Rottweiler-Vill veta allt!

Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Du kan få låna en chihuahua hane... Jättefin hund blir det då :p

Det är inget ovanligt alls. Tyvärr. :( Har sett allt för många BC korsningar som blivit omplacerade bara för att ägarna inte klarat av/tänkt på vad det är för hund dom skaffat. Och oftast har hundarna vart mellan 1-1,5 år gamla.. och anledningen... oftast allergi.. :crazy: Alla som skaffat såna blandningar verkar få allergi efter ett år eller två

Ja och jag jämförde. Vart är skillnaden? varken BC eller rottis är speciellt bra att korsa med andra raser.

Han är vit herde/BC..
Bor i småland.. är väl inte speciellt långt bort? :D ;)

Det är väl konstigt isf att jag träffat många som blivit bra iaf då... Eller?!

Hon erkände att hon inte hade tid. Men det skulle hon ju insett innan *morr* Jag sa ju det åt henne också :( Men men. Hunden har inte farit illa och nu så har den ett nytt hem och jag hoppas att det går bra...

Och jag har nog garanterat träffat minst lika många dåliga.. :crazy: (syftar på BC)

Tyvärr lite för långt bort. 20 min max hade jag tänkt mig... *synd*

Tippan skrev:
Hon erkände att hon inte hade tid. Men det skulle hon ju insett innan *morr* Jag sa ju det åt henne också :( Men men. Hunden har inte farit illa och nu så har den ett nytt hem och jag hoppas att det går bra...

Ja förhoppningsvis.
Tänk om jag hade insett va det var för korsning jag behöll :crazy:
Nu e ju han iofs som han e av olika anledningar, men han krävde massor när han var runt ett år gammal. Då slet jag mej verkligen i håret o undrade vafan jag hade gett mej in på. :crazy:

Jag tycker som så.. vet du inget idag om rasen i fråga utan måste fråga här så ska du nog inte skaffa en sådan hund..Dom kräver mt av sina mattar/hussar.
En väluppfostrad rottiskosrning där ägaren lagt ner MKT tid på lydnadt träning gått kurser tävlat lydnadmm. Ja denna rottis är en bra hund..

Skaffa dig en korsning som inte har rottis, amstaff, dobberman i sig då dessa raser är krävande

jaaa! lilla veka loke och skarpa minina! valparna hade säkert fått hans godmodighet och hennes lydighet. jag är ju ruskigt pank för tillfället så lite stålar hade suttit riktigt fint :)

För att vara inne på dessa raser så är den aboslut värsta korsningen BC/rottis...

Varför ta risken, och vilken är anledningen till avel på dessa hundar...?

Jag har dessutom själv blandras, men jag vet väldigt väl som är i henne och hon skiljer sig från i stort sett alla andra blandraser.

//E

antar att meddelandet var till mig? Har inte någon elkontakt i annars, den var bara i då ja tog bilden så att ja skulle få bättre ljus:idea: så där har du svaret på det:p Håll inne med dina förutfattade meningar är du gullig va grundar du det på att ja inte skulle va seriös? :rofl:

jo visst de stämmer;) och den bara växer å växer men de är få som ja ansett vara kababla till att skaffa en hund av denna blanding, så därför har ja inte velat "tinga bort" någon än förutom den ja skall behålla själv;) tror inte du behöver oroa dig över att mina valpar kommer att avlivas tycker du skall hålla inne med de där patetiska skit snacket.;)

MercedesBenz skrev:
Men lägg av... Ni är ju fan helt rabiata. Sluta med ert gnäll på korsningar. Det roar ingen definitivt inte de som har en.

ok, det är ingen som gnäller på korsningar utan på aveln.
Och jag borde väl få kunna ha något att säga om det eftersom jag själv äger blandras?

Tippan skrev:
Det är f*n att du har cuttat kulorna på L. Annars hade du ju kunnat föda upp Schabradorer. Jag har hört att det är mycket bra hundar. Har tyvärr ingen hane att erbjuda. Men jag hittar kanske nån hane till mina honor istället. Eftersom att det blir blandraser så behöver jag ju inte bry mig om att hon har armbågsfel heller. Ja alltså, för de är friska. Blandraserna alltså.

Annars kan du gärna få låna min hane! Det blir något i stil med "Grand pointed labrador". Bara namnet gör säkert att man kan höja priset med någon tusenlapp.:d :d :d

Har länge velat ha en valp efter min söta, snälla hanhund. Ras spelar ingen större roll, men helst en svart.:love:

:p

Du kan få låna min brorsas RR-hane, han är extremt hanhundsaggressiv och dessutom har han D samt pålagringar på ena höften. Men det spelar ju ingen roll när det blir blandraser för då försvinner ju alla negativa egenskaper. Han bor dessutom i Sthlm d.v.s inte så långt för dig att åka! :smirk: :smirk: :devil:

Ingen som vill para med en rottweiler som är belastad med extrema rädslor då?
Hon har både LBP och HD C, men om vi korsar så försvinner det förstås. Att hon är rädd för i princip allt och har grava reservationer mot människor gör inget heller för alla blandisar blir ju så trevliga. :smirk:

Någon som känner sig manad? :D

Men mulles_matte har väl den perfekta hunden för din tik?? Både BC och herdehund... Känner att det nog hade kunnat bli en bra familjehund...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 970
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 722
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 295
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 905
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka