Rasfunderingar

Sv: Rasfunderingar

Jag tänkte tips om Welsh Corgi. Jag har en Cardigan, har själv inte så stor erfarenhet av rasen. Har min första corgi nu och han är snart fem månader. Han går alltid lös, folkkär och går ihop med alla hundar - blir han osäker går han undan. Dock förstår jag att han kommer kräva en hel del stimulans, nu vet jag ju inte hur mkt du aktiverar din golden :)
Han är inte lika tyst som en retriver men jag (som är van vid tysta hundar) tycker inte han skäller vansinnigt men det är individuellt också. Andra valpar i kullen pratade mer än vad han gör. Jag har dessutom "styrt" väldigt mycket när och var han får skälla. Men han är en pratglad grabb som buffar ibland när han vill något :) Han är en stor hund i liten förpackning och otroligt charmig. Lättlärd på gott och ont. En frisk ras :) Finns andra här som har mer erfarenhet. Lycka till i hundsökandet!

Sv: Rasfunderingar

En Welsh corgi? Rasklubbens hemsida skriver dock att skällande är en uppfostringssak så det ska man träna på redan från början. Annars stämmer den väl väl in på dina kriterier :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 375
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 614
Senast: Cissi_ma
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 116
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka