Rottweiler-Vill veta allt!

Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Jag vill! Mulle har oxå HD C med lindriga pålagringar, samt fel på knäna.. sen är ju psyket helt underbart på honom.:crazy: Perfekt korsning enligt mej :D

Tyvärr har jag ju bara tikar, men helt klart så ligger ju mulles_mattes hund nära för dig. Det blir iofs en bit för dig också att åka men...

Du han låter faktiskt perfekt till min skarpa tik... Jag tror att de skulle komplettera varandra bra låter det som!! Min har ju AD och han HD så då liksom jämnar det ut sig. Alltså det är ju bara den ena som har det!!

Har bara ramla alla erbjuanden in *happy* Äntligen!

MercedesBenz skrev:
Men lägg av... Ni är ju fan helt rabiata. Sluta med ert gnäll på korsningar. Det roar ingen definitivt inte de som har en.

Jag tycker du ska läsa inläggen igen. Då kommer du att se att det inte handlar om gnäll, utan en uppriktig vilja att upplysa och hindra folk från att göra misstag. Misstag som alltid gör att hunden mår dåligt i slutänden, för att så många människor är så egotrippade och självupptagna att de vägrar ta till sig råd från erfarna hundmänniskor.

Jag har själv blandras, och ser inget rabiat i dessa inläggen.

Alltså... Jag tror att han är intressantaste förslaget hitills faktiskt... Jag kanske t.o.m. kan fica bruna valpar om vi har tur... (Säljer lättare)

Fast nu har vi urartat lite i slutet :angel:

Men Toudi vill inte inse detta, för alla som klagar på hennes avel/hund är rabiata. Vi har dessutom flera gånger på vettigt sätt få henne att förklara varför hon avlar på sin hund, men det kommer bara naiva/dåliga svar.

//E- blandrasägare

Ni kan säkert få 5 papp/valpen, lätt!!

Tänk vad många rötägg som vill ha en halvt livsfarlig jycke med livsångest.. ;)

//E

Ja, och lättsålda blir dom oxå :angel: Det verkar ju vara populärt med BC/schäfer, schäfer/rottis och BC/rottis korsningar numera :D och blandar man då alla tre raserna så blir det ju den ultimata hunden *host*

lady_vip skrev:
Fast nu har vi urartat lite i slutet :angel:

Men Toudi vill inte inse detta, för alla som klagar på hennes avel/hund är rabiata. Vi har dessutom flera gånger på vettigt sätt få henne att förklara varför hon avlar på sin hund, men det kommer bara naiva/dåliga svar.

//E- blandrasägare

Ja, det har jag också insett, men förhoppningsvis tänds det en lampa hos någon annan istället! :D

ja, du kan ju ta brorsans hund då... det är ju så poppis med RR/Rottweiler-korsningar. Hoppas många av dem får ridge också för det är ju så populärt med RR-blandningar som har ridge! :idea:

Hans hanhundsilska och din tiks rädslor - det blir en finfin kompott. Båda har ju visserligen HD men hey, det försvinner ju som sagt när man parar, eller i vart fall så behöver vi ju inte redovisa röntgenresultaten för valpspekulanterna.
:idea:
Är du riktigt smart så kränger du iväg valparna vid typ 5-6 veckor också... tänk vad mycket jobb du besparas då? :idea:

:smirk: :smirk: :devil:

oooo 50 000... jag vill också ha en del av den mumsiga kakan. ingen som har en fin och helst jättestor hane (vill ha stora valpar) till min tik (förlåt hona)? att hon inte är så stor spelar ingen roll, fostren anpassas ändå efter hennes livmoder.

MaRomer skrev:
vi vill ha blandraser. vi har haft några blandisar och några renrasiga. vi tyckte bättre om blandisar.

Missförstå mig rätt nu... Jag har inget emot blandraserna som hundar. Men hur kan du säga att du tycker bättre om blandraser? ALLA är ju olika. Det är som att säga "Jag tycker om renrasiga hundar bättre än blandraser för att ALLA renrasiga hundar är bättre än ALLA blandraser". En blandras är ingen speciell hundras. Det kan tom vara så att två valpar i samma kull är lika olika som hundar av två olika raser.

hejsan!
jag har själv en rottis tik på lite mer än 1 år. De är himla sköna hundar. Dom är inte aggresiva det är egentligen inte hund rasen som är aggresiv utan hur den uppfostras... De är väldigt lätt lärda och apar gärna efter andra hundar, o dunder klumpiga när dom är små.
Vad är det för blandning i den lille/lilla? jag tycker inte att det är fel att blanda rottis med någon annan hund.
Lycka till hoppas att det går bra och hoppas att jag kunde hjälpa er!
MVH veronica

Det må så vara men med erat sätt så kommer människan göra tvärtom..

Och eftersom jag har två blandraser själv av både ena och andra rasen som nämns tycker jag att ni svartmålar dem. Då mina är fullt friska och väluppfostrade.

