Ridgymnasium

P

Pumpapaj

Hejsan!
Nu vet jag att på bukefalos finns många trådar om ridgymnasium men jag hittar igen "aktuell", De har ju gjort om en hel del.

Jag vill inte jobba med hästar efter gymnasiet mer än ett extrajobb elr sommarjobb, jag är rätt så skoltrött och tror inte jag orkar med ett plugg program just nu. Jag tänkte gå på ridgymnasium, bli högskolebehörig och plugga till kurser efter gymnasiet om det behövs. Jag vet ändå inte vad jag ska bli :confused: Men det verkar som om att om jag går en ridlinje blir jag dömd till att jobba med hästar efter gymnasiet resten av livet... Därför undrar jag:

Finns det någon här som har gått en ridlinje och tänk samma sak som vill berätta hur det blev efter gymnasiet? Förstår att det är olika men vill bara veta lite hur det skulle kunna gå...

Hur är det att gå på en ridlinje??
Hur mycket rider man? Jag själv skulle behöva jobba igenom alla grunder efter som min ridskola är rätt så dålig...
Hur hög är nivån på ridlinjer? ( Hur högt upp den blir, inte hur den är i början)
Om någon vet hur det är att gå helsingborgs ridgymnasium, Svenljungas naturbruksgymnasium eller kvinnersta?

Är tacksam för svar! :banana:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 220
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 900
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 545
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp