Sv: reklamation av oridbar ponny
Nej, jag bedömer inte TS som novis utan det jag återigen vänder mig emot det hela är TS attityd att hon inte behöver ta reda på vad som är fel! Jag skrev att om hon
inte har förståelse för att hästar är individer och det kan bero på många faktorer som bl a ny miljö så har hon ingen större vana av hästar, vilket hon själv påstår sig ha.
Hon har köpt en ponny och vi är alla överens om att utifrån TS uppgifter så är det något som inte fungerar, att kontakta säljaren och göra en reklamation är det heller ingen som säger något om, utan det är just det att människan anser att det är inte hennes sak att ta reda på vad som felas!
Det är helt rätt att hon kontaktar säljaren, men som ansvarig för hästen/ponnyn så är det även hennes skyldighet att ta hand om den och då även veterinärt om det nu har hänt någonting. Är det en gammal skada eller ett dolt fel så får ju säljaren ta sitt ansvar, är det ingen skada eller en ny som går att behandla så får köparen ta sitt ansvar.
Återigen, startar inte bilen kollar jag först om den har soppa, jag ringer inte säljaren för att den ska kolla om bilen har soppa.
Nu är säljaren på väg ut för att se om "bilen" sladdar av vägen när hon "kör" den, i annat fall
kan det bero på den nya "föraren".