Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Grattis :bump::bump::bump:

(Vissa klantskallar trodde ju att hunden skulle vara borta i helgen och anmälde inte. Det var om två veckor hunden skulle iväg :o Jaja, kommer fler chanser...)

Tack så mkt! :D
Är så sjukt glad verkligen! :)
Har gått så "dåligt" för oss på dom senaste utställningarna med "bara" VG
Så att jag först fick EXC å CK gjorde mig sjukt glad ^^
Men sen när jag gick å blev bästa hane oxå!!
sen när jag sakta men säkert inser att jag som sämst kommer att bli BIM så blev ja lite vimmelkantig å fick lov att ta en macka så ja inte skulle svimma ^^

Passade även på att ta riktiga bilder på han som jag sitter som på nålar å väntar på! :p

Sandra87
Vad synd :/

Kivina
Jag vet inte riktigt, har inte planerat in så många utställningar detta år, men ska till Högbo i aug/sept tänkte jag iaf :p
å sundsvall i Okt ..
Men jag är sjukt sugen på Piteå .. men är det nat eller int som är i maj?

Sandra87
Vad synd :/

Jo, det var ju lite klantigt :o Inte för att vi hade haft nån chans mot Herta som blev bästa tik, men certet hade kanske inte varit omöjligt att knipa iaf.
Blir Ö-vik nu till helgen istället, sen Hv-KFÖ nästa helg och utställning i Timrå helgen efter det. Och minst en rallylydnadsträning där emellan, gäller ju att hålla igång :D

Jag kände samma sak när jag skulle ställas mot henne i "slaget om BIR" ^^
att henne har jag verkligen inte en chans mot ^^

Låter bra :D ser fram emot resultat :D haha ja det gäller verkligen att hålla igång xD

Grattis till både utställningen och röntgen resultatet! :D
Har länge funderat på att jag tycker att din vovve är lik en hane som min vän har, lr hade rättare sagt. Nu står han i Norge. :)
Kan ju säga såhär att jag har valpar som är halvsyskon med din grabb ;)

Den nationella går nu i maj och så int. i juli. Jag kommer inte att åka till Piteå nu, min uppfödare åker på semester då, så jag ska vara hundvakt och det är knepigt att åka själv med två tikar som går i samma klass ;)

Linduzz: Jaså? nä va kul :D

kivina: Okej ja jag har funderingar på att ställa uppöver iaf ... är sjukt sugen på piteå internationella ... men ja jag har inte bestämt mig ännu ^^
Måste hitta nån att ev åka med isåfall :p

Senast ändrad:

Lånar min egen knapp då jag kände att jag måste skriva ett eget för detta!

Fick min pompis röntgen resultat idag!!!

HD grad A å ED ua (0) :bump: :banana:
Jag är så SJUKT GLAD idag :D

*kl*

Dana säger hej från sin tillfälliga hundkoja!

36511_10150711550288226_541298225_9856609_690222974_n.jpg

*kl*
Idag ställdes lilla Alice ut för första gången (4mån gammal) och hon tog hem allt kan jag ju säga! Hon uppförde sig exemplariskt och var så duktig:love:

Resultaten: 1A + HP + BIR + BIG1+ BIS1
Kritiken lyder: En underbar tik. Av rätt typ i lagom hull. Har allt man kan önska sig.
Champion kvalitét helt igenom! Välvisad. Kommer att bli en ny stjärna, Grattis!

img_3245.jpg

img_3255.jpg

:love::love:

Inte fullt lika rolig bild :(

2012-04-28_11.59.13.jpg

Nåt j-la pucko till befäl skickade ut hundarna att patrullera på ett berg mitt i natten. Inte nog med att husse trillade ner i en grop och pajade knäet, Dana har skurit upp trampdynorna på bägge baktassarna...
Så nu ligger hon här med bandagerade tassar och snarkar istället för att vara ute med sina soldater. Omläggning morgon och kväll, Rimadyl i 14 dagar, inga promenader mer än korta kissrundor, ingen utställning eller rallylydnad nästa helg. Skit också!
Skönt iaf att Rimadylen verkar hjälpa så hon tycks inte ha ont, men hon är väldigt deppig :(

Men nej!! :(
tur då iaf att hon inte verkar ha ont just nu. håller tummarna att hon blir återställd snabbt! :)

nu ni!
Nu har jag lånat polarens kamera ^^ saknar verkligen att ha en egen systemkamera, men det får bli en annan gång
Bildbomb kommer här på min fis! :)

dsc_0202_200749419.jpg

dsc_0203_200749725.jpg

dsc_0219_200750018.jpg

dsc_0004_200753682.jpg

dsc_0006_200753956.jpg

dsc_0010_200755081.jpg

dsc_0011_200755424.jpg

Novisen ställdes idag igen med resultaten:
Excellent + 1:A + CK + 3 Bästa tik
Nu laddar vi inför Lidköping till helgen :D
img_3728.jpg

:love:

*kl*

Odågan ska på MH på lördag! Fick en sista minuten plats, så jag fick besked idag att vi får vara med! Ska bli spännande att se fröken fräken i farten :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka