Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Åh nu sträckte han lite extra på sig o tackade så mycket :D

Jag är otroligt nöjd med honom, inte bara att han blev skitsnygg utan han är verkligen en helt underbar hund :D

Kul! Jag är kass på att räkna ut vilka folk är så du får väl komma fram och säga hej :D Jag lär ha en svart jacka som det står Energicas bak på ryggen på, jag är den som inte är gravid eller bryter på norska - vi verkar bara bli tre från vår kennel.

Svärmor ska bara ställa tiken, så vi får tävla mot varandra i bruksklass... Kan bli spänt på släktmiddagarna sen :p

Lånar min egen knapp :D Lite bilder från idag:

DSC_7816.JPG

DSC_7821.JPG

DSC_7826.JPG

Hihi ja men det ska jag göra :D
spännande de ska bli :)

Haha ja det kan ju blir jättespänt ^^ nä vi få hoppas att d går bra för båda ändå :D

Fina bilder btw :) jag måste få till å köpa en sele t pompe å börja lära han att ha nått bakom sig :)

Japp, det var första gången hon drog lill-matte. Gick toppenbra, men hon har ju dragit husse på skidor förut också, så hon är hyfsat van att dra i alla fall.
Konstaterade dock att det behövs en bit elastisk lina mellan pulka och sele för att få mjukare starter.
Lill-matten väger 8 kg och med vinterkläder och pulka blir det väl 10 kanske. Konstaterade att det måste ju vara den perfekta ökande belastningen, lilltjejen växer ju hela tiden :laugh:

*lån*

Jahapp hur gick det för alla som va på rottisspecialen i Sundsvall igår ?

Min pojke gick ut på ett VG, men fick bra kritik .. så förstår inte riktigt varför det inte räckte till ett exc .. men men man ska inte få bra plac alla gånger ^^

kritiken löd :

16 Month old male. Medium-large male. Good substanse and bone. Strong head. Broad skull. Strong stop with short muzzle. correct cheeks. Good lips and pigment. Correct scissorbite with full dentition. Strong neck. Good topline. Long in loin. sligth tuck up. Good forechest. Correct crump. Corr pasterns and feet. short strong hocks. correct markings, well defined. Correct tail. Good reach and drive. shows his left elbow out in movement.

Tredjeplacering med excellent i bruksklass tik... Hade gärna haft ett ck också men det kändes okej ändå. Förra helgen uppförde hon sig som en idiot i ringen, rent ut sagt (vilket hon ALDRIG gjort förut) så jag är nöjd med att hon var sitt vanliga goa glada och studsiga jag.

Kritiken:

Strong female with very good bones, nice head, dark eyes, correct ears, correct topline & tail, deep broad chest, very good angulations & movements.

Svärmors tik kom på andra plats men eftersom Just Ask Paula som vann redan är fullcertad så har vi nu en champion till i familjen!

Fick intrycket av att hanarnas domare var ganska hård, ingen av brukshanarna hade tydligen fått excellent.

Senast ändrad:

Undra hur det gick för Flingas bror... någon som vet var resultatet finns?

Sandra: Kul att det gick bra för er! Kanske ska skriva det också ;).

Minerva: Det går bättre nästa gång! Han är ju så fin din kille :).

*kl*

Vad kul att få lite rapporter från er också! Jag var inte och ställde, däremot var sex av odågans syskon där :D

3 tikar, varav en fick excellent, men oplacerad. De övriga två fick VG.

3 hanar, där alla fick excellent och en av bröderna blev bästa juniorhane! Däremot oplacerad i konkurrensen.

Tack :) Hade ju självklart hoppats på ett cert, men huvudsaken var att hon var sig själv igen. Helgen innan skulle hon äta upp en av sina motståndare :eek: Inte likt henne precis.
Igår blev hon nosad i rumpan inne i ringen och vände sig bara om och tittade förvånat. Det är mer likt Dana!
När det gäller certen får det bli på 'et igen bara! Tycker att hon borde kunna bli champion.

ja tror inte att det va många som fick exc alls i hanarnas ring .. tror jag ^^ men ja kanske inte hängde med så mkt, Va trött å less å frös å va tvunget att vänta på att alla skulle bli klar för hon ja åkte med skulle in i "bästa rörelse" ... totalt värdelöst! :p vi hade kunnat åkt tidigare då hon även gick där å va förkyld å hade typ feber ^^

Ravishing: Ja jag hoppas d ^^
De har inte kommit ut på skk ännu iaf :p

Jag blir bara mer och mer valpsjuk nu.. är det våren måntro? Nu är det snart ett år sedan jag hämtade hem min lilla odåga, varför går tiden så fort för?

Jag har blivit lovad en valp till hosten. Mandy's kull syster ska betackas i Juni ... jag blir sa otroligt sugen nar jag ser bilderna har. Jag kan inte vanta pa att ha en liten valp igen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka