Sv: Råttisar !
Kl
Hur har ni fått tag i era råttor? Har ni köpt dem från uppfödare eller djuraffärer?
har bara köpt från djuruppfödare. jag har en jättebra uppfödare jag kan tipsa om, dock bor hon i värnamo men jag har köpt råttor av tre olika råttuppfödare och hennes råttor är helt underbara!
hon har haft uppfödning i flera år och får fram jättefina lugna gosiga, men nyfikna råttor. vill du kan jag ev p.ma om jag hittar hennes nummer, hon har ej nån hemsida.
hon har lite olika färger.
jag har haft en tung vår/sommar hittills, massa problem med mina råttsingar.
chino hade en böld, fick mjölkcysta-diagnos av vet och planen var att hon skulle opereras i GÖTEBORG. (bor i nässjö) jag var hos vet fem dagar innan jag födde barn, så jag får vara "elak" och erkänna att jag avvaktade pga det för att beställa tid. har inget körkort, så inte så kul att åka med råttan i resebur med tåg till göteborg och börja få verkar på tågstationen eller nått.
det var en liten böld, typ en ärta i storleken och hon hade inget ont och pigg som vanligt, efter förlossningen fick jag stanna på sjukhuset ett tag och hade då råttvakt som skulle hålla koll på råttan. men när jag kom hem var knölen borta! inget sår eller nått. åkte till vet igen och de kunde bara konstatera att hon var frisk.
sen blev min älskade beelzebub dålig och fick avlivas ca en månad efter.
sen har vera haft problem med sina fötter, blir lätt svullen så jag har börjat ha sönderklippt tidningspapper i botten på buren istället. men det luktar ju!
har någon nått tips på bra underlag som inte är så hårt? jag har nu till de andra toa-lätt. men till vera blir det för hårt underlag. men går hon på tidningspapper blir hennes fötter bra.
sen fick vera kli när hon var ensam med min sambo när jag var bortrest, blev orolig åkte till vett. men inget hjälpte.
jag tog sen bort nästan allt protein, ändrade kosten och vipps! så försvann allt kli. så antagligen hade hon fått för mkt protein som startade allt kli.
men nu verkar min gamlingråtta inte må så bra, så blir det ingen förändring närmsta dagarna så ringer jag vet igen på måndag.
tråkigt när de inte mår bra. och jag har haft en jobbig vår annars med svår förlossning och efterläkning, en liten bäbis, förhållande som knakar och allt har verkligen varit jobbigt. så det blir extra tungt när mina mini-älsklingar inte mår bra.
nu ska jag inte skriva mer, blev väldigt långt om min och mina små råttisar.
bilder.
(de två första inläggen är med bilder och lite text
) orkar inte just nu lägga in bild i tråden så länkar ist. inte världens bästa bilder men ändå!
http://punkmorsan.blogspot.se/search/label/R%C3%A5ttsingar