Himmel! För det första är det inte radiotjänst som producerar public service, det är Svt och SR som gör och jag betvivlar att du har koll på utbudet - för det ska du veta - det är ett fantastiskt utbud som serveras under parasollet public service i sverige! Jag använder mig av svtplay och det är en guldgruva! Helt fantastiskt vilken service detta är.
Radiotjänst är indrivarna, de som jagar in kulorna. Inget annat.
Sen har du fel angående övergången till digital teknik. Digitalt material har inte skickats iväg för att göras analogt för att bearbetas för att sedan bordas digitalt! Var i helaste friden har du fått det från? Jag sitter just nu på en lokalredaktion på svt och när jag läste upp det du skrivit gapflabbade hela redaktionen - det är ett helt gäng här som verkligen vill veta var och när detta skedde!
Sen kan jag hålla med om att det i svts korridorer har vandrat gamla bakåtsträvare precis som det gör i alla yrken och arbetsplatser - förändring är för visssa individer mer traumatiskt än för andra - titta bara här på buke så snart Gunnar pillar med något i kontrollrummet - poff så är det en brinnande tråd under bukehjälpen där folk undrar vad som händer och en del ska aldrig mer sätta sin foooot här på forumet.
Förändringar är jobbiga för alla mer eller mindre, men att Svt skulle komprimera digitalt material till analogt och sen blåsa upp i digital form med vad det innebär i förlust - det måste vara ett tidigt aprilskämt!