Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Givetvis, jag lär bildbomba er med mina sötnosar:love: Redan som en vecka gamla har dom olika personligheter.

Nova är så skottfast så hon låg o snarkade totalt, Lotta reagerade någon gång när typ hela grannskapet sköt på en å samma gång. Annars var det lugnt här :)

IMG_8593.JPG-for-web-normal.jpg

Senast ändrad:

Gott nytt år!

Klockan 23.50 igår låg Dana på rygg i soffan och sov, hon vaknade av fyrverkerierna och gick och tittade i fönstret, fnös och kom och "skålade" med mig istället (jag lockade med prinskorv). Sen somnade hon om :D

Igår förmiddag var vi ut och lät henne busa av sig ordentligt, här kommer några bilder från det:

DSC_7636.JPG

DSC_7717.JPG

DSC_7750.JPG

DSC_7779.JPG

Harliga vinterbilder och vi forvantar oss manga fina valp bilder ... fast, oh sa sugen jag blir!:p

Forsta riktiga smallen kom nar vi var ute, men Mandy ar sa skottfast att hon inte mer an tittade upp fran sitt nosande och lungnt fortsatte nosa nar det inte var nagot. Jag har dock en hast som trots stangda dorrar, lyset pa och radio som spelade rock pa hog volym forsokte riva stallet medan det skots raketer och en som hade colic med veterinar besok under kvallen. De firade av det gamla aret med dunder och brak, kan man saga.:angel:

*LÅN*

Nu måste jag ju göra reklam för årsmötesutställningen rottweilerklubben ska ha den 4:e Mars i Sundsvall!
Det kommer att bli något alldeles extra!
Är ni inte medlem i rottisklubben så skynda er och bli det och anmäl er till utställningen :D
sista anmälningsdagen är 1 Februari, gör anmälan via rottweilerklubbens hemsida :)

Hoppas vi ses där ;D

Idag har vi varit på My Dog.
Nova ställdes i unghundsklassen med excellent + 2:a + CK.
Matte är riktigt nöjd med dagens instats :love:
IMG_8650.JPG-for-web-normal.jpg

Minerva - Vi åker nog inte upp. För vi kommer bara ha en hund att ställa då 2 kommer inte vara i form och 1 har inte åldern inne :D 70 mil enkel väg, mja ^^

Åh, stort grattis till de fina resultaten!

Minerva: Jag har funderat på att åka ner, har ju inte så långt att åka. Men jag har inte bestämt mig helt ännu :)

PIRU: jaså? varför skulle ni det? :p
Linduzz: Grattis till resultatet! :D Å vad synd att ni inte kommer upp :(
Kivina: Jo det är klart att du ska komma ner :D

PIRU: jaså? varför skulle ni det? :p
Linduzz: Grattis till resultatet! :D Å vad synd att ni inte kommer upp :(
Kivina: Jo det är klart att du ska komma ner :D

Jo för det har blivit så galet att tikar är tyngre än vad han är så det blir svårt att komma med han i ringen hos hanarna.

Men vore roligt ändå för jag tror få skulle se när han kliver in veteran ringen att han är 10år gammal.

Men han börjar bli en skinntorr gubbe men så jäkla fräsch han skuttar upp på morgonen sätter Jääkäri på plats käkar frulle sen ute och race i skogen på promenad. Han hoppar fortfarande 100cm hopp appotering med stor luft under sig. Körde han i skyddet igår inge sämre där än de flesta rottisar som är aktiva i skyddet som är unghundar.

Jag har som sagt var inte bestämt mig helt ännu :) Jag ska se om jag kan få med mig nån fler bara :)

Jag o Nova kommer upp om vi kan åka snålskjuts med en vän. Hon ska ställa 2 bruks tikar å 1 bruks hane. :)

Nova ställdes även på fredagen på My Dog
Där fick hon excellent + 3:a plac.
Jag är jätte nöjd med resultaten då domaren på fredagen var väldigt hård i sin bedömning.
Nova1.jpg-for-web-large.jpg

Valparna växer så dom knakar!:love:
am.%20gangster.2.jpg-for-web-normal.jpg

alice%204.jpg-for-web-normal.jpg

Nä, detta är Lottas valpar. En import tik jag har haft ett tag som har varit i Serbien och tävlats upp till IPOI och parats med med en av deras främsta hanar. Lotta är född här i Sverige hos en relativt känd kennel och har en väldigt intressant stamtavla. Valparnas stamtavla är något extra :love:
Sen att valparna är helt ljuvliga nu när dom skäller, börjar gå, busar med varandra:love:

Kom på nu att jag kanske inte har visat Lotta här?
Här kommer ett par bilder på mitt stjärnskott :love:
Vi ska ut å jaga cert i utställningsringen i sommar och klickar vi i lydnaden/brukset så ska vi gå längre än "bara" hennes IPOIa :)
DSC_0226.jpg-for-web-normal.jpg

DSC_0231.jpg-for-web-normal.jpg

Tack!!
Valparna är helt ljuvliga, vår gemensamme A har fastnat för en tik men hon ska inte ha en till. De räcker med grabben hon har;)

Dana är anmäld :) TROR att svärmor ska anmäla sina också (brukstik + veteranhane). Inte ofta det är rasspecialer på hemmaplan precis!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III