Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man rider på isen - ska det då vara snö på eller kan man rida direkt på isen? (förutsatt att man har broddar såklart :P )
nu ser jag att du har en isis med små fötter, då räcker nog 4 st.
Jag skulle ALDRIG rida ut på isen även om jag vet att det är tillräckligt tjockt! Det är inte naturligt för hästar att gå på en sjö!Visst, om hästen tycker att det är jättekul då är det ju en sak...men jag tror inte att många hästar tycker det är kul, deras sinne är väl utvecklat så de vet att isen kan brista, hästar är inte dumma. Mina hästar skulle ALDRIG våga att gå ut på isen, de hoppar jämfota bara de går i en liten vattenpöl med is på. Och man ska ALDRIG tvinga en häst att göra något! Man ska försöka att få hästen att vilja göra något! Som, man ska aldrig tvinga en häst att hoppa, man ska få den att vilja hoppa! Så därför skulle jag aldrig tvinga en häst att gå ut på isen!
Ja må ha knäppa hästar, idag ville gammelhästen ta vägen ner till isen när vi skrittade på långa tyglar, fick övertala honom att vi skulle gå åt andra hållet
Dock vill han ogärna gå på en vattenpöl med is på eftersom han tycker det är suspekt att vi ska kliva på en liten yta som avviker från det övriga underlaget. Rider hellre på bra isar än i ett tråkigt ridhus och det gör åtminstone mina hästar också. De litar på mig och går dit jag ber dom, över och genom vatten utan bekymmer. Man stärker inte ett företroende att få hästen att gå ut på sånt som inte håller för hästarna.