=skitvalutaAndra länders banker hanterar kontanter till skillnad från Sverige som ser kontanter som något som bär pesten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
=skitvalutaAndra länders banker hanterar kontanter till skillnad från Sverige som ser kontanter som något som bär pesten.
Tja, varför erbjuda något som väldigt få använder och är något som bankerna inte vill att vi använder.=skitvaluta
Tja, varför erbjuda något som väldigt få använder och är något som bankerna inte vill att vi använder.
Själv kämpar jag på med att använda kontanter men känns som det typ bara är jag och några invandrare som använder kontanter idag (egen upplevelse av folk jag pratat med). Så ja kontanter är nära graven snart om inte fler börjar använda det.
=skitvaluta
Nej.
Skitbanker.
Det är bankerna som väljer att inte vilja hantera kontanter. Det har inget med vår valuta att göra. Valuta=/=kontanter
Vilka banker? Är det svenska banker i vissa länder eller är det alla banker i SverigeEftersom svenska banker inte köper tillbaka fysisk valuta.
Det har inget med värdet på kronan att göra, utan att våra banker inte ser en poäng i att hantera kontanter.
Vilka banker? Är det svenska banker i vissa länder eller är det alla banker i Sverige
Som dessutom är skitdyrt att hantera. Kontanter alltså.Tja, varför erbjuda något som väldigt få använder och är något som bankerna inte vill att vi använder.
Själv kämpar jag på med att använda kontanter men känns som det typ bara är jag och några invandrare som använder kontanter idag (egen upplevelse av folk jag pratat med). Så ja kontanter är nära graven snart om inte fler börjar använda det.
Som dessutom är skitdyrt att hantera. Kontanter alltså.
Men varför går det bra att växla sek i tex tyskland mot euro eller mot andra valutor än dom som omnämn i länken jag hänvisade tillAlla banker i Sverige.
Som jag sa. Det är de svenska bankerna som inte är intresserade av att köpa tillbaka kontanter. Även andra länder (med betydligt starkare valuta) har liknande problem, tex Danmark och Norge.
Riksbanken skall nu undersöka detta och ev pålägga de andra bankerna att ta emot kontanter
Men varför går det bra att växla sek i tex tyskland mot euro eller mot andra valutor än dom som omnämn i länken jag hänvisade till
Utan att kolla upp fakta. Så älskar tyskarna att turista i Sverige så dom växlar en hel del pengar innan dom åker hit.Men varför går det bra att växla sek i tex tyskland mot euro eller mot andra valutor än dom som omnämn i länken jag hänvisade till
Men det är ju inte en förklaring som Riksbanken gerFör att de orkar bråka mer med de svenska bankerna? De utländska banker som slutat ta emot svenska kontanter tycker väl det inte värt besväret att bråka om att de svenska bankerna SKA köpa tillbaka dem.
I ett meddelande som Forex publicerat på sin sajt skriver företaget att de söker efter förklaringar, men att danska banker gjorde samma sak innan årsskiftet. Nu syns samma beteende hos svenska och norska banker.
Vissta kan Riksbanken försöka påverka bankerna men bankerna är ju självständiga så dom behöver inte alls göra som Riksbanken säger/vill. Den kan inte ens införa regler och tvinga bankernaRiksbanken skall nu undersöka detta och ev pålägga de andra bankerna att ta emot kontanter
Vissta kan Riksbanken försöka påverka bankerna men bankerna är ju självständiga så dom behöver inte alls göra som Riksbanken säger/vill. Den kan inte ens införa regler och tvinga bankerna
Kvar är då en skitvaluta som många länder inte anser sig vara gångbar
Ja sån skitvaluta har vi inte haft länge. -40% på 10årÄnnu värre skitvaluta för SEK.
Här är sanningen oavsett vad folk o andra experter tycker.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1129780
Ja, vår skitregering kör Sverige i botten med skitarna i SD.Ja sån skitvaluta har vi inte haft länge. -40% på 10år
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LlO90x/tolv-kronor-for-en-euro
Nej det beror på att Sverige har dåligt rykte som i sin tur gör att investerare väljer andra länder.Ja, vår skitregering kör Sverige i botten med skitarna i SD.
Ja, de går all-in på att göra Sverige till DDR och Sydafrika på 80-talet, visa sin makt över marionetterna och se till att alla ägnar så lite tid som möjligt åt viktiga framtidsfrågor.Ja, vår skitregering kör Sverige i botten med skitarna i SD.