Rottweiler-Vill veta allt!

Sv: Rottweiler-Vill veta allt!

Ser här att Toudis inlägg är bortagna och att mitt svar hamnade till dig, det var till Toudi :)

oj jag blev jättenervös och tänkte VIRUS, datorn har stått på när jag har sysslat med annat ett tag. sköööönt nu kan jag andas ut :)

Stackars Cillamuffins. Går in för att läsa lite trevlig kvällsläsning på buke och hittar en massa "påhopp". :D :D :angel:

My mistake. Tydligen blir det så i den här versionen av forumet när man raderar. Ska vara nogrannare och se till att få med allt i fortsättningen.

Jag känner mig nästan taskig :crazy:
Förlåt Muffins :D

Ja, det var verkligen oansvarigt Jadzia. ;) Du kunde ju ha startat ett storbråk här på hund. :angel: :angel: :angel: ;)

Tillägg
Det är inte för att vara taskiga som vi upplyser om de risker som finns. Om du tittar på vilka det är som hyser tvivel så ser du att många av oss har eller har haft problemhundar av olika slag och ofta av de raser man gärna blandar. Vi vet därför hur fel det kan bli och vilket jobb det innebär att få ordning på hunden. Ibland går det inte och det är jobbigt att behöva göra sig av med en hund.

Jag önskar ett roligt och trevligt hundägande för alla och därför vill jag att man ska skaffa en hund som har de bästa förutsättningarna.

MercedesBenz skrev:
Jaja... jag vet inget om pyreneens lynne och inte. Dock vet jag hur min hund är. Det räcker för mig. Han är lugn, trygg och väldigt smart.
exakt.
"jag vet hur MIN hund är"
Det gäller att ha lite vidare helhets syn än så.

MercedesBenz skrev:
Jaja... jag vet inget om pyreneens lynne och inte. Dock vet jag hur min hund är. Det räcker för mig. Han är lugn, trygg och väldigt smart.

sen att 50% av kullens anlag kommer från tiken spelar altså ingen roll, huvudsaken är hur hanhunden är?:crazy:

Det var något nytt.....

"elaka" hundar hittar man sällan...det är snarare en raritet bland friska djur, man kan finna dom absolut snällaste,sötaste,vackraste, trevligaste hundarna på spaniens gator men det gör dom inte till lämpliga avelsdjur.

Jag fattade inte heller nånting.... Blev skitpaff och tänkte att du hade hittat på nåt dumt..?:) Fattade inte heller var du skulle fått valplådan ifrån :angel:

//E

Det är f*n att du har cuttat kulorna på L. Annars hade du ju kunnat föda upp Schabradorer. Jag har hört att det är mycket bra hundar. Har tyvärr ingen hane att erbjuda. Men jag hittar kanske nån hane till mina honor istället. Eftersom att det blir blandraser så behöver jag ju inte bry mig om att hon har armbågsfel heller. Ja alltså, för de är friska. Blandraserna alltså.

MercedesBenz skrev:

Det där fick mej att tänka på dom som rekommenderar BC/BC korsningar lite hur som helst, bara för att deras individ är jättesnäll och trevlig och inte har någon vallinstink alls :o
Lite mer helhets syn än så måste man nog ha :crazy:

Jag har en BC korsning oxå. Aningens vall men inte mycket...

Tippan skrev:
Men jag hittar kanske nån hane till mina honor istället. Eftersom att det blir blandraser så behöver jag ju inte bry mig om att hon har armbågsfel heller. Ja alltså, för de är friska. Blandraserna alltså.

Du kan få låna min hane.. :rofl:
Han har C på båda höfterna, å psyket kan inte bli bättre. Kan inte bli annat än en bra kombination ;) :angel:

Men lägg av... Ni är ju fan helt rabiata. Sluta med ert gnäll på korsningar. Det roar ingen definitivt inte de som har en.

Min kompis placerade precis om sin BC/Lapphundskorsning :( Trots varningar innan om att en BC kräver. Men nej... Jag är så leds på det där. Varför kan folk inte lyssna på folk som har haft hund innan? Det är ofta folk som inte har haft nån hund alls eller som skaffar sin andra hund som gör sådana konstiga grejer.

Sen finns det så klart de som köper en sådan korsning för att de vill ha en och så klarar de av det också för de vet innan precis vad som krävs och så har de kunskap också.

Det har jag med, han visar ingen vallinstinkt alls, men för det så rekommenderar jag ändå inte BC och BC korsningar till folk som inte vill valla med sin hund

Har du en Schäfer :p Bor du långt borta? Jag tänker inte åka långt. Nä hujja mig.

Det har jag väl inte sagt heller. Tråden handlade om rottweiler...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 970
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 722
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 295
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 905
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka