Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

+ hastflicka

Valpar ÄR farligt :love:
Jag väntar valpar vilken sekund som helst (ja igen) =) Har väntat och passat upp Mega sedan i Fredags men äntligen verkar det vara på g. :bump:

Ja den har ju varit planerad i ett år snart, vi missade höglöpet med en dag förra gången vi försökte para henne. Hon paras tidigt i löpet, denna gången redan på dygn 8/9. Hon är en mästare på att dölja sitt löp. Sen dök ju Lotta upp mitt i allt så det blir två på raken men man får se det som så att sen är vi färdiga för iår och kan satsa på tävlingar istället:D

Igår kväll 20.48 tittade första valpen ut, 03.19 i morse/natt tittade sista valpen ut. Låååång natt för oss. 8 små underbara valpar blev slutresultatet.
6 tikar 2 hanar :love:
20120322-145658.jpg

+ Minerva
Tack! Vi har haft ett par småjobbiga dagar, Mega har vägrat äta vilket resulterade i att hon har minimal mjölk och valparna gick ner tokmycket. Så vi har fått börja stödmata dem, och de har redan börjat gå upp i vikt igen.

img_2077.jpg

Tack!! Ja det hoppas jag med, inte så jätte spännande å stödmata dem alla gånger..

Alltså hur F*N får man en hund att äta? Mega ratar 3 (!!) olika sortes torrfoder som hon annars hade gjort allt för. Vi har provat att blanda i färskofoder som hon åt halvt, det hon ätit bäst är Euroshoppers blötmat som vi blandat i lite torrfoder i. För min del tar det emot att ge henne det..

Hur äter hon när hon inte har valpar? Jag funderar på om hon är sjuk på något vis när hon inte vill äta?

I övrigt vet jag inte, handmata?

Vom og hundemats valpfoder? Riktigt högt energi innehåll, om hon äter färskfodret halvt skulle jag skita fullständigt i torrfodret, det är ju bara skit ändå :angel:.

Torrfodret hon äter är Royal Canin, Jag har olika sorter av det så jag provade alla för å se om de var just hennes foder som hon inte ville ha.
Färskoder har jag provat är Priima och oscar plus som våran hundaffär rekommenderade. Dock fick jag för längesen de där Euroshoppers blöt mat som jag vägrat använda, men eftersom hon inte åt alls så kände jag att de var skitsamma så hon kunde lika gärna prova att äta det blandat med RC vilket hon gör men inte så mkt som hon bör äta. Dock har hon ätit betydligt bättre än innan idag.

Senast ändrad:

Hon har nästan alltid haft bra aptit, någon enstaka gång hon inte velat äta riktigt.
Hon är inte sjuk, pigg som bara fan, ingen feber. Hon är som hon brukar vara.
Det är ungefär som att hon prioriterar valparna så mkt att hon inte vill göra något annat än att tvätta å dia dom. Ibland får man släpa ut henne:p
Handmata har jag provat de dagarna innan jag provade att ge henne torrfoder o diverse andra goda saker. Det funkar inte alls för hon vill inte ha.

Jag googlade lite på det där för skojs skull ;)

Det jag hittade var att det visst var ganska vanligt att tikar inte äter så mycket de första dagarna efter valpningen. Det berodde på ditten och datten (som jag inte minns nu, det var ju säkert en timme sen jag läste det;)).

Hoppas hon börjar äta snart!

Jo jag vet men de är så fruktansvärt irriterande för valparna får intw tillräckligt med mat. Hade de bara varit hon så hade jag inte nojat så men 7 valpar behöber mammas mjölk tyvärr även om ja ger de ersättningen så är de kruxit att få i dom det :p

Valparna är en vecka idag och Mega har börjat äta bättre =)

Slänger upp lite bilder på mina andra dårar:

Nova
img_2163.jpg

img_2164.jpg

Lotta
img_2187.jpg

img_2203.jpg

Är de några här som ska te Hässleholm?

WIIIEEE!!

Pombah blev BIM idag på Sundsvalls minnesutställning!! :D Är sjukligt nöjd över min gosse idag! :)

Här är kritiken:
Excellent type and propotions. Good bones. Correct colour. Still Imature in the body.
Good bones and angulations. Masculine expression. The step is long enough and the movement strong.

IMG_0286.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 931
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
949
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31