Ridskoleryttare

Lektionen i fredags blev mer spännande än nödvändigt iom det blåste storm.
Jag kände att jag var så jäkla spänd redan innan och hästen i fråga var lite seg för dagen. Men iom blåsten vågade jag inte driva på och då funkade inte galoppen alls. Jättebra när temat för dagen är just galopp:cool: . Traven var hyfsat trevlig iallafall.
Satt faktiskt av när det var 10 minuter kvar av lektionen och vinden ökade. Vi hade olycka på en ridlektion för ett par veckor sen och den har satt sina spår känner jag.
Ny tag i kväll och se hur det känns då.

Har mest hjälpt till att sätta igång Prinsessan förra veckan. Är så stolt över den lilla hästen!
Vi har ridit ut själva, i alla gångarter och varit mitt ute i skogen och allt. Hon som inte gillar att vara själv ute ❤️

Det har varit anpassat förstås, har hoppat upp efter en liten promenad från stallplanen, hoppat av och gått en bit om något varit alldeles för läskigt osv. Men tänker att det ska vara en positiv upplevelse.

Så har vi avslutat på banan i alla gångarter, och hon verkar så nöjd så. Och jag med :love:

Tanken är att fortsätta med det den här veckan, men nu är jag ju dundersjuk. 😭
Så får se hur det utvecklar sig och vad planen blir!

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 305
Senast: Svartkatt
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 541
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama