går som junior för sista gången.

Vi ska dit som redan sagt då :) Bruksklass tik. Och vår uppfödare kommer med en veterantik (och en fransk bulldog).

Vad roligt! Ska helt klart spana på er:)

Kan lägga in liten ya bilder på Flinga när vi ändå är aktiva här.

placering-0

placering-0

placering-0

Senast ändrad:

*KL*

Jag har ett dilemma!!
Å nu behöver jag hjälp ifrån er kloka människor! :)

Jag har fått ett erbj av min uppfödare då hon fått reda på att jag ska börja med uppfödning så småningom, har kennelnamn å allt sånt,
bara avelsmaterialet som saknas nu ^^

Så erbjöd hon mig att få bli fodervärd på en tik som föds i feb nästa år ..
"problemet" är ju att jag kommer inte att kunna använda min egna hane på denna tik då de blir halvsyskon, och ja det kan ju bli problem vid löp å så.
Men å andra sidan så går ju allt att lösa ..
Hur skulle ni ha gjort??

Eller ska jag helt enkelt vänta tills polarens lilla valp blir vuxen å tar en valp ifrån henne, men då måste ja vänta så länga innan jag kan starta min kennel riktigt ^^
ja dilemma som sagt ....

Om du vill använda din hane på din tik i din uppfödning känns det ju dumt att ta en hund som inte går att använda. Dessutom är det ju definitivt inte säkert att dne tik du tar duger till avel, varken från din uppfödare eller din kompis.

Jag skulle sett mig om efter en annan kombination som jag anser vara bra och intressant, och som kan tillföra någonting till Rottweiler aveln. Dessutom skulle jag aldrig vara fodervärd men det är ju en annan 5a.

Ja det är ju inte ett krav att ja måste använda min hane.
Visst att det är skönt att ha en hane hemma som man kan anv, men kommer inte ha bara en tik sen när allt verkligen kommer igång heller :p
så då spelar det ju ingen roll om man har en tik som är släkt med hanen. det finns ju fler hanar ^^

Jag tkr om kombinationen som hon kommer använda då valparna från den kombon som gjordes för typ 2 år sedan blivit väldigt fina både fysiskt å psykiskt.
såklart är det inte säkert att tiken duger till avel men det kan man ju aldrig veta hur man än gör :p
men då jag litar på uppfödaren så känns det som att det skulle kunna bli nått riktigt bra.
Nä ja är väl eg inte jätteför att bli fodervärd, men som sagt så litar jag på uppfödaren så tror inte de sku va nå problem där heller :)

+ Hastflicka

Vi har 6 underbara små valpar hemma, med världens bästa tik till mamma.
Hon har inte haft en lätt start med valparna, först gick hon 4 dagar över tiden och igår fick hon juverinflammation så vi va nära på att få åka in akut till Blå Stjärnan. Men min älskade kämpe svarade på behandligen och fick följa med hem :love:
DSC_0231.jpg-for-web-normal.jpg

IMG_8571.JPG-for-web-normal.jpg

Åhh, är det fina Mega som blivit mamma?

Vilken jobbig start ni fick, men nu kan det ju bara bli bättre! Ni har en helt fantastisk tid framför er :love: Jag följde ju odågans kull från dag ett också, det är helt underbart att få se dem utvecklas :laugh:

*snor min egen knapp*

Vi har spenderat jul och nyår uppe i Tornedalen, vilket innebär att vi har snö.. det här tycker Doris om det ;)
407403_10150478359514215_608424214_8785831_869786002_n.jpg

GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!

Vilken underbar bild ... Mandy skulle ocksa gilla sno sa dar mycket ... dock inte hennes matte.:p

Gott Nytt Ar fran Mandy och mig.

Åhh, är det fina Mega som blivit mamma?

Vilken jobbig start ni fick, men nu kan det ju bara bli bättre! Ni har en helt fantastisk tid framför er :love: Jag följde ju odågans kull från dag ett också, det är helt underbart att få se dem utvecklas :laugh:

Nä detta är Lotta, hon kom till oss för 1½månad sen. Hon var nere i Serbien men dåvarande ägarna kunde inte ha kvar henne (för många hundar). Hon är uppfödd här i sverige men exporterades som valp dit. Hon är tränad nere i serbien o har fått sin IPOI så vi hoppas väl på att hon kan komma bli något på utställningsfronten framöver.

Mega ska paras så fort hon behagar löpa, dvs årsskiftet. Dock har en av mina närmaste kompisar kidnappat henne för ett tag då han var väldigt hundsugen och jag hade plötsligt 4 rottisar hemma.. :angel:

Till er andra: Gott nytt år!! :D

Men huuga! Det finns nog inget vackrare än Rottisvalpar!
Hoppas verkligen att du fortsätter lägga in bilder på puppisarna eftersom d växer :D :bump:

*knapp*

Första nyåret... eller andra blirne ju, pompe blev ju ett år i nov, men tycker inte att det räknas när han va hos uppf :p
Iaf tog han det som den underbara hunden han är!
Sprang till dörren med huvudet på sne och undrade vad det va där ute som lät så roligt ^^
Underbart att slippa ha en skotträdd hund ..
Hur har det gått för alla andra rottor vid nyårsfirandet?

å såklart:

GOTT NYTT ÅR :banana:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III