Sv: Råttisar !
Här har en ny flock flyttat in sen sist.
Såg en annons, ensam råttflicka på 9 månader, otam och allt och min blödighet drog igång. Jag kan inte med att råttor faktiskt bor ensamma. Och otama på det, det blir ju helt isolerat!
Så, ja... Dagen efter mötte jag upp säljaren och köpte råttan, som hette Lucia, och som jag inte kommit på något bra smeknamn på så nu sitter Lucia fast. Det var hur som helst en väldigt rädd liten tjej, men som genast blev döförtjust i sin nya hängmatta som tidigare hängt hos mina pojkar. Lucia visade sig sen vara nästan 1 år gammal, och har alltså varit alldeles ensam sen hon var liten bebis
Hon var livrädd, hon bet, och hon var så vansinnigt ensam så det fanns inte. Och det går ju rakt inte för sig så jag började leta sällskap. Bebisar gick bort ganska omgående pga hennes osäkerhet. Fick tag på två äldre damer på 1½ år som jag var ner till fjollträsk och hämtade i lördags.
Agda
Och Mårran
Och ptja... Lucia har lite att jobba på, hon är osäker och har svårt för det sociala, föga förvånande efter hennes långa tid ensam. Men de bor ihop, tanterna har en jätteportion tålamod, Lucia har äntligen kommit ur sin isolering och har slutat bita och blivit så mycket mer framåt redan
Två honor till blir det i augusti, ska få hem en kullsyster till
Ull och så blir det en tös till från samma ställe, så inte Lucia blir ensam på nytt med tanke på att tanterna är halvåret äldre