Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Fy vad tråkigt. Han betedde sig tydligt illa på Klubsieger också. Så pinsamt. Bilder? Har du? Kan bara tänka mig hur alla snackade... Och att SLÅ honom inför alla. Inte ok. Vad ska det vara bra för? Aja, alla r ju olika. Vet ju ganska många som tycker ohn ska låta ngn annan visa honom. Kanske är dags.

När han gjorde utfallet så efter en stund tog hon honom i örat så han pep. Sen efter en stund när domaren sagt att dom blir diskade så fick han sig ett jävla rapp... Sen pep hon illa kvickt från platsen, de gick igne vidare för någon av dom två hon hade med..
Ja, hon fixar honom inte. Han är för mycket hund för henne menmen.. ;)

Bilder på mina från utställningen:
Nova - Excellent, 2a plac med CK
bild%282%29.jpg-for-web-large.jpg

bild%283%29.jpg-for-web-large.jpg

Mega - Excellent, Oplacerad i konkurrensen.
317369_2410975281650_1469288118_3902793_874698556_n.jpg-for-web-large.jpg

bild%284%29.jpg-for-web-large.jpg

bild%286%29.jpg-for-web-normal.jpg

Tack så mkt :D hihi ja på kursen så är det en klar majoritet av rotter oxå ^^ å inte en enda karl :p

Å det tackar jag för :bow: Och är inte förvånad...
Svärmor som var där hade hört att det var nåt tjafs runt hanarna, men hon var väl uppe bland molnen med sitt cert så hon uppfattade inte riktigt vad som hände :)

*kl*

Tack för PMet Linduzz!

Nåja, nu är jag äntligen online via dator!
Vad händer hos oss? Ganska mycket faktiskt:D Vi var på ytterligare en utställning i början av september. Dorran fick fin kritik av vår hyresvärd ;) Vi har numera flyttat och övergett det lilla korridorsrummet. Vi bor numera i en tvåa på 55 kvadrat på landet, drygt 5 km till stan. Detta innebär att vi har massor av skog precis runt knuten, som gjort för långa promenader!

Doris är 7½ månad gammal nu och är precis i sluttampen av sitt första löp. Det har varit väldigt smärtfritt och det är egentligen de senaste dagarna hon tappat liiiite hjärna. Men är fortfarande sjukt följsam när vi är ute och går lös trots löpet.

Sen har vi premiärspårat, både personspår och viltspår. Hon visar att hon älskar att använda sin näsa, även om viltspåret var lite läskigt först. Vi har också dragit igång med lite mer lydnadsträning med Anette som coach:D Det går bara bra :D Just nu nöter vi ingångar och ögonkontakt.

Imorgon ska hon utsättas för en "mentalitetskontroll" som en läxa som Anette fått från utbildningen hon går på. Väldigt basic och bara vardagssituationer. Ska bli kul att se hur hon reagerar;)

På fredag ska vi vara med på vår första sök-träning. Det ska bli roligt att se vad hon tycker om det.

Och så självklart en bild, tagen förra veckan:)
305395_10150307601659215_608424214_8007769_1283835158_n.jpg

Snygg tjej! Och vad kul att det går så bra för er :). Jättekul! Hur mycket väger tjejen? tycker hon inte ser så mkt större ut än min och hon är bara 5 mån.

Tack! Ja, jag tycker också att det är jättekul att det går så himla bra. Jag har insett att jag är bortskämd med den här hunden:love:

Jag vägde henne förra veckan och då vägde hon 30 kilo. Hon är inte så jättestor faktiskt, men det har hon ju aldrig varit:D

Jag var in och läste ikapp din blogg ikväll också, ni verkar ha utvecklats massor nu. Vad roligt!!

Näää inte så jättestor alls. Flinga väger 27kg och är snart 5,5 månad. Hihi. ¨

Jaa, det går fort framåt med denna dam :). Hon är riktigt härlig! Helt fantastisk individ, är hon verkligen.

Haha, stora damen! Jag tror Doris vägde runt 22-23 kilo i den åldern, lillräkan!

Vad roligt! Jag tycker det har släppt så himla mycket för oss den senaste tiden, det är många saker som har fallit på plats. Sen har jag ju Anette som får dras med mig och mina tusen frågor. Men jag får massor med hjälp av henne och det uppskattar jag!

KL

Vad roligt det är att läsa om allas råttor!!

Idag har vi debuterat i lydnadsklass 2! Zolo skötte sig finfint och vi kammade hem ett 1:a pris med 180 p. En andraplacering av sju blev det också. Är så stolt över mitt fina fina hjärta!!

Förra helgen skulle vi ha startat lägre igen men Zolo var jättehängig kvällen innan så jag fick tyvärr lämna återbud. Så nu blir det ingen uppflytt till högre under 2011 men i vår så :)

Kör ni andra era rottisar i brukset? Det är ju trots allt brukshundar ;)

Vår bevakningsträning ligger på is men kommer att återupptas senare i höst.

Trevlig helg önskar Zolo o jag :)

254683_10150279109611847_660236846_8282316_6889314_n.jpg

Och jag gratulerar även här :D. Ni är så duktiga.

Idag har jag varit och kollat på lydnadstävling, så nu är vi taggade ;). Och jag inser att det inte är ngt att oroa sig för.

Tack gulliga du :)

Det kommer nog inte dröja länge innan du och Flingan briljerar på tävlingsplan så duktiga som ni är!!

Grattis :)

Ja Herr P och jag klarade nyligen anlagsprovet för tjh så vi är på gång :D
Är verkligen jätteroligt :)
Ska ta tummen ur a****t å köra lite mer lydnad och sånt då allt inte sitter till 100 % ..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pivo