Minns för många år sedan så var det nån blåst bimbo på TV. Hon skulle leda nån hundhörna för hon var såååå intresserad av hundar och kunde ju så mycket. Sen kläcker hon ur sig: Är det en hona eller en hane? :rofl:

Okej okej okej... Man kan tycka jättemycket om hundar utan att vara påläst, men då ska man då erkänna att det är för att man gillar dem så mycket, inte att man fick jobbet för att var så duktig :p

haha nej den missade jag. men när det kommer inlägg typ "när kan min hona få sina första valpar?" får jag inga snälla tankar. tänk om någon skulle säga så om sin hon-häst?

*lånar knapp*

Dessa blandisinlägg verkar ha en förmåga att aldrig kunna föras normalt. Dom spårar alltid ur (det kanske finns undantag men dom går att räkna på en hand), varför är det så?

Det är precis som med travartrådarna, de spårar alltid ur. Jag har faktiskt inte läst en enda tråd utan att det gått käpprätt åt skogen.

Men vad är det som gör att just blandras-trådarna spårar ur?
Vad är det som stör folk så att det blir "forumbråk"?
Är det att hunden/arna det handlar om inte är rasrena med stamtavla? För nu har ju rasrena hundar UTAN stamtavla börjat få folk att se snett.
Är stamtavlan superviktig?
Visst är det kul att kunna söka på sin hund släkt, men det kan man säkert även göra på sin blandis om man bara ger sig f-n på det;)

Visst, det är viktigt med hd/ad-statusen på hunden, man vill ju inte att ens hund ska få fel på leder och lida!
Men även på blandis går det att fixa, även om det inte går ända bak till gammelmormors mormor. Men om man har fått en frisk, normal hund, blandras, stamlös eller stamtavla, så är väll ens hund huvudsaken?

Är det inte den vi skall leva med och inte stamtavlan eller förfäder?
Sen är vissa korsningar inget man bör eftersträfa, och att en eller två individer ur specifika korsningar blir lyckade, behöver inte det betyda att ALLA blir sådana.

Min hund, är en rottiskorsning, när det sedan är schäfer i henne också så brukar de flesta backa.
MEN, hon har även bernersennen i sig, en hund känd för att ha ett bra lynne. Och det stämmer på de sennens jag träffat. Och det är i från sennen hon fått sitt stabila lynne.
Hon har aldrig huggt eller gjort utfall, vare sig mott människa eller djur. Utan hon är väldigt vänlig. Och då har just hon blivit lyckad i denna kull, men jag vet inte hur det står till med övriga syskon.

Hennes föräldrar ska jag träffa, så jag får se hur de ser ut och hur de är. Jag vet endast vart hennes föräldrar bor, så det är spännande.

Jag köpte henne inte från uppfödaren, utan jag köpte henne i andra hand, av en tjej som inte klarade av henne.
Och det förstår jag varför. Hon är en krävande hund, hon vill ha jobb att göra. Både fysiskt och psykiskt, annars är hon inte lycklig.
Och det har hon fått nu när jag haft henne och då kommer hennes riktiga "jag" fram.
När hon kom var hon en frustrerad, understimulerad, växande 6 månaders hund, och allt hon ville var att bli sysselsatt!

Och det fick hon och en helt ny hund växte fram ur henne. Hon kom ut ur sitt skal. Och det är jag glad över att hon kom fram:)

Jag vet inte om jag skulle kunna köpa blandrasvalp, för jag vet inte hur de blir med olika korsningar.

Men det är samma med renras, vajre valp är inte programmerad att vara exakt som mamma eller pappa. Uatn de är individer, inte robotar!

Jag har en god vän, vars schäfer-valp, den kräver verkligen MYCKET!
Hon kan bara hugga en när man klappar henne, och med den käken gör det ooont! Och trots tillsägningar av ägaren, och t.o.m nedslängningar ner i golvet/marken, är hunden uppe lika fort med tänderna. Och denna hund är ändå snart 9 månader, då borde man veta vad man får göra och inte. När den hunden blir vuxen, då kommer detta beteende vara rent av farligt!

Hur denna hund är har fått mig att börja avstå från schäfer, om hon är sån är då alla schäfrar såna?

Nu blev inlägg något långt, men jag hade mkt att säga (skriva) och hade tid nu:)

Nu är inte någon "blandras är bäst" men jag är inte heller "renras är bäst", utan jag ser hunden som individ, och det borde fler göra istället för att bara köpa en valp/hund för att den är söt/ser farlig ut osv.

Utan titta istället på v a d du vill ha din hund till. Vill du ha en hund som kan jobba, eller en soffliggare?
Det finns hundar till allt, på både gott och ont.

Men, jag älskar min hund, trots saknaden av stamtavla, och jag tror att alla här inne älskar just sin hund, och har valt den för de ändamål den ansett vilja ha hund till.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 970
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 722
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 295
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 905
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